logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zasilić ATmega128 i Rf12b z akumulatora?

silvanjk 09 Mar 2010 12:13 3760 25
REKLAMA
  • #1 7804692
    silvanjk
    Poziom 12  
    Witam. Mam taki problem (jestem elektrykiem, a nie elektronikiem), mianowicie:

Mam zbudować układ, oparty na ATmega128.
    Mają to być 2 płytki scalone (każda ze swoim uP), komunikujące się ze sobą za pomocą transmitera Rf1.2b (również po 1 sztuce na każdym scalaku).

Nie wiem, jak zrobić zasilanie, wymogi są następujące:
    Jedna z nich ma być zasilana z portu USB komputera, przechodzącego w RS232 - i w konsekwencji podłączanego do omawianego scalaka (Scalak nr 1 = S1)

Scalak 2 (S2) ma być zasilany z jakiegoś własnego źródła napięcia (bateria, akumulator). Z tego co zdążyłem wyczytać o ATmega128, to przy 16MHz jej zasilanie to przedział od 4.5 do 5.5V.

Transmiter Rf12b (http://www.hoperf.com/rf_fsk/RF12B.htm) zasilanie ma od 2.2 - 3.8 V.

Ma ktoś może jakieś pomysły, jak takie coś zorganizować?

I jeszcze proszę o oszczędzenie mi żargonu - pewnie wiele nie zrozumiem ;)

Z góry dziękuję.

Ah, no i chciałem zapytać, czy w takich przypadkach, jak zasilanie nie z sieci, ale z USB/RS232, czy też z baterii wymagane są również jakieś filtry, czy stabilizatory?
  • REKLAMA
  • #2 7804761
    any56
    Poziom 39  
    Ocena: 840
    Oczywiście!
    Przy zasilaniu z aku powinieneś zastosować stabilizator 5V (np. 7805).
  • #3 7804867
    nenpa8lo
    Poziom 17  
    Jeżeli urządzenie ma być przenośne to odradzał bym stabilizator ze względu na straty i zastąpił bym przetwornicą.
  • #4 7805122
    pagask
    Poziom 12  
    Ocena: 1
    użyć atmegi128L (jeżeli to 16MHz nie jest krytyczne) wtedy pójdzie na tym aku bez żadnych stabilizatorów
  • #5 7809701
    silvanjk
    Poziom 12  
    A jakieś schematy takich połączeń przy tych zasilaniach?
    Z baterii i RS232?