Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw Golf IV 1,9 SDI skrzynia od 1,4 1,6

08 Mar 2010 19:33 22230 15
  • Level 9  
    Witam.
    Posiadam golfa IV z silnikiem 1,9SDI

    Tydzien temy padla w nim skrzynia biegow.

    Rozgladam sie za kupnem skrzyni i z tego co sie dowiedzialem

    W Golfie IV silniki 1,4-1,6- 1,9SDI mialy takie same skrzynie biegow.

    Faktycznie sprawdzilem i w tych modelach skrzynie z zewnatrz sa identyczne.

    Moje pytanie.

    Czy moge zamontowac skrzynie od benzyny 1,4 lub 1,6 do diesla 1,9sdi???

    Mam problem bo zdania sa podzielone.

    Jedni fachowcy twierdza ze to ta sama skrzynia i moge ja smialo zalozyc.

    Inni mowia ze oczywiscie skrzynia pasuje zaloze ja ale od benzyny ma inne przelozenie i nie wyciagne wiecej jak 120-130km.

    Czy faktycznie moze tak byc???

    Dalaczam zdjecia skrzyni od 1,6 i 1,9 SDI

    Vw Golf IV 1,9 SDI skrzynia od 1,4 1,6 Vw Golf IV 1,9 SDI skrzynia od 1,4 1,6
  • Level 43  
    Inne przełożenia, zauważ, że jadąc benzyną na 5 biegu z prędkością 100km/h masz w okolicy 3000obr/min, w dieslu obroty są znacznie mniejsze
  • Level 9  
    Ale czy faktycznie bylaby duza roznica?

    Wydaje mi sie ze 1,6 rozwija podobna predkosc co 1,9 SDI.

    Problem jest tego typu ze do 1,9sdi nigdzie nie moge dostac a jak juz jest to wolaja takie ceny ze szok.

    Do benzyny mozna dostac bez problemu i cena ok 1000zł
  • Level 43  
    Nie nadążysz zmieniać biegów i pojedziesz max ze 100,może 110.
  • Level 2  
    Witam przerabiałem temat tej skrzyni ze 2 tygodnie temu. Faktycznie skrzynie od benzyniaków 1,4 - 1,6 sa identyczne ale nie maja takich samych przełożeń jak 1,9 SDi. Warto szukać skrzyni z oznaczeniem DUS ja swoja znalazem po tygodniu szukania pod Gdańskiem w Tuchomie z tego co mi gościu powieział ma jeszcze jedną taką jak cos mogę dać numer. mam na jego skrzyni zrobione 1000 km i odpukac jak narazie wszystko jest ok.

    Pozdrawiam
  • Level 9  
    Witam.

    Zgadza sie z tego co sie dowiedzialem to nalezy szukac skrzyni z oznaczeniem
    DUS lub DUU takie wystepowaly w dieslu SDI.

    Jest duzo ogloszen w necie.

    Wysmienici fachowcy w garazach sprzedaja takie skrzynie po 800-900 zł i wolaja jeszcze stara zeby zdac to warunek.


    W tych skrzyniach puszczaja jakies NITY koszt naprawy nie jest jakis duzy.

    Naprawiaja to i pchaja dalej z 30 dniowa gwarancja I interes sie kreci.

    A ile Cie kosztowala ta skrzynia???
  • Level 2  
    ja swojej starej nie musiałem oddać. Poprostu pojechałem ze swoja stara i po dokładnym obejrzeniu kupiłem fakt ku.....a drogo sobie życza za skrzynie do SDIków bo mnie wyszła 1190 ziko + robota koszt zamknął mi się w 1500 ale cóż do roboty trzeba jeździć i trzeba było wyłożyć a mieszkam w takiej okilicy ze na okolicznych szrtoach takiej nie mieli

    tytak jasz link do aukcji gościa od którego ja kupiłem http://allegro.pl/item923120762_skrzynia_biegow_golf_4_golf_iv_1_9_sdi.html

    Dodano po 8 [minuty]:

    wesolek24 wrote:


    W tych skrzyniach puszczaja jakies NITY koszt naprawy nie jest jakis duzy.

    moja sie sałkiem rozsypała poszly jakieś satelity i rozwaliło mi obudowę tak ze nic sie nie dało zrobić ale faktycznie w skrzyniach puszczają NITY podobno mozna je samemu wymienić :)
  • Level 22  
    Wymieniałem taką skrzynie w Skodzie .Skrzynia na wymiane ,6 miesięcy gwarancji .Regenerowana ,wymienione uszczelnienia i nity na dużym kole zębatym .Koszt 1000 zl plus 100 za transport ,plus 100 za exspres.O ósmej dzwoniłem , o dwunastej miałem skrzynie w domu ( 200 km).
  • Level 15  
    Powiem wszystkim tak
    Zmieniałem skrzynię w polo wersja na linki, ale to podobna bajka i wsadziłem wszystkie zębatki od benzyny a wałek główny i mechanizm różnicowy od diesla. Trochę stracił na prędkości przy 3tys obr 123km/h, za to śmiga aż miło. Różnica na oko to w dieslu synchronizatory pojedyńcze a w benzynie były podwójne mam już zrobione 25 tys km i zero problemów mimo ze złożyłem skrzynie bez regulacji łożysk i troche stuka w niej, ale nic nie głośniej po 25 tys. Warunek jest jeden skrzynia musi być podobna koszem bo obudowa sprzęgła jest zupełnie inna jednak po wymianie tej połówki skrzyni da sie normalnie jeździć. Nawet książka serwisowa mówi że kosz skrzyni diesla i benzyny jest jeden a jedyną czynnością jest wyciecie jekiegos wystajacego kawałka w trakcie instalacji w dieslu ten kawałek przeszkadza dla rozrusznika.
  • Level 15  
    to jest forum, wymiana wiedzy wiec wyjaśnij co oznacza ta "szkoda słów"??
    kwestia pisowni czy tego co zrobiłem?
  • Level 31  
    tego co zrobiłeś, ale są i tacy co im "spinki zostają". najciekawiej może być, jak ci zablokuje skrzynię w najmniej odpowiednim momencie np. przejazd kolejowy. no ale na razie pewnie chodzi. pozdrawiam.
  • Level 15  
    skrzyń sie narobiłem kilkadziesiąt
    a pytanie jak może zablokowac skrzynię? według Twojego rozumowania może zablokowac kazdą nawet tą fabryczną.... wystarczy że była składana no ale według mojej wiedzy to nie święci garnki lepią tak samo skrzynie składają.... jak byś miał pojęcie o budowie tych skrzyń i nie tylko a przedewszystkim o działaniu nie wspomniał byś nic tylko przyjął do wiadomości ale widać przerasta Cię rysunek techniczny i pomiarówka.


    sorry za uszczypliwośc ale po to jest chyba forum żeby wymieniac sie wiedzą a znając bolączki tych skrzyń z 5 biegiem postanowiłem zrobić coś wiecej niż teoretyzować. a mając darmową skrzynię benzynkę wystarczyło sprawdzić i nie ma możliwości zablokowania jesli jest dobrze złożona.
  • Level 31  
    " mimo ze złożyłem skrzynie bez regulacji łożysk i troche stuka w niej, ale nic nie głośniej po 25 tys."
    ile ty tych skrzyń zrobiłeś? ja ci powiem"tak bez uszczypliwości"- swojej bym ci nie dał.
    a tak w ogóle to jaki jest sens naprawiać skoro po naprawie nie jest naprawiona?
    szkoda tej naszej pisaninki i ciągnięcia bezsensownego tematu. założyciel postu miał inne problemy.
  • Level 15  
    trochę więcej uwagi i jak napisałem to jest pierwsza składana z dwóch a bez regulacji bo skończył się czas jeśli wiesz jak się reguluje to chyba sie domyślasz że bez skręcenia się nie obejdzie i odpowiednich podkładek tam nie ma luzów az takich wielkich bo jak by były to było by od razu czuć.....
    często pracujące mają większe i jeżdżą i dopiero jak rozleci sie jakiś bieg to zagląda sie do wnętrza a tu wszystko działa jak powinno i przed trasa odpowiednio dostała w kość by sprawdzić........ no ale fakt może o czymś inny był post a ja...... fakt szkoda słów sprawdziłem ze bebechy pasują między skrzyniami i to sie w ogóle nie przewinęło przez temat
    Pozdrawiam wszystkich....... szukajcie a znajdziecie..... zestaw trybów 5 biegu w cenie kompletnej skrzyni i cieszcie sie :)
  • Level 9  
    Witam. Skrzynia WWO owszem pasuje do silnika 1.9SDI ale są jednak ale:
    Skrzynia WWO nie jest fabrycznie montowana w tym silniku z pewnych przyczyn.
    Fabryczne skrzynie montowane w 1.9SDI to DUS i DUU. Inne nigdy nie były montowane. Rozmawiałem z goście z VW i jestem pewien bo sprawdził na prawo i lewo.
    Skrzynię WWO osobiście mam zamontowaną w swoim Golfie też z silnikiem 1.9 SDI i lepiej ich nie montować ponieważ:
    Skrzynia oryginalna DUS i DUU obroty do prędkości na 5 biegu mają się tak:
    - 100km/h - ~ 2100obr/min
    Natomiast skrzynia WWO obroty do prędkości na 5 biegu mają się tak:
    - 100km/h - ~ 2550obr/min
    Jeździłem na tej skrzyni i na tej skrzyni i na 100% tak jest.

    Z tego wynika, że gabarytowo i kształtem skrzynie się nie różnią natomiast różnią się średnicami poszczególnych zębate w skrzyni.
    Dlatego też raczej nie ma sensu montować do SDI od benzyny bo ten silnik będzie miał bardzo wysokie obroty na małych prędkościach. Oczywiście nic się nie stanie ale po prostu silnik będzie pracował na wyższych obrotach.