Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rodzaj filtra basowego do głośnika 18cali niskotonowego

warytm 09 Mar 2010 21:01 2801 14
    warytm
    Level 2  
    Mam pytanie. jaki zastosować filtr do głośnika Eminence Sigma 18cali o mocy 650W RMS. Posiadam skrzynię kolumnową typu bass-reflex o pojemności 180l. Jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy, dlatego prosze o pomoc w tym temacie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
    _eddie_
    Level 33  
    Przy tej mocy, średnicy i typie obudowy jedynie podział aktywny wchodzi w grę.
    wolek14
    Level 31  
    Dokładnie, na takim filtrze wystąpią duże straty mocy. Musisz obciąć/odfiltrować sygnał przed wzmocnieniem. Urządzenie służące do tego nazywa się Crossover.
    alojzy7719
    Level 36  
    Dobrym rozwiązaniem będzie kupno końcówki mocy z wbudowanym crossoverem (najlepiej przestrajalnym).
    Hefajstos
    Level 35  
    Kup sobie aktywną zwrotnicę (crossover), koszt ok. 400zł. Włącza się to za mikserem, a do tego dwie końcówki mocy - jedną na górki i jedną na bas. Zazwyczaj jest też opcja ułatwiająca korzystanie z jednego basu i dwóch nadstawek.

--
    pozdrawiam
    Hefi
    alojzy7719
    Level 36  
    Można kupić nawet za 200 zł - Behringer CX 2300 ze skutecznymi limiterami (w przeciwieństwie do modelu CX 2310, w którym zamiast limiterów zastosowano dodatkowe wyjście mono sub).
    warytm
    Level 2