Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 1.1 - duże problemy z przełączeniem na gaz

09 Mar 2010 10:08 1851 4
  • Poziom 9  
    Witam,

    posiadam instalację gazową o oznaczeniu komputera LANDIRENZO, A/1 - V05, sprzed kilku ładnych lat. Zamontowana w Fordzie Fiesta 1.1.

    Problem, który od jakiegoś czasu obserwuję, to kłopot z przełączaniem z benzyny na gaz. Przy zimnym pojeździe jest to bardzo trudne, czasem udaje się dopiero po kilkudziesięciu kilometrach (15-30 km). Gdy samochód jest rozgrzany udaje się szybciej (kilkanaście km). W okresie, kiedy temperatury w nocy były ponad 0 przełączanie było w "miarę szybkie" (właśnie te kilkanaście km).

    Problemy z przełączeniem to brak mocy.. udaje się czasem po wrzuceniu biegu, z IV -> III. Silnik dostaje cięgi, ale gaz zaskakuje :)

    Kiedyś już miałem problemy z komputerem (pokazywał ujemne temperatury spalin), wymieniono mi na nowy, po roku gdy pojawiły się kolejne problemy podjechałem do gazownika. Nie mógł podłączyć komputera pod komputer :) rozłożył puszkę i okazało się, że skorodowane są ścieżki przy gniazdach. Komputer wysłali na gwarancji. A ci z gwarancji odpowiedzieli, że nie uznają, bo nie ma szans, żeby to się uszkodziło w taki sposób. Prawdopodobnie "specjalnie nalałem tam wodę" (?!?!?). Gazownik sam - bez konsultacji - zlecił im naprawę pozagwarancyjną i suma sumarum dostałem działający sprzęt. Samo jego podejście jest poniżej krytyki, ale byłem na tyle zadowolony z oszczędności (bardzo szybko widać różnicę w koszcie tankowania...), że machnąłem ręką. Błąd.

    Teraz ponownie mam problem i mam wrażenie, że to znowu mogą być te ścieżki. Obstawiałbym w kwestii zimnych lutów. Chciałem odwieźć komputer do zaprzyjaźnionego elektronika, ale po wyjęciu komputera nie mogłem odpalić samochodu (kabel był luzem, żadnej zaślepki, niczego nie zastosowałem).

    Wcześniej wymieniłem termostat.
    Przed awariami przełączanie było praktycznie natychmiastowe (kilka sekund), powyżej 2k obrotów.
    Odpalam na paliwie.

    Pytania...
    Jak odpiąć komputer, żebym nadal mógł jeździć na benzynie?
    Jakieś ogólne pomysły, co tutaj poradzić? :) Przełączanie z III na IV albo 20-40 prób jest coraz bardziej irytujące....a gazownikowi już nie ufam.

    pozdrawiam,
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    Jak sądzę to FIESTA na 1 punktowym wtrysku.Dwa żółte przewody z komputera gazu to przewody odcinające wtrysk benzyny,połącz je mostkiem w mufie komputera gazu i będzie palił na benzynie.Mufa komputera gazu to wiązka kabli którą odpinasz od komputera gazu.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    O, dzięki, o to mi chodziło! Dzisiaj pewnie to sprawdzę i dam znać, jakie są efekty :)

    Dodano po 5 [godziny] 6 [minuty]:

    A więc tak:

    1. Faktycznie spięcie żółtego pomogło. Bez niczego samochód odpalił na paliwie.

    2. Przerwany był PIN 6, czyli zgodnie z oznaczeniem - które znalazłem na tym forum - pin odpowiedzialny za temperaturę. Po uszczelnieniu przerwy podłączyłem komputer ponownie i trochę działa/trochę nie. Czasem spada na niskie obroty, tak mocno, że gaśnie :) Zastanawiam się, czy się nie rozregulował, albo coś więcej nie jest uszkodzone, ale to wymaga posiadania kabla. Liczę na to, że po kilku dniach "sam" się wyreguluje (miałem już takie sytuacje). jeśli nie będę myślał dalej.

    Dzięki, pozdrawiam,
  • Poziom 38  
    kolego zymen, po tym wpisie"
    Cytat:
    Problem, który od jakiegoś czasu obserwuję, to kłopot z przełączaniem z benzyny na gaz. Przy zimnym pojeździe jest to bardzo trudne, czasem udaje się dopiero po kilkudziesięciu kilometrach (15-30 km). Gdy samochód jest rozgrzany udaje się szybciej (kilkanaście km). W okresie, kiedy temperatury w nocy były ponad 0 przełączanie było w "miarę szybkie" (właśnie te kilkanaście km).
    zainteresowałbym sie elektrozaworem przed reduktorem, samym reduktorem, ewentualnie wtryskiwaczami gazu (jeżeli takie występują). Dla tego cytatu to raczej typowa usterka związana z zanieczyszczeniami olejami parafinowymi rozpuszczonymi w ciekłym gazie.
    Odnośnie skorodowanych ścieżek w komputerze gazowym nasuwa się pytanie jak jest on zabezpieczony przed wilgocią?
  • Poziom 9  
    Ok, postaram się zainteresować budową instalacji gazowej i może dojdę do tego co opisujesz.

    Zabezpieczony jest poprzez umieszczenie w domyślnym opakowaniu producenta: górna część plastiku (komora w kształcie prostopadłościanu bez denka) ma szyny do umieszczenia płytki drukowanej, którą od spodu zamyka się (pozostawiając otwory na okablowanie) kawałkiem plastiku (denkiem). Dolna część z górną złączone są poprzez zatrzaski. Jak wieczorem będę miał okazję, dodam foty.

    Dzisiaj przejechałem 100 km i nadal ma problemy z przełączeniem, ale z 20-40 prób zszedłem do 3-7.

    Nowe objawy to:
    - brak mocy,
    - "bulgotanie" (nie wiem jak to nazwać...)

    Po kilku próbach przełączenia udaje mi się uzyskać mieszankę na tyle dobrą, że mam wrażenie, że samochód działa lepiej niż na paliwie.

    pozdrawiam,