Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła dzienne Hella, schemat podłączenia

10 Mar 2010 19:23 19020 21
  • Poziom 10  
    Witam
    Zakupiłem ostatnio do swojego samochodu światła dzienne Hella i patrząc na schemat wszystko jest dla mnie jasne oprócz jednego. Do czego ma być podłączony kabel 86 – 15? Może dla niektórych to pytanie jest banalne, ale mi akurat ta rzecz sprawiła problem.
    I mam jeszcze jedno pytanie, czy w tych światłach żarówka jest wymienna? Bo przyglądając się obudowie nie zauważyłem takowej możliwości. Symbol katalogowy tych świateł to: 2PT 008 935-801

    Światła dzienne Hella, schemat podłączenia Światła dzienne Hella, schemat podłączenia Światła dzienne Hella, schemat podłączenia
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 37  
    Witam
    „ 15 „ – oznaczenie „+” po stacyjce
    „ 86 „ - oznaczenie na przekaźniku

    Żarówki na pewno wymienialne .
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 29  
    No i "85" nawet nie tyle do + świateł mijania co nawet do + świateł postojowych, przy światłach dziennych nie mogą być włączone żadne inne światła w myśl prawa ale to dotyczy aut wyposażonych w takowe dopiero od któregoś roku produkcji nie pamiętam teraz którego, a w pozostałych dopuszcza się użycie świateł dziennych wraz z postojowymi ale według mnie jak już montować to dobrze. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Dziękuje za odpowiedź. W kwestii schematu mam już wszystko jasne.
    A odnośnie wymiany żarówek w tych światłach, ma może ktoś jakąś instrukcję jak to zrobić?
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie. Układzik jest prosty. Przy włączonym zapłonie cewka przekaźnika bierze masę przez zarówkę od postojówek. Załącza styki i świecą dzienne. Jak włączysz postojowe to brak masy i dzienne gasną. Możesz 15 podłączyć do DF ( wzbudzenie ) alternatora . Wtedy będzie włączać dzienne dopiero jak uruchomisz silnik. Pozdrawiam.
  • Poziom 37  
    Witam
    domellus napisał:
    No i "85" nawet nie tyle do + świateł mijania co nawet do + świateł postojowych, przy światłach dziennych nie mogą być włączone żadne inne światła w myśl prawa ale to dotyczy aut wyposażonych w takowe dopiero od któregoś roku produkcji nie pamiętam teraz którego, a w pozostałych dopuszcza się użycie świateł dziennych wraz z postojowymi ale według mnie jak już montować to dobrze. Pozdrawiam.


    Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 4 maja 2009 r. (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Dzięki ostatniemu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.
  • Poziom 29  
    Dokładnie tak jak napisał kolega pioart. Dzięki :)
  • Poziom 23  
    WITEK1952 napisał:
    Witam serdecznie. Układzik jest prosty. Przy włączonym zapłonie cewka przekaźnika bierze masę przez zarówkę od postojówek.

    To by oznaczało że gdy przypadkiem przepali się żarówka postojowych urządzenie nie zadziała?. No nie źle pomyślane!.
  • Poziom 37  
    jerzyf napisał:
    WITEK1952 napisał:
    Witam serdecznie. Układzik jest prosty. Przy włączonym zapłonie cewka przekaźnika bierze masę przez zarówkę od postojówek.

    To by oznaczało że gdy przypadkiem przepali się żarówka postojowych urządzenie nie zadziała?. No nie źle pomyślane!.

    Tyle że żarówki w aucie maja być sprawne tego wymaga kodeks drogowy tak więc problemu nie ma .
  • Poziom 29  
    W starszych samochodach raczej ten problem przepalonej żarówki nie stanowi problemy ponieważ w obwodzie świateł postojowych przeważnie jest podłączone dwie żarówki a dwie naraz spalone to juz naprawde żadki przypadek .... a poza tym jak napisał kolega wcześniej żarówki (światła) maja byc sprawne:)
  • Poziom 10  
    Dziękuje wszystkim za udzielenie wyczerpujących odpowiedzi odnośnie montażu świateł.

    Jeszcze jak by ktoś mi napisał lub ma instrukcję jak rozebrać obudowę tych świateł aby dostać się do żarówki to było super.
  • Poziom 37  
    Witam
    No nie rób sobie jaj !
    Nie mam jej w ręku ale już z samych zdjęć widać że ta czarna osłonka jest z gumy / no chyba że się mylę ? / na trzeciej focie w lewym narożniku masz miejsce w którym się wyciąga / zaczepia do wyjęcia / Światła dzienne Hella, schemat podłączenia tą osłonkę .
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    No niestety nie robie sobie jaj. Ta czarna osłonka nie jest z gumy tylko całe to tylne gniazdo jest zalane tak jakby twardym plastikiem i ani tego ruszyć :cry:
    A co do tego nazwijmy wycięcia na trzeciej fotce, to jest to według mnie otwór wentylacyjny lampy, który przechodzi do wnętrza lampki --> Światła dzienne Hella, schemat podłączenia
    Próbowałem w tym otworze podważać śrubokrętem, ale nic to nie daje :|
    Nie chce mi się wierzyć, że tego nie da się rozebrać, ale niby taka prosta rzecz zaczyna mnie przerastać.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Szczerze mówiąc, to mi to wygląda tak, że zamiast obracanej oprawki na żarówkę, zostało to zalane jakąś plastmasą i jest w tej chwili jednorazowe.
    W obrysie gniazda żarówki widać dwa wycięcia na bagnety. Ale jest to zalane.
    Ile kosztowały te lampki? Jesli kupiłeś je w sklepie, to zapytaj tam, jak się to rozbiera. Bo jeśli to jednorazówki, to bym ich nie montował. Z racji obowiązujących przepisów, będą świecić dość sporo i żarówki trzeba będzie wymieniać w miarę często.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dzięki koledzy za wyjaśnienie sprawy. Kto by się spodziewał, że taki producent jak Hella wymyśli taki jednorazowy bubel :cry: Inaczej tego nie można niestety nazwać. Jak jeden z kolegów wspomniał na stronie polskiej producenta zapomnieli, albo celowo nie chcieli dodać tak ważnej informacji. Światła kupiłem okazyjnie za 150zł bez możliwości zwrotu i gwarancji. W sklepie cena ich wynosi coś około 230zł. Teraz pozostało mi tylko to sprzedać i szukać jakiegoś kompletu w którym będzie można wymieniać żarówki. Może ktoś coś przy okazji poleci sprawdzonego?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie robiąc reklamy, sprawdź choćby krajowych producentów: Wesem, WAŚ i innych.

    Dodano po 22 [sekundy]:

    Nie robiąc reklamy, sprawdź choćby krajowych producentów: Wesem, WAŚ i innych. Masz pewność, że produkty są homologowane.
  • Poziom 42  
    Nigdy nie mogę zrozumieć czym się kierują ci wszyscy w ministerstwie....
    Światła do jazdy dziennej bez tylnych obrysowych?? - np. w deszczowy mglisty dzień, kiedy jadą samochody jeden za drugim, komu to przeszkadza.... przecież to pomaga
    A jak się włączy normalne światła mijania to już z tyłu nie przeszkadza i zgodnie z przepisami?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Światła do jazdy dziennej służą do poruszania się przy sprzyjających warunkach drogowych. Przy wszelkim ich pogorszeniu, czyi deszcz, mgła... bezwzględnie należy włączyć światła mijania, co wiąże się z oświetleniem całego pojazdu.
  • Poziom 42  
    Niestety musu nie będzie, każdy subiektywnie odczuwa pogorszenie pogody, w Szwecji dawno już coś takiego jest i cyrku nie ma. Jak z zieloną strzałką na skrzyżowaniu, u nas nie zgodnie z przepisami Unii, a w Unii uznano, że dobrze rozwiązuje korki
  • Poziom 13  
    Jestem ciekaw kto wykasowal moja wypowiedz w ktorej powiedzialem od razu ze to lipa.
    I choc uwazam ze HELLA robi dobre reflektory to z tym sie nie popisala.

    Dodano po 26 [minuty]:

    R_Tomek napisał:
    Dzięki koledzy za wyjaśnienie sprawy. Kto by się spodziewał, że taki producent jak Hella wymyśli taki jednorazowy bubel :cry: Inaczej tego nie można niestety nazwać. Jak jeden z kolegów wspomniał na stronie polskiej producenta zapomnieli, albo celowo nie chcieli dodać tak ważnej informacji. Światła kupiłem okazyjnie za 150zł bez możliwości zwrotu i gwarancji. W sklepie cena ich wynosi coś około 230zł. Teraz pozostało mi tylko to sprzedać i szukać jakiegoś kompletu w którym będzie można wymieniać żarówki. Może ktoś coś przy okazji poleci sprawdzonego?

    Wiec moze koledzy podpowiecie co wybrac na dzienne z firmy Hella do Transportera.Szukalem wczoraj i chyba nawet juz nie sprzedaja tej wyzej opisanej.Nawet ladnie to wyglada jako jednorazowy bubel.

    http://www.bus-forum.pl/viewtopic.php?f=64&t=1280&p=6807#p6807
  • Poziom 9  
    Oprawy do świateł dziennych są nierozbieralne, a producent ma obowiązek zapewnić taką konstrukcję, która uniemożliwia w lampach dziennych typu led, że po przepaleniu jednej diody, lampy nie da się naprawić np. wymieniając jedną ową zepsutą LED, wówczas należy zakupić cały nowy komplet lamp. Takie lampy ma OSRAM, PHILIPS i HELLA, ale szczerze napiszę, że nie wiem dlaczego takie rozwiązanie w lampach dziennych z żarówką, prawdopodobnie obejmuje go ta sama regulacja europejska."Konstrukcja świateł z niewymiennym źródłem światła nie powinna umożliwiać ich serwisowania w przypadku uszkodzenia choćby jednej diody światło należy wymienić na nowe." Hella zastosowała to rozwiązanie w stosunku do żarówki ponieważ zalewanie plastikiem gwarantuje ochornę przed wodą IP 65 i zmniejsza koszty produkcji.