Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo 1.8TD mk2 Turbo-paliwo w węrzyku bostera

zizitop901 09 Mar 2010 12:56 5580 6
  • #1
    zizitop901
    Level 13  
    witajcie.miałem kilka krotnie sytuację wkręcenia się sinlika na skrajne obroty, dalej kiedyś podciekało z węrzyka bostera paliwo pękł ,on i go wymieniłem na nowy nie cieknie-ale np przy 2-2,5tyś obrotów na 5 biegu auto czasem dostaje kopa jak rakieta z tyłu ciemno i trwa to kilka sekund potem ustaje i jest ok. teraz tak mam membrany bostera aby je wymienić. jesli paliwo w węrzyku to któraś membrana peknięta, niewykluczone że pękła bo trzpień w bosterze zapieczony, turbawka sie kręci i wieje dość a dość i ma swoje lata bo 13, ma luzik i troszki oleju pewno puszcza bo miałem dłoń lekko mgiełeczka mini oleju lub on śmierdzi i tym i tym, zaślepiłem egr bo padł mi czujnik poł przepustnicy na pompie a on steruje egr-em i jak padł to z pod egr-u jeciała smoła.



    Dodano po 4 [godziny] 38 [minuty]:

    więc tak wymieniłem membranki, silnik pracuje jakby równiej i płynniej, tylko jak wyregulować dobrze boster? i dalej czy w bosterze jest 1 czy dwie sprężynki? jedna regulacyjna dociskajaca membranki i przeciwdziałająca ciśnieniu turbo a druga na ruchomym trzpieniu taka malutka i cieniutka ustalajaca trzpień-opierająca się o trzpień i plasykowy kureczek wetknięty w kanał gdzie porusza sie trzpień.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    zizitop901
    Level 13  
    ktoś tu wogole jest by udzielic odpowiedzi?????

    Dodano po 17 [sekundy]:

    troche pilne moje pytanie jest
  • #3
    Mirek.tok
    Level 19  
    Boster wyregulujesz poprawnie tylko na stole probierczym
  • #4
    zizitop901
    Level 13  
    zapewne ale kto zapłaci za takie ustawienie? pytanie dotyczy ilości spręzynek w bosterze, jest jedna i tylko jedna czy są dwie?

    Dodano po 6 [minuty]:

    znalazłem na forum forda jak ustawić boster-ustawia się go indywidualnie do silnika-nie ksiażek-bo silnik ma swoje lata jak i turbo-w artykule napisano: podawanie dodatkowej dawki paliwa miedzy 1800 a 2200obr/min silnika nie turbiny, i trzeba tak śruba reg z przodu bostera kręcić by utrafić w te obroty,

    Dodano po 7 [minuty]:

    jak wymieniałem membranki to trzpienik nie chodził płynnie i była mała membranka przetarta i ciekła, no i była tylko jedna spręzynka od śruby reg ona jest dość mocna, ale budowa trzpienia sugeruje że na nim terz powinna być sprężynka tylko mniejsza, ustalajaca trzpień w pozycji wymuszonej przez działanie bostera zeby on tam sobie nie podskakiwał np na kocich łbach, załączam widok trzpienia-rysunek z profilu

    Ford Mondeo 1.8TD mk2 Turbo-paliwo w węrzyku bostera
  • #5
    zizitop901
    Level 13  
    i co niema mondrego? co by wiedział?
  • #6
    tkoziol

    Level 19  
    jest jedna sprerzynka a ustawic moższ metodą na spalanie i moc wykrecając śrubę zwiekszasz dawkę i ma kopa
  • #7
    zizitop901
    Level 13  
    dzieki za odpowiedz. co do regulacji to wiem że wykręcajac śrubę sie obniża ciśnienie zadziałania bostera a wkręcając zwieksza. co do dawki jest jedna i niezmienna. nie zmienia się jej wartość stopniowo tylko jednorazowo gdy ciśnienie na turbinie osiągnie okeślone ciśnienie.

    dzieki za odpowiedz.