Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault laguna 1.9dci - wysokie obroty

lukanio1989 09 Mar 2010 22:06 7859 12
  • #1 09 Mar 2010 22:06
    lukanio1989
    Poziom 2  

    witam. posiadam samochod renault laguna 1.9DCi . kiedy kupilem samochod zepsuta w nim byla turbina, kupilem turbine po regeneracji i mechanik wymienil zgodnie z prawidlowa wymiana turba. samochod dzialal 30 minut po czym dostal wysokich obrotow, mechanik nie mogl go zgasic dopiero po wyciagnieciu karty auto zgaslo, kiedy uruchomil go ponownie wszystko dzialalo w porzadku tylko nadal dymil na siwo tak jakby niebiesko a w silniku nie bylo oleju. dlaczego dostal takich obrotow i dlaczego nadal dymi????myslicie ze problem jest tylko w turbinie czy moze chodzi o cos innego??

    Pisownia p. 8.2 popraw albo kosz manta

  • #2 09 Mar 2010 22:16
    ciuqu
    Poziom 33  

    Witam

    W tych silnikach często pada turbina, jeśli chodził i nie mógł go zgasić a w silniku nie było oleju tzn. że prawdopodobnie przez turbinę chodził na oleju z silnika.
    Może ta regenerowana nie do końca byłą regenerowana tyko umyta.

    Po za tym po padniętej wcześniej turbinie nie wiadomo co się działo z silnikiem.

    Pozdrawiam

  • #3 09 Mar 2010 22:52
    lukanio1989
    Poziom 2  

    Ja tym samochodem jezdzilem on dymil na czarno,oleju ubywalo i kolo turbiny bylo opryskane olejem, turbina bardzo glosno gwizdala mechanik stwierdzil ze na pewno turbina do wymiany wiec kupilem ale chcialbym sie dowiedziec dla czego po wymianien turbiny ten samochod dostal bardzo wysokich obrotow (obrotosciomierza braklo)i caly stan oleju znikna chyba jest w tlumiku bo kapie z tlumika napiszcie co moglo spowodowac takie obroty

  • #4 09 Mar 2010 23:08
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    powiedz czy zostało wszystko wyczyszczone katalizator mógł zakleić się od oleju i turbina nie dala rady przepchnąć wiec eis ukręciła intercooler zawsze w nim jest pełno oleju po czymś takim robiłem jakieś pól roku temu taki sam samochód właściciel przywiózł używana turbinę która po przejechaniu 2 km rozsypała się i zaczęło dziać się to samo co u Ciebie jak coś ściągnij z turbiny przewód którym zasysa powietrze z filtru i zobacz czy nie urwała się

  • #5 10 Mar 2010 08:37
    Usunięty
  • #6 10 Mar 2010 11:36
    autoas
    Poziom 41  

    Turbina wysysa olej i tłoczy do kolektora i masz szczęście, że silnik cały po takich obrotach....

  • #7 10 Mar 2010 14:25
    doktor333
    Poziom 17  

    Prawdopodobnie mechanik nie wyczyścił układu dolotowego i silnik zaciągną olej który był w przewodach i intercoolerze. A co do dymienia-to będzie dymił dopuki nie wypali oleju z układu wydechowego.

  • #8 10 Mar 2010 14:26
    autoas
    Poziom 41  

    Przecież napisał, że w silniku znika olej...

  • #9 10 Mar 2010 21:33
    lukanio1989
    Poziom 2  

    Dzieki za pomoc i za zainteresowanie sie moim problemem dzisiaj wyciagna turbine i okazalo sie ze nakretka z wirnika turbiny odkrecila sie i polamalo lopatki jak myslicie?czy nakretka byla za malo dokrecona czy przez takie wysokie obroty sie odkrecila?

  • #10 10 Mar 2010 22:35
    ciuqu
    Poziom 33  

    Nikt nie jest wróżką, normalnie nakrętka nie powinna się odkręcić w zakresie obrotów silnika i lekko ponad zakres, jakie obroty osiągnął przy pracy na uszkodzonej turbinie.

    Pozdrawiam

  • #11 10 Mar 2010 23:38
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    niby nie powinna się odkręcić, a mi się urwała i znachor od turbin nawet jej nie oglądając stwierdził ze wina mechanika i trzeba było płacić za nową turbinę i choć byś nie wiem co robił i tak zawsze wina będzie po twojej stronie chyba ze trafiłeś na naprawdę uczciwy warsztat zajmujący się naprawa turbin i Ci uwzględnia ze to ich wina bo takie się zdarzają ale jest ich kilka na kilkadziesiąt pozdrawiam

  • #12 11 Mar 2010 10:28
    yarecky3
    Poziom 15  

    Wściekł się silnik, nie dobrze. W najgorszym wypadku korby wychodzą bokiem lub się urywają i sklepują wtryski i głowicę.
    Generalnie silnik do gruntownego przejrzenia nawet jak odpali. Nie wiesz czy nie stopiło tłoków i zaraz nie popękają. Albo już pękły i zaraz olej nie przez turbinę ale przez pęknięcia będzie zasysał.
    Miałem tak z BMW 530D e60. Wcześniej lały wtryski i to naruszyło tłoki. Jak założyłem nową (pewnie chińską) turbawkę, po 20 km szaleństwo. Zaraz po wymianie turbo zanim wyjechałem na drogę test ciśnień, na 2 17 barów na 3 20 reszta 28. Ok sobie myślę ale coś jest nie tak.
    Po wściekliźnie ściągam głowicę a tam z 2,3 i 4 tłoka został się stopiony kawałek aalu.
    Teraz auto jeździ z drugim silnikiem bo było dla klienta taniej kupić drugi niż regenerować stary.
    To tak dla informacji żebyś wiedział o co w razie czego pytać.
    pozdro

  • #13 11 Mar 2010 15:14
    doktor333
    Poziom 17  

    autoas napisał:
    Przecież napisał, że w silniku znika olej...
    Nie doczytałem tematu-sorki.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson