Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 1998 r 1,9 TDI, problem z klimatronikiem

09 Mar 2010 13:26 3092 14
  • Poziom 13  
    Ostatnio przestał działać kilmatronik tzn. po włączeniu zapłonu wszystko co było na wyświetlaczu zaczęło migać kilka sekund, a po chwili na wyświetlaczu pokazały się normalne parametry, ale nie działał nawiew. Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem bezpieczniki. Na obudowie bez. mam opisane co do czego, ale nawet nie musiałem patrzeć bo od razu było widać które padły(21-22 albo 20-21 juz nie pamiętam). Z bezpiecznika 22 lub 21 została sama blaszka bez plastiku, ale się nie spalił. 20 lub 21 był przytopiony i się spalił. Gniazda też były przytopione. Wymieniłem bez. na 10A i wszystko działało. Po około 2tyg. bezpiecznik nr. 22 lub 21 znowu się spalił wymieniłem znowu na 10A spalił się od razu po załączeniu zapłonu. Wymieniłem na 15A i jak na razie działa, ale bez tylnego nawiewu i po włączeniu zapłonu słychać kilka pipnięć. Jakieś możliwe usterki?
  • Poziom 42  
    Ja miałem ciemny climatronik po wymianie paska rozrządu przez mechaniorów. Nie przypięli wiązki przewodów biegnącej jakoś pod przednik zderzakiem, wiązka się ocierała o koło paska, w końcu izolacja się przetarła i zwracie. No ale najpierw musiałem dojść do tej przyczyny.
  • Poziom 13  
    Dzięki. Sprawdzę tą wiązkę.
  • Poziom 13  
    miganie wyświetlacza wskazuje na błąd w działaniu układu.
    Najbardziej prawdopodobna przyczyna to zwarcie na instalacji.
    Niestety żeby znaleźć , trzeba przekopywać całość najlepiej
  • Poziom 42  
    Na pokrywie bezpieczników nie masz napisane od czego są te stopione?
    Od tych obwodów zaczynaj sprawdzanie.
  • Poziom 39  
    Klimatronik podpiąć pod diagnozę, sprawdzić usterkę i naprawić. Po sprawie, a nie klepać bzdury o zakładaniu większego bezpiecznika.
  • Poziom 13  
    Teraz wywala bezpiecznik od świateł " krótkich " tzn. tylko od prawej żarówki.
  • Poziom 27  
    mruganie po przekreceniu zapłonu klimatronika w grupie aut VW, oznacza usterke/bład ,proponuje podłaczyc sie i zdiagnozowac co jest ,bo przyczyn moze byc wiele np.mało czynika w układzie klimy,lub bład czujnika,itp.
  • Poziom 8  
    witam jestem pierwszy raz na forum wiec za bledy prosze wybaczyc a wracajac do tematu jestem posiadaczem vw szharan 18t klimatronik dwustrefowy i mam to samo po wlonczeniu zaplonu mruga przes 15s a potem dziala ok a zapomnialem dodac ze nie pokazuje mi temperatury na zewnatrz i nie moge nigdzie znalezdz czujnika pozdrawiam ZYGI
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Poszukaj sobie w GOOGLE jak odczytać kody błędów z klimatornika.
    Za pomocą kombinacji klawiszy na panelu odczytasz błędy i będziesz wiedział czemu mruga.
    Mruganie oznacza zapisanie błędu w pamięci panelu.
  • Poziom 8  
    ok dzieki za info jutro bede dzialal a co zdzialam to odpisze pozdrawiam
  • Poziom 15  
    1.Przekręcając kluczyk do pozycji II.
    2.Na panelu klimatronika naciskamy i przytrzymujemy przyciski ECON, TEMP - oraz FAN - ( - to minus !!! )
    3.Z prawej strony będzie wyświetlało numer kanału, a z lewej wartości . kanały zmieniamy TEMP- /+
    4.np. naciskasz (temp +) 17 razy i masz kanał 17 - prędkość pojazdu (km/h)
    może coś pomoże
  • Poziom 8  
    serdeczne dzieki panowie ale nic mi nie wychodzi ale to nic na razie jest ok tylko ten lykend mam wolny od sam bo to wiecie wesele i tak dalej ale po wszystkim sie odezwe a moze nr tel bendzie szybciej pozdrawiam dobrego lykendu zycze zygmunt.sq3ntr(malpa)gmail.com
  • Poziom 8  
    jestem i witam Państa ponownie a chciałbym powiedziec ze robilem wszystkie próby i nic wyswietlacz caly czas mróga a nic nie wyswietla i juz zglupialem jak to zrobic a jeszcze chcialbym wyjasnic ze w opisie jest 19 tdi a ja urzytkuje 1.8 t 20v z lpg pozdrawiam
  • Poziom 2  
    to przyczyna sterownika .znajduje się on w schowku od strony pasarzera .obok wentylatora .jest tam kostka z trzema kablami podpięta do modułu sterowania ,wypnij kostkę .ten moduł jest przykręcony jedną śrubką .gwiazdka .wyciąg go i delikatnie podważ obudowe śrubokrętem .w środku jest płytka że stykami ktukami .często te styki puszcają lut ,wystarczy przelutować .jeśli natomiast są już czarne i przepalone .kup nowy na szrocie i po kłoocie