Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G z silnikiem 1.6 8v, X 16SZR nie odpala

10 Mar 2010 14:41 8931 16
  • Poziom 11  
    Witam
    Jak w temacie. Przy 2, 3 próbach uruchomienia słychać pojedyncze zapłony.
    Przy następnych próbach słychać tylko jak rozrusznik kręci.
    Czujnik położenia wału po wymontowaniu ma oporność cewki ok. 500 ohm, podłączony do woltomierza i po ręcznym przesuwaniu przed nim kawałkiem metalu daje napięcie do ok. 10 mV. Został zamontowany spowrotem jako sprawny (?).
    Po przekręceniu kluczyka w stacyjce w I położenie pompa paliwa nie uruchamia się.
    Po zwarciu w gniazdku styków prądowych przekaźnika i przekręceniu kluczyka pompa pracuje i pobiera prąd ok. 2,8A.
    Przy wyjętym przekaźniku pompy paliwa i podłączeniu woltomierza do styków cewki przekaźnika i przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie 10,5 V (AKU 11,5 V).
    Po obciążeniu tych styków cewką przekaźnika napięcie siada (nie mierzyłem bo pewnie do ~zera) a prąd płynący przez cewkę przekaźnika wynosi ok. 1 mA.
    Podczas sprawdzania obecności iskier na świecach (przy wymontowanym przekaźniku pompy) przy 2,3 zakręceniach alternatorem iskry są, przy następnych uruchomieniach iskier brak. To tyle co na razie udało mi się ustalić na parkingu.
    Proszę o jakieś rady obeznanych w tej tematyce
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 21  
    Specyfikacje
    napięcie zasilania: 12 V
    opór cewki wtórnej: 7 000 - 14 000 omów
    Diagnostyka
    Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
    Sprawdzić opór cewki wtórnej:
    Wyłączyć zapłon.
    Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 1 i 4 lub 2 i 3 świecy zapłonowej w cewce zapłonowej. Porównać z podanym oporem.
    Sprawdzić napięcie zasilania i uziemienie:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z modułu zapłonu.
    Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką napięcia zasilania i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie oraz bezpiecznik, jeśli taki jest. Sprawdzić uziemienie mierząc opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    przemiennik magnetyczny na wale korbowym
    Działanie
    Czujnik przetwornika magnetycznego ustala zwrotne położenie odkorbowe i ilość obr/min. silnika.
    Specyfikacje
    opór: 400 - 600 omów

  • Poziom 34  
    Pompa paliwa w tym egzemplarzu pracuje dopiero kiedy ECU dostanie sygnał z czujnik położenia wału.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    Akumulator naładowany.
    1. Czujnik położenia wału korbowego, j.w. - opór cewki 500 ohm

    2. Odnośnie pompy paliwa - j.w. pisał Damdam, pompa po zakręceniu rozrusznikiem
    daje na wtryskiwaczu mgłę, że można wróbla wykąpać.
    Stąd wniosek, że czujnik położenia w.k. sprawny oraz pompa paliwa i jej
    obwody sterowania również (?).

    3. Cewka wymontowana - pomierzony opór (za S.q) od strony WN między
    wyjściami
    1-4 => 5,87 kohm oraz 2-3 => 5,91 kohm.
    Ponadto pożyczona, używana cewka po zamontowaniu dała takie same
    efekty,
    tzn. po jedno sekundowym zakręceniu silnik jakby chciał załapać. Następne
    uruchomienia - słychać tylko rozrusznik.

    Jutro sprawdzę wtyczkę przyłączeniową (stan i napięcia) do cewki zapłonowej
    chyba, że jeszcze jakieś sugestie. Na razie wielkie dzięki

  • Poziom 34  
    to jak z tą iskrą, traci się po paru obrotach wału ?

    zasilanie na cewce stabilne ? sprawdź żarówką 21W, a nie miernikiem.

    a jeżeli iskrę masz, paliwo masz, a nie pali - to może mało oleju i hydrauliki puste?
  • Poziom 11  
    mimo złej pogody zrobiłem następne podejście do samochodu -
    Zmierzyłem napięcia, w/g sugestii S.q, na wtyczce cewki zapłonowej, i tak
    Na pinie 1 => 12 V
    na pinie 2 => 0 V ; przejście do masy ~ 0 ohm

    I tak jak już wcześniej pisałem iskra jest tylko przez parę obrotów wału.
    Jutro po południu dalszy ciąg - mimo tego co wcześniej napisałem obstawiam jednak
    czujnik położenia wału (?)
  • Poziom 16  
    jak masz oscyloskop to wykorzystaj go do obejrzenia przebiegu na czujniku GMP w trakcie jak jest iskra i gdy już jej nie ma . Ja miałem podobny przypadek z KIA shuma dwie czy trzy iskry przy kręceniu i po chwili brak iskier , wymieniałem czujnik GMP na nowy i nic stwierdziłem i koledzy z elektrody też że immo odcina zapłon chociaż kontrolka od immo gasła .

  • Poziom 34  
    nie zapomnij o teście z żarówką, najpierw między zasilaniem cewki a masą, a później podłącz żarówkę zamiast cewki.
  • Poziom 11  
    Samochód na chodzie.
    Przyczyną był jednak niesprawny czujnik położenia wału.
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Temat można zamknąć.
  • Poziom 11  
    witam mam podobny problem ,po wymianie silnika auto nie odpala ,rozrusznik dostaje napięcie lecz nie kreci,słychać cyknięcie,przed wymiana działały oba kręciły,a teraz żaden ,wszystko podłączone tak jak ma być,gdzie jest problem ,Astra G z silnikiem 1.6 8v, X 16SZR 2001
  • Poziom 12  
    Albo za małe napięcie albo gdzieś brakuje masy.
  • Poziom 11  
    dziś sprawdzałem oba rozruszniki ,działają ale tylko na zewnątrz ,nie maja siły zakręcić w aucie nie wiem co jest z tym trupkiem :-(

    Dodano po 5 [godziny]:

    problemy część dalsza ,rozrusznik kręci 1 problem z głowy ,ale i jest następny auto nadal nie odpala ,dodam że jest iskra ,auto jest zalewane ,rozrząd jest dobrze ustawiony
  • Poziom 11  
    dzis sprawdziem ponownie rozrzad , podpiolem pod kompa ,zadnych error,auto po nacisnieciu pedalu gazu strzela ale nie odpala ?.POMOCY

  • Poziom 34  
    Kable WN w dobrej kolejności ?
  • Poziom 11  
    Kable sa dobrze podlaczone,opisze jeszcze raz
    Po planowaniu glowicy i wymianie uszczelki pod glowica ,auto nie odpala ,rozrzad zostal sprawdzony pare razy,jest iskra lecz go zalewa ,brak blendow ,

    Dodano po 4 [godziny] 26 [minuty]:

    po dalszej walce z astra nadal nic jedynie przy kręceniu i dodawaniu gazu słychać strzały i śmierdzi paliwem

  • Poziom 34  
    no to nie ma siły, coś w mechanice przeoczone.