Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rodzaj filtra basowego do głośnika 18cali niskotonowego

09 Mar 2010 21:01 2720 14
  • Poziom 2  
    Mam pytanie. jaki zastosować filtr do głośnika Eminence Sigma 18cali o mocy 650W RMS. Posiadam skrzynię kolumnową typu bass-reflex o pojemności 180l. Jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy, dlatego prosze o pomoc w tym temacie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Poziom 32  
    Przy tej mocy, średnicy i typie obudowy jedynie podział aktywny wchodzi w grę.
  • Poziom 31  
    Dokładnie, na takim filtrze wystąpią duże straty mocy. Musisz obciąć/odfiltrować sygnał przed wzmocnieniem. Urządzenie służące do tego nazywa się Crossover.
  • Poziom 35  
    Dobrym rozwiązaniem będzie kupno końcówki mocy z wbudowanym crossoverem (najlepiej przestrajalnym).
  • Poziom 35  
    Kup sobie aktywną zwrotnicę (crossover), koszt ok. 400zł. Włącza się to za mikserem, a do tego dwie końcówki mocy - jedną na górki i jedną na bas. Zazwyczaj jest też opcja ułatwiająca korzystanie z jednego basu i dwóch nadstawek.

--
    pozdrawiam
    Hefi
  • Poziom 35  
    Można kupić nawet za 200 zł - Behringer CX 2300 ze skutecznymi limiterami (w przeciwieństwie do modelu CX 2310, w którym zamiast limiterów zastosowano dodatkowe wyjście mono sub).
  • Poziom 2  
    Do pełnego opisu nie dodałem jeszcze, że do powyższego zestawu zamierzam uzyć posiadany power mixer Yamaha EMX 512sc (2x500W). Wzmacniacz ma podział na osobną regulację dwóch par kolumn. I jeszcze jedno pytanie - ponieważ wspomnianego głośnika jeszcze nie zakupiłem do obudowy ,którą posiadam to czy wybór jest odpowiedni czy polecalibyście jakiś inny głośnik (z tej samej półki cenowej czyli około 800zł za szt - bo nie zależy mi na przeciętnym brzmieniu)
  • Poziom 19  
    warytm napisał: