Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt zasilacza impulsowego 0-40V 0-1A.

10 Mar 2010 16:11 2746 9
  • Poziom 9  
    witam, jestem początkującym elektronikiem, i muszę zaprojektować:
    wykonać projekt układu mikroprocesorowego bazującego na procesorze 8-bitowym (MSC-8051, SAB-835x) oraz opracować schemat blokowy programu.
    Układ do sterowania zasilaczem impulsowym.
    Dane: zakres napięcia wyjściowego 0-40V, prądu 0-1A, procesor ma sterować pracą układu i zabezpieczać przed przeciążeniem prądowym, wartość napięcia i prądu ustawiane z klawiatury, wartość napięcia i prądu rzeczywiste wartości wyświetlane na LED 4 pozycyjnym (oddzielnie)

wykonałem wstępny schemat blokowy układu, ale nie jestem jego pewien na 100%

proszę o pomoc

Projekt zasilacza impulsowego 0-40V 0-1A.
  • Poziom 43  
    To nie jest projekt dla zupełnie początkującego. Co do części wykonawczej zobacz na zasilacze kolegi meteor77 np poczytaj w temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1464016-0.html
    Procesor może zająć miejsce potencjometrów ale niech nie pcha się dalej w zabezpieczenia - będzie za wolny.
  • Poziom 9  
    powiem otwarcie, potrzebuje cos takiego skonstruować na zajęcia i do końca nie wiem jak się za to zabrać,
    a to że będzie wolniejszy to nie przeszkadza
  • Poziom 43  
    Nie przeszkadza o ile komuś sprawia przyjemność wymiana tranzystora mocy co jakieś zwarcie...
  • Poziom 9  
    zawsze mozna dac jakies zabezpieczenie przeciwzwarciowe
  • Poziom 43  
    Właśnie mnie przekonałeś, że nawet nie zajrzałeś do tamtego tematu. Tamten układ ma własne zabezpieczenia i to nawet regulowane napięciowo.
  • Poziom 9  
    a czy to jest zasilacz impulsowy?? bo mi się zdaje ze nie
  • Poziom 43  
    Jeśli jesteś studentem to się nawet ni przyznawaj.