Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie ATmega128 z akumulatora

silvanjk 09 Mar 2010 12:13 3271 25
  • #1 09 Mar 2010 12:13
    silvanjk
    Poziom 12  

Witam. Mam taki problem (jestem elektrykiem, a nie elektronikiem), mianowicie:

Mam zbudować układ, oparty na ATmega128.
    Mają to być 2 płytki scalone (każda ze swoim uP), komunikujące się ze sobą za pomocą transmitera Rf1.2b (również po 1 sztuce na każdym scalaku).

Nie wiem, jak zrobić zasilanie, wymogi są następujące:
    Jedna z nich ma być zasilana z portu USB komputera, przechodzącego w RS232 - i w konsekwencji podłączanego do omawianego scalaka (Scalak nr 1 = S1)

Scalak 2 (S2) ma być zasilany z jakiegoś własnego źródła napięcia (bateria, akumulator). Z tego co zdążyłem wyczytać o ATmega128, to przy 16MHz jej zasilanie to przedział od 4.5 do 5.5V.

Transmiter Rf12b (http://www.hoperf.com/rf_fsk/RF12B.htm) zasilanie ma od 2.2 - 3.8 V.

Ma ktoś może jakieś pomysły, jak takie coś zorganizować?

I jeszcze proszę o oszczędzenie mi żargonu - pewnie wiele nie zrozumiem ;)

Z góry dziękuję.

Ah, no i chciałem zapytać, czy w takich przypadkach, jak zasilanie nie z sieci, ale z USB/RS232, czy też z baterii wymagane są również jakieś filtry, czy stabilizatory?

0 25
  • Sklep HeluKabel
  • #2 09 Mar 2010 12:34
    any56
    Poziom 39  

Oczywiście!
    Przy zasilaniu z aku powinieneś zastosować stabilizator 5V (np. 7805).

0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 09 Mar 2010 13:10
    nenpa8lo
    Poziom 17  

Jeżeli urządzenie ma być przenośne to odradzał bym stabilizator ze względu na straty i zastąpił bym przetwornicą.

0
  • #4 09 Mar 2010 14:11
    pagask
    Poziom 11  

użyć atmegi128L (jeżeli to 16MHz nie jest krytyczne) wtedy pójdzie na tym aku bez żadnych stabilizatorów

0
  • #5 10 Mar 2010 14:47
    silvanjk
    Poziom 12  

A jakieś schematy takich połączeń przy tych zasilaniach?