Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik silnika, poprawność schematu

10 Mar 2010 19:40 1256 5
  • Poziom 9  
    Witam.
    Chcę zrobić sterownik silnika krokowego i wymyśliłem taki oto układ:

Sterownik silnika, poprawność schematu

Moim założeniem miało być to żeby był jak najkrutszy czas włączania/wyłączania MOSFETów ponieważ chce podawać sygnały sterujące o dosyć sporej częstotliwości. Co do programu do procesora to już nie będzie problemu.
    Chodzi mi tylko czy ten układ ma szanse działać poprawnie? Jeśli nie to proszę o jakieś wskazówki co by tu porawić, albo czego jeszcze brakuje.
    Proszę o wyrozumiałość, ale nie mam zbyt dużego doświadczenia i nie chciałbym uszkodzić dosyć kosztownych tranzystorów.
    Czekam na wasze sugestie.
    Na krytykę też jestem przygotowany.
    Pozdrawiam.
  • Pomocny dla użytkowników
    Układ jest niepoprawny, bo te ULN zwierają do masy (układ Darlingtona), rezystory też są do masy czyli nie powstanie warunek włączenia tranzystorów MOSFET. Rezystory powinny być np. do +12V. Wysterowany kanał ULN oznacza, że dany tranzystor końcowy nie przewodzi/
  • Poziom 9  
    No to może mam zastosować coś innego albo bezpośrednio połączyć bramkę z wyjściem procesora przez jakiś rezystor? Tylko wtedy nie będę mógł podawać sygnałów sterujących z dużą częstotliwością. Jak to rozwiązać?
  • Pomocny dla użytkowników
    Bezpośrednio się nie da, bo nie będzie pewności czy napięcie 5V z portu procesora będzie wystarczające do właściwego wysterowania tranzystora MOSFET (by miał odpowiednio niską rezystancję kanału w stanie przewodzenia).

Z jaką częstotliwością maksymalną planujesz taktować ten silnik ?
  • Poziom 9  
    Myślę że nie wiekszą niż 15kHz.
  • Poziom 9