Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seat alhambra 1.9tdi auy 115ps kopci na siwo 121500km

wojta4 09 Mar 2010 19:51 11609 24
  • #1
    wojta4
    Level 10  
    Kupiłem alhambrę z 2002r sprzedawca stwierdził że silnik jest do wymiany.Kiedy już w domu zabrałem się za to auto okazało się że w turbinie jest woda i tu zaczyna się przygoda.
    1.wykręciłem świece żarowe i zaczołem kręcić rozrusznikiem po kilku takich operacjach i zdęciu rury z turbo i wylaniu wody samochód zaczął palić:-)))) dobry znak pomyślałem.
    2.podłączyłem do vaga którego posiadam u585 pokazał błąd (air mass sensor )zmieniłem więc przepływkę i wszystko ok alhambra ma moc!!!
    3!!!!!!!!!!!!!!!.problem jest jedynie przy odpalaniu zimnego silnika kopci na siwo jak komin nierówno pracuje telepie po 2-3minutach wszystko jest ok silnik po nabraniu temperatury chodzi bez zarzutów(wymieniłem filtr powietrza,olej,świece,filtr paliwa vag niepokazuje błędów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!pomocy pomóżcie już 4ty tydzień siedzę i myślę i nic:D:D:D:D:D:D:D:D
  • #2
    brandy-p
    Level 31  
    A co w live data: temperatura, dawka, kąt wtrysku ?
  • #3
    wojta4
    Level 10  
    daj mi 2min już podłaczam
  • #4
    brandy-p
    Level 31  
    Zerknij też na korekcję dawki na wolnych
  • #5
    wojta4
    Level 10  
    wył silnik silnik włączony

    calc load% 0.0 28.2-do33
    coolant c 28 27
    mpa kpa 255 255
    engine rpm 0 902
    veh speed 0 0
    ign adv (deg) 63.5 63.5
    iat c 26 14
    maf(gm/sec) 0.000 15.040do15.440
    abslt tps% 0.0 0.0
    obd stat not obd not obd
    dzięki bardzo za zainteresowanie:D:D:D:D

    Dodano po 2 [minuty]:

    sorry za nieczytelnosc tekstu tam są dwie dane na wył silniku i na wączonym

    Dodano po 9 [minuty]:

    niewiem co o tym myśleć ale coś jest chyba nie tak z moim OBD raz się chce łączyć raz nie. wziąłem VAGA profesjonalnego od kumpla i to samo na can zawsze wchodzi a na audivw niebardzo
  • #6
    tpolo
    Level 17  
    Siorbie z bliżej nie określonego miejsca jakiś płyn i tu bym szukał problemu.Czy nie bierze płynu chłodniczego? Jak zassie za dużo wody do cylindra to albo zniszczysz kompletnie silnik, albo drogo zapłacisz za naprawę. W wersji optymistycznej-uszczelka pod głowicą, pesymistyczna-uszkodzenie głowicy.
    Niech na to zerknie jakiś fachowiec. Pozdrawiam
  • #7
    wojta4
    Level 10  
    Zadnych płynów nie ubywa ani nie przybywa.
    Kopci tylko przez 1-3min po załączeniu silnika (czas chyba zależy głównie od temperatury otoczenia, na ciepłym silniku nawet zaraz po odpaleniu jest OK) i wtedy również nierówno chodzi, nastepnie po tym czasie przestaje kopcić a chwilę później zaczyna równo chodzić.
    W trakcie jazdy wszystko tiptop-żadnych dymków itp nawet przy ostrym przyśpieszaniu itp...
    Silnik ma pełna moc itd...
    Czy nadal podtrzymujesz swoją diagnozę?

    Dodano po 4 [minuty]:

    zauważyłem jeszcze jeden problem czasem podnosi sam obroty do około 1200 i zaraz spada dzięki pozdro
  • #8
    brandy-p
    Level 31  
    wojta4 wrote:
    wył silnik silnik włączony

    calc load% 0.0 28.2-do33
    coolant c 28 27
    mpa kpa 255 255
    engine rpm 0 902
    veh speed 0 0
    ign adv (deg) 63.5 63.5
    iat c 26 14
    maf(gm/sec) 0.000 15.040do15.440
    abslt tps% 0.0 0.0
    obd stat not obd not obd
    dzięki bardzo za zainteresowanie:D:D:D:D

    Dodano po 2 [minuty]:

    sorry za nieczytelnosc tekstu tam są dwie dane na wył silniku i na wączonym

    Dodano po 9 [minuty]:

    niewiem co o tym myśleć ale coś jest chyba nie tak z moim OBD raz się chce łączyć raz nie. wziąłem VAGA profesjonalnego od kumpla i to samo na can zawsze wchodzi a na audivw niebardzo

    Widzę,że vagiem tylko błędy umiesz czytać.
  • #9
    wojta4
    Level 10  
    żeby nie ukrywać to w tych sprawach dopiero się uczę ale jak to mówią zawsze jest ten pierwszy raz!!:D:D:D:D
  • #10
    zipek135
    Level 11  
    Kat wtrysku sprawdza się na rozgrzanym do temperatury roboczej silniku. W VAGu tak to robisz:
    VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2 kąt powinien być w przedziale 49-52 czy coś w tym przedziale. Najlepiej uruchomić wykres TDI TIMING (wybrac silnik odpowiedni z listy w dolnym prawym rogu bodajże) i obserwować powinno być coś w okolicy niebieskiej linii ;).
  • #11
    Sztomel
    Level 35  
    zipek135 wrote:
    Kat wtrysku sprawdza się na rozgrzanym do temperatury roboczej silniku. W VAGu tak to robisz:
    VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2 kąt powinien być w przedziale 49-52 czy coś w tym przedziale.


    Nie zwróciłeś tylko uwagi na fakt, że AUY jest silnikiem PD a nie VP więc kąt synchronizacji sprawdza się w grupie 004 ostatnie pole a wartość ma być zbliżona do "0".
    W pierwszej jednak kolejności sprawdź czy grzeją wszystkie świece i sprawdź pozycję klapy gaszącej.
  • #12
    zipek135
    Level 11  
    Przepraszam za wprowadzenie w błąd zapomniałem, że to jest 115 PS czyli PD ... TO sprawdzilbym jeszcze pompe z tylu napędzaną wałkiem rozrządu (lubia sie psuc i zapowietrza się silnik).
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    zipek135
    Level 11  
    Jednak zapowietrzenie powoduje problemy z zapalaniem i równą pracą silnika.
  • #15
    gregorianin
    Level 27  
    ZLOTY01 wrote:
    zipek135 wrote:
    Przepraszam za wprowadzenie w błąd zapomniałem, że to jest 115 PS czyli PD ... TO sprawdzilbym jeszcze pompe z tylu napędzaną wałkiem rozrządu (lubia sie psuc i zapowietrza się silnik).
    Rozwiniesz dalej swoją teorię.Co ma zapowietrznie się silnika do kopcenia na siwo?


    Powietrze w układzie -> kompresja ściśliwego powietrza = zbyt późny początek wtrysku (siwy dym, nierówna praca).
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    mlskwsk
    Level 1  
    Witaj wojta4,

    Mam dokladnie taki sam problem z moim Seat Alhambra 2001
    1. kopcenie na siwo tez mialo miejsce ale skonczylo sie razem z wiosennym ociepleniem
    2. Nierowna praca silnika przy starcie,
    3. utraty mocy, nawet przy niewielkich predkosciach, wczeseniej tylko czasami na autostradzie

    Oprocz tego dioda wskazujaca na problem z systemem zarzadzania systemem silnika zaczela czesciej sie zapalac, wyglada na to ze musze zaczac od naprawy tego ostatniego, nie wiem jeszcze czy wszystkie pierwsze 3 wymienione punkty maja zwiazek tylko z tym, czy jeszcze moze byc inny problem (moze turbo ?)

    Prosze o jakiekolwiek informacje jezeli udalo Cie sie juz rozwiazac ten problem
  • #18
    wojta4
    Level 10  
    uwaga a teraz wielkie rozwiązanie problemu kopcącej alhambry
    1cylinder=31atm
    2cylinder=30.5atm
    3cylinder=31atm
    4cylinder=27atm i ani grama więcej
    warunki testu silnik zimny po postoju około 20h
    Próba olejowa na 4 cylindrze=40atm po wlaniu 50mil oleju
    Co oznacza ten wynik nie wiem ale nic dobrego dzisiaj byłem na przeglądzie i przeszedł emisja spalin smoke=0.990/m na limit 3.0/m całkiem nieżle jak po zalaniu wodą zamierzam jeżdzić i go nie dotykać zobaczymy ile zrobi tysięcy km chyba że ktoś podsunie jakiś ciekawy pomysł pozdrawiam
  • #19
    Kris-591
    Level 17  
    Pierścienie na 4tłoku mogą być zapieczone-wersja optymistyczna.
  • #20
    wojta4
    Level 10  
    jakie jest wasze zdanie jeżdzic az padnie czy rozbierać?A może liczyć że mu przejdzie po czasie?
  • #21
    grzechu307
    Level 12  
    Witam . Sorry ze się wtrące ale to kopcenie ma miejsce rozniez przy rozgrzanym silniku -np po 30 minutowym postoju?
  • #22
    trans-serwis
    Level 39  
    Do wojta4 możesz mieć krzywy korbowód na 4 cylindrze, jeżeli silnik kiedyś zaciągnoł wody to zdarza się skrzywienie korbowodu.
  • #23
    jaster1
    Level 1  
    witam mialem podobny problem wymienilem pol silnika pompe turbine wtryski sprawdzona instalacja wszystkie czujniki sterownik i oprogramowanie 3 tygodnie walki i efekt ten sam na zimnym nie rowna praca i kopcenie (wydechem wywalalnie nieprzepalonej ropy) DIAGNOZA LEKKO WYKRZYWIONE KORBOWODY na 1 i 4 cylindrze.
  • #24
    taxidriver1
    Level 14  
    sorry a uszczelniacze nie poleciały? skoro przechodzi dymienie po chwili ?
    Może to jednak pierdółka.
  • #25
    exeqtor2
    Level 11  
    Witam ja bym wymienił filtr paliwa i wszystko wino być ok