Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez atu plus 1.6 gli 97r. - coś stuka

09 Mar 2010 13:22 3810 18
  • Poziom 13  
    Proszę o diagnozę - mianowicie na zimnym silniku (na mrozie) zaraz po odpaleniu przez sekundę lub dwie słychać głośne metaliczne stuki - coś podobnego jak kiedyś pisał kolega Jaras-J w temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1520801&highlight=polonez&sid= Po dwóch sekundach stuki ustają i dalej jest już normalnie. Przy dodatnich temperaturach i jak silnik jest ciepły nic takiego się nie dzieje. Co to może być bo w tamtym temacie kolega problem rozwiązał ale w końcu nie napisał co to było.
  • Poziom 11  
    kolego polonez z yego roku nie ma hydropopychaczy tylko zwykle zaworki regulowane
  • Poziom 29  
    Kolego szymon_pawl ile naprawiłeś silników od Plusa że piszesz takie ciekawe i interesujące uwagi. Proponuje zanim napiszesz kolejną taką głupote siegnąć po książke Sam Naprawiam Daewoo Polonez Plus. Pozwoli ci ona poznać jakie zmiany nastąpiły w tych silnikach po wprowadzeniu Plusa na rynek. Pozdrawiam!
    ps. może nam kolega "diagnosta" wyjaśnić co kryje się pod określeniem "zwykłe zaworki regulowane" ? :D
  • Poziom 11  
    Kolego zdziwisz sie bo w weekend mialem stycznosc z takim autem i napewno nie bylo tam hydropopychacze. Posiadal on zawory regulowane
  • Poziom 9  
    Miałem ten sam problem i u mnie była to wina hydropopychaczy (polonez z początku 98 roku) Stuki ustawały po kilku sekundach od uruchomienia silnika.
  • Poziom 20  
    szymon_pawl napisał:
    Kolego zdziwisz sie bo w weekend mialem stycznosc z takim autem i napewno nie bylo tam hydropopychacze. Posiadal on zawory regulowane


    A w jakim stopniu miałeś tą styczność??? :D
    Ja proponuję zamknąć temat.
  • Poziom 11  
    W takim ze regulowałem te zawory. pierwsze egzemplarze plusa byly spotykane z silnikami od zwyklych atu gdybyscie nie wiedzieli koledzy i czesto sie to spotyka.

    Dodano po 2 [minuty]:

    I jesli ktos nie posiada odpowiednich kompetencji, i wyraza swoje poglady na podstawie jednostkowych zdarzen, niech sie w ogole nie wypowiada.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Po relanium mam obstrukcje :D
    W 97' koreańce zrobili plusa i wsadzili swój wałek o innych wzniosach i swoje koreańskie popychacze. Kiedyś czytałem o tym w jakiejś gazecie a prywatnie nie spotkałem plusa bez hydrosztosów. Może i były takowe ale na pewno bardzo mało, czyli z początkowych miesięcy produkcji. Mój starszy ma z czerwca 97' i hydropopychacze tam siedzą.
  • Poziom 13  
    Przepraszam kolegów ale pytanie było co to stuka a nie czy polonez ma hydropopychacze. Kolego --Grzesiek-- a u ciebie to jak to stukanie wyeliminowałeś robiłeś coś przy tym?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Przy pewnym przebiegu się zaczynają odzywać, ale jak to trwa tylko kilka sekund na zimnym silniku to nic z tym nie trzeba robić. Jeżeli grają cały czas to wymienia się je.
  • Poziom 13  
    Dzięki wreszcie konkretna odpowiedz. jeszcze moje takie małe pytanie może jakiś inny olej wlać (obecnie Lotos 15W40) albo może jakiś inny cudowny środek typu motodoktor lub ceramizer?
  • Poziom 20  
    Ojcu wlewam lotos syntetic 5w40 i dobrze się spisuje. 100kkm na nim i
    żadnych problemów. A z ceramizerami to lepiej się nie bawić, chyba że masz zarżnięty silnik to eksperyment nie zaszkodzi :D.
  • Poziom 23  
    Jeśli zalewany był 15W40 to nie zmieniaj go na 5W40 bo taki zalewa się do nowych silników!A w twoim przypadku wypłucze silnik i będzie brał olej litrami, ewentualnia 11110W40.
  • Poziom 29  
    Kolego merlin249 miałeś do czynienia z naprawami tych silników od Plusa czy tylko tak sobie piszesz? Widziałeś ten silnik rozebrany?
  • Poziom 20  
    KS2507 napisał:
    Jeśli zalewany był 15W40 to nie zmieniaj go na 5W40 bo taki zalewa się do nowych silników!A w twoim przypadku wypłucze silnik i będzie brał olej litrami, ewentualnia 11110W40.

    No no jest takowy olej??? :D
    Zapomniałem dopisać żeby nie zmieniał...
  • Poziom 23  
    szczepanstjepan napisał:
    KS2507 napisał:
    Jeśli zalewany był 15W40 to nie zmieniaj go na 5W40 bo taki zalewa się do nowych silników!A w twoim przypadku wypłucze silnik i będzie brał olej litrami, ewentualnia 11110W40.

    No no jest takowy olej??? :D
    Zapomniałem dopisać żeby nie zmieniał...
    NoNO !Jedynka się zacieła!
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    a wiec czytam ten temat... większość to spam....
    napiszę konkretnie:
    Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji.
    W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią.
    Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić ciśnienie oleju i próbować ponownie wyregulować hydraulikę.
    Przy wymianie hydropopychaczy przeważnie okazuje się, że wałek rozrządu jest wytarty. Koszt takiej naprawy relatywnie do ceny samochodu jest znaczny.

    Osobiście na klepiących popychaczach zrobiłem 50 tyś.km i było oki.

    ps.Nigdy nie wiemy czy np. wczesniejszy własciciel nie zmienił silnika na inny.
    Czy silnik ma hydraulikę można poznać łopatologicznie:
    -czarna pokrywa zaworów
    - po lewej stronie pod kolektorem dolotowym w bloku silnika magistrala olejowa z wkręconymi w nią na wysokości popychaczy śrubami na klucz ampulowy

    oleje półsyntetyczne zawierają więcej substancji myjących, które mogą wypłukać osady w silniku z dużym przebiegiem. Może to spowodować zmniejszenie np. ciśnienia oleju.
  • Poziom 13  
    Dzięki za informację temat zamykam