Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C 1,7DTi odpala raz na kilka godzin na parę sekund

dareksp9 08 Mar 2010 19:42 2891 5
  • #1 08 Mar 2010 19:42
    dareksp9
    Poziom 12  

    Problem jak w temacie. Autko zgasło w trakcie jazdy trzy razy za czwartym nie odpaliło. Jeśli postoi całą noc to odpali na parę sekund (silnik tak jakby nie równo pracował) potem gaśnie. Typ silnika Y17DT. Błędy odczytane z komputera to:
    P0380 Nieaktywny
    (A) <Nieznany błąd>
    P0251 Nieaktywny
    (8) <Nieznany błąd>
    Kody odczytane programem Opel Tech 2 dlatego napisane że nieznany błąd. Z tego co się doszukałem to 0251-sterowanie dozowania na pompie paliwa, 0380-obwód świec żarowych podgrzewacza. Po skasowaniu błędów po kilku nieudanych próbach odpalenia pojawił się błąd 0380 (kontrolka świec zaświeca się prawidłowo i raczej świece działają). Moje pytanie gdzie szukać usterki, bo raczej przy uszkodzeniu sterownika świec żarowych nie powinien silnik zgasnąć. Czy będzie to zatarty tłok w pompie regulacji dawki paliwa i uszkodzona centralka sterująca nim (jak to sprawdzić) czy też może coś innego.

  • #2 08 Mar 2010 21:10
    autoelektryk
    Poziom 16  

    sprawdzic sterowanie zaworu dawkowania paliwa dosc czesta usterka polegajaca na braku jego sterowania ze sterownika pompy który jest na zewnatrz bo jak dobrze rozumiem to jest silnik isuzu

  • #3 08 Mar 2010 23:27
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    wykrec sterownik pompy ten z tyłu silnika i przelutuj go w srodku

    czesta usterka

  • #4 09 Mar 2010 14:31
    kwansterp
    Poziom 22  

    A czasem nie wina tego sterownika na górze?

  • #5 09 Mar 2010 18:59
    bartez844
    Poziom 19  

    zagladnij do filtra paliwa miałem podobny przypadek azuto zgazsło podczas jazdy kupe błędow a w filtrze mleko i gluty

  • #6 09 Mar 2010 21:19
    dareksp9
    Poziom 12  

    Dziękuję za podpowiedzi. Silnik Isuzu. Z tego co sprawdziłem filtr czysty. Elektronika w większości modeli przeważnie jest zalewana jakimś galaretowatym środkiem (większość sterowników pomp no więc nie wiem czy jest możliwość przelutowania ale sprawdzę jutro jak sterownik wygląda w środku). Z tego co czytałem na internecie częstą przyczyną jest właśnie uszkodzony ten sterownik. Moje pytanie jest jak można zmierzyć sterownik bez jego otwarcia czy nie na uszkodzonej elektroniki (przypuszczam że pada tam jakiś tranzystor tak jak w innych sterownikach).

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME