Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

WV Sharan ADY 2.0 '97 - błąd czujnika spalania stukowego.

kolo 1234567 09 Mar 2010 19:05 8121 17
Texa Poland
  • #1
    kolo 1234567
    Level 1  
    Witam.
    Problem polega na tym że po przekroczeniu 2000 obr/min auto wyrażnie słabnie i obroty dochodzą tylko do 4500 obr/min .Jazda nie przekraczająca 2000 obr/min nie powoduje żadnych objawów .Po przeskanowaniu testerem diagnostycznym wyskakuje błąd {020C}jest to błąd czujnika spalania stukowego, po skasowaniu błędu i po przekroczeniu tych 2000 obr/min błąd ciągle powraca.Rozrząd ustawiony poprawnie,zapłon ustawiony, zsynchronizowano czujnik halla z czujnikem położenia wału,wymienione czujniki ( hall, stuku,temperatury,położenia wału) świece i kable.Auto ma instalację gazową ale błąd wyskakuje na obu typach zasilania.Jestem kolejnym właścicielem i okazało się że auto jeżdziło na żle ustawionym rozrządzie (pasek przestawiony o 4 ząbki ),może ma to związek.
    Może miał ktoś podobny problem .
  • Texa Poland
  • #2
    dzinx2
    Level 10  
    Kolego auto pracuje w trybie awaryjnym. Najpierw popraw rozrząd ustaw zapłon w silniku ady trzeba podpiąć waga wejsć w bodajrze blok siódmy juz nie pamiętam i będziesz miał informacje o zapłonie . W okienkach powinno być 57-60 i 5-8. jeżeli wartości się nie zgadzają kręcić kopułką . ale tylko z Vagiem. Bez vaga silnik nie zmienia kąta zapłonu. Ja teraz borykam się z zamulonym silnikiem i szarpaniem , na wartości 2i10 silnik od 2500 zaczyna żyć(tylko czy nie dużo 2i10). a dopiero później sprawdz albo wymień czujnik.
  • #3
    p1szcz3k
    Level 21  
    Mam ten sam objaw auto zamulone ktoś może powiedzieć w którym miejscu znajduje się czujnik położenia wału ? bo hall który znajduje się pod kopułką nawet jak jest odłączony to silnik działa
  • Texa Poland
  • #4
    trans-serwis
    Level 39  
    Jak odłączysz czujnik Halla to silnik pali ?
  • #5
    p1szcz3k
    Level 21  
    tak

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam jedynie że po podpięciu vag-a pokazuje mi uszkodzony czujnik halla jeśli dobrze pamiętam to g39 lub g40 bo miałem uszk dodatkowo lambdę po wymianie błąd się nie pokazuje i zostaje tylko hall właśnie , objaw dodatkowy to 4500 obr odcinka

    Dodano po 5 [minuty]:

    dodatkowo w aucie zamontowany gaz jeśli robi to różnice
  • #6
    p1szcz3k
    Level 21  
    dziwna sprawa , wcisnąłem dziś gaz do odcinki czyli do 4500 obr, zgasiłem na chwilę zapłon w momencie kiedy obroty spadały przekręciłem z powrotem i problem znika , zaś gdy wyłączę auto i włączę z powrotem znów 4500 odcinka
  • #7
    el_yayko
    Level 1  
    Witam,
    Mam prawie to samo, tzn. nie miał mocy ale tylko na benz, na gazie prawie normalnie jechał, odcinka przy 4500, błąd w komp. czujnik hala poza zakresem tolerancji (wymieniony i to samo dalej)Przestawiłem ręcznie zapłon "na oko" i teraz jeździ prawie idealnie, na benz jak i gazie, ale dalej odcina przy 4500 i nie pracuje tak równo jak powinien (widać że lekko buja silnikiem na jałowym) Co to może być? Czy w tym silniku (2.0 ADY) da sie w ogóle ręcznie przestawić wyprzedz. zapłonu, czy robi to komputer? Proszę o pomoc/wskazówki.
  • #8
    piotrek_wgr1
    Level 10  
    Witam, mam problem z sharanem 2.0 ady. Mianowicie silnik pracuje w trybie awaryjnym, komputer pokazuje błąd czujnika halla g40. Mam pytanie który to czujnik i gdzie dokładnie się znajduje, czytałem ze podobno na wałku rozrządu ale nigdzie w okolicy wałka nie zauważyłem takowego. Z góry dziękuje za podpowiedź.
  • #10
    piotrek_wgr1
    Level 10  
    wyskakuje na odpalonym silniku po skasowaniu wychodzi z trybu awaryjnego i wkręca się powyżej 4,5 tys gdy go zgasze i zapale znów wchodzi w tryb awaryjny
  • #11
    piotrek_wgr1
    Level 10  
    mam rozumieć ze czujnik g40 znajduje się w aparacie zapłonowym?
  • #12
    luk4005
    Level 13  
    Witam Kolegów;) borykam się z identycznym problemem w sharanie 2.0 czy komuś udało się rozwiązać problem? dodam , że podstawiałem drugi sterownik silnika, cały aparat zapłonowy z golfa 2.0, ustawiony rozrząd i dalej ten sam błąd, hall poza zakresem tolerancji.
  • #13
    dzinx2
    Level 10  
    Podłącz vaga wejdz w odpowiednie bloki i wtedy kręcenie kopułką,, i regulacja zapłonu ma sens , cała procedura ady gdzies na necie opisane są wartości jakie mają pokazac się w blokach. Przerabiałem to mechanik nie mógł dojśc o co chodzi wydrukowałem mu tę całą procedure i zapłon sam się ustawił :D
  • #14
    luk4005
    Level 13  
    Mógłbyś odszukać tą całą procedurę? co do ustawień zapłonu w VAG to wiem , że blok 7, 1 okienko wartość 58-60, a 2 okienko 7-8 coś takiego ale niestety ustawienie zapłonu w tych wartościach nie wyprowadza sterownika z trybu awaryjnego.
  • #15
    dzinx2
    Level 10  
    poszukam jak znajde dam znac. Pamiętaj ze rozrząd musi byc dobrze ustawiony u mnie pomogła regulacja zapłonu mimo to że aparat jest przestawiony o 1 ząbek. z tego co pamiętam to tę regulacje należy przeprowadza w trybie nastawnym.
  • #16
    luk4005
    Level 13  
    U mnie wszystko jest na znaki, ale ten schemat byłby bardzo pomocny. a jak wprowadzić auto w ten tryb nastawny ?
  • #17
    dzinx2
    Level 10  
    znalazłem tylko to vag 01 silnik 08 bloki pomiarowe grupa 07 pole wskazan 1 -wartosc 57-60 pole 2- wartosc 5-8 silnik pracujacy na wolnych obrotach jesli sa odchyłki skoryguj połozenie aparatu całej procedury nieznalazłem ale proponuje ci szukacmi to zajeło tydziedz przekopałem wszystkie fora vw i na któryms właśnie było opisane
  • #18
    dziadek30
    Level 10  
    Witam wszystkich może komuś się to przyda.Miałem ten sam problem z czujnikiem w aparacie i mimo wymiany wszystkich czujników , ustawienia rozrządu dane w vagu szalały i odcinka przy 4500 . Po wymianie wałka aparatu zapłonowego cztero klatkowego na jedno auto bez kompa kręci się na maksa. To znaczy że na drugim znaki na wale ,wałku,i aparacie na znak i na wagu idealnie jak podaje VW.