Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągła praca wentylatora chłodnicy OPEL VECTRA 1.8 L 16 V

komosz 10 Mar 2010 19:54 29251 19
  • #1 10 Mar 2010 19:54
    komosz
    Poziom 12  

    Witam, posiadam Vectre B 1.8 L. 16V z instalacja gazową wersja z klimatyzacją od zakupu miałem taki problem ze wentylator chłodnicy wody zawsze załączał się gdy samochód osiągnął temperaturę około 87 stopni ale już się nie wyłączał.
    Gdy zdjąłem wsuwkę od włącznika wentylatora wentylator nadal chodził i kolejna przy chłodnicy także nadal chodził.
    Jednakże gdy zdjąłem jedna z wsuwek od klimatyzacji w okolicy wentylatora wentylator dokładnie na jednej z aluminiowych rurek które dopiero się wyłączył.
    Jak sądzicie co może być przyczyna ciągłej pracy wentylatora.

    0 19
  • #2 10 Mar 2010 20:41
    domellus
    Poziom 29  

    Jeśli się nie mylę to klima też ma chłodnicę w dodatku umieszczoną przeważnie przed chłodnicą silnika i niejednokrotnie nawet jeśli jeszcze nie jest nagrzany to istnieje możliwość że będzie pracować bo uruchamia go klimatyzacja celem schłodzenia środka chłodniczego. Sprawdź jak jest z włączoną klimatyzacją a jak bez. A jeśli jest tak samo to jedź gdzieś gdzie zdiagnozują ci układ klimatyzacji może być jakiś czujnik uszkodzony (takie są moje przypuszczenia czytając twoją wypowiedź).

    0
  • #3 11 Mar 2010 17:30
    komosz
    Poziom 12  

    Wygląda to następująco wentylator jak już załączy się gdy auto osiągnie 90 stopni nie chce już po wystudzeniu cieczy wcale się wyłączyć jedynie zdjęcie jednego z przewodów klimatyzacyjnych wyłącza jego obroty.
    Auto nawet jak soji jeden dzień włączam silnik od razu załącza się wentylator chłodnicy.
    Pomaga jedynie zdjęcie tej kostki z rurki klimatyzacyjnej.
    Chłodnice są dwie jedna od silnika i przed nią umocowana jest węższa chłodnica klimatyzacyjna jest jeden wentylator.
    Podczas uruchomiania klimatyzacji czyli przycisku z płatkiem śniegu niema żadnej reakcji jedynie słychać jak uruchamia się pompa sprężarki klimatyzacji a wentylator nadal chodzi.
    Auto było sprawdzane komputerem i nic nie wykazało żadne czujniki(w bloku i chłodnicy stwierdził że są ok) nie są spalone tak stwierdził diagnosta.
    Sprawdzone były wszystkie przekaźniki i żaden nie był sklejony tzn. odbija tak jak należy w tym także bezpieczniki nie był żaden przepalony.
    Zastanawia mnie jedynie czy jest jakiś sterownik może od kilimy który może sterować w jakiś sposób tym wentylatorem a może jak przedmówca stwierdził jakiś czujnik ale gdzie on się może znajdować.

    1
  • #4 11 Mar 2010 17:41
    tzok
    Moderator Samochody

    Zasadnicze pytanie - czy klimatyzacja działa? Jeśli w układzie klimatyzacji nie ma czynnika lub jest uszkodzony czujnik ciśnienia i temperatury to właśnie taki jest objaw, że wentylator jest "na wszelki wypadek" cały czas włączony.

    0
  • #5 11 Mar 2010 19:37
    komosz
    Poziom 12  

    Witam mam pytanie a gdzie ten czujnik ciśnienia znajduje się to go wymiennie i te dwa w wentylatorze też mam nowe zapasowe.

    1
  • #6 11 Mar 2010 20:52
    domellus
    Poziom 29  

    A masz urządzenie w domu do nabijania układu klimatyzacji? Bo jak nie to wymienisz tylko co z tego jak spuścisz cały gaz z klimy....:) i efekt nadal taki sam bedzie zapewne...:)

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Mar 2010 20:57
    milejow
    Poziom 42  

    tzok napisał:
    Zasadnicze pytanie - czy klimatyzacja działa? Jeśli w układzie klimatyzacji nie ma czynnika lub jest uszkodzony czujnik ciśnienia i temperatury to właśnie taki jest objaw, że wentylator jest "na wszelki wypadek" cały czas włączony.

    Wentylator nie włączy się przy braku ciśnienia w układzie klimy (sprawnym elektrycznie) Poza tym, pytanie odnośnie sprawności układu jak najbardziej na miejscu. Który presostat odłączasz, że wentylator przestaje pracować, lewy czy prawy?

    Dodano po 49 [sekundy]:

    domellus napisał:
    A masz urządzenie w domu do nabijania układu klimatyzacji? Bo jak nie to wymienisz tylko co z tego jak spuścisz cały gaz z klimy....:) i efekt nadal taki sam bedzie zapewne...:)

    Nie ucieknie bo pod czujnikami są zaworki

    0
  • #8 11 Mar 2010 21:29
    domellus
    Poziom 29  

    Dzięki kolego milejow nigdy nie wymieniałem czujników w klimatyzacj9i ale wydawało mi się że jak się je wymienia to niestety gaz uchodzi ale dzięki Tobie wiem juz że nie i będę pamiętał, jednocześnie przepraszam za nieświadome wprowadzenie w błąd :)

    0
  • #9 12 Mar 2010 19:56
    komosz
    Poziom 12  

    Witam nie wiem lewy czy prawy przekaźnik ale pamiętam że miał on kolor zielony i w drugiej skrzyneczce był taki sam i miał te same oznaczenia i zamieniłem je dla pewności.
    Ale wentylator nadal po włożeniu tego przekaźnika załączał się.
    Jutro zerknę jakie oznaczenie ma ten przekaźnik jeśli to może być ważne i odpiszę.

    0
  • Pomocny post
    #10 12 Mar 2010 21:07
    milejow
    Poziom 42  

    Nie interesuje mnie przekaźnik, pisałeś o jednej ze wsówek klimy w okolicy chłodnicy. Najprawdopodobniej jeden z presostatów odpinałeś, po tym wyłączał się wentylator, wygląda to jak zwierający presostat ciśnienia klimy

    0
  • #11 13 Mar 2010 16:21
    komosz
    Poziom 12  

    Witam ponownie to jest ta rurka od klimatyzacji i ten przewód musi być zdjęty tak jak na zdjęciu posiada on 6 końcówek.


    Ciągła praca wentylatora chłodnicy OPEL VECTRA 1.8 L 16 V

    1
  • #13 13 Mar 2010 21:25
    komosz
    Poziom 12  

    Tak wentylator działa pomimo włączonego przycisku klimatyzacji żadnych zmian.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Klimatyzacja działa poprawnie czynnik jest bo daje zimne powietrze.

    0
  • #14 14 Mar 2010 11:03
    komosz
    Poziom 12  

    Najprawdopodobniej uszkodzony jest właśnie ten czujnik z którego ściągam właśnie kostkę.
    Takie są moje przypuszczenia postaram się zdobyć ten właśnie czujniki i go wymienię.
    Tylko zastanawia mnie fakt czy nie powinien tego wykazać podczas diagnozy komputerem że przypadkiem jest uszkodzony.
    Ale zobaczę może wymiana pomoże.

    0
  • #17 14 Mar 2010 14:21
    milejow
    Poziom 42  

    Presostat, który odpiąłeś reaguje na graniczne ciśnienie w ukł.klimy (odpina zasilanie sprzęgła kompresora i włącza wentylator) Po odpięciu zapewne nie pracowała ci klima,wszystkie znaki na niebie wskazują na zwarcie jego styków sterujących przekaźnikiem wentyla

    1
  • #18 14 Mar 2010 22:48
    Darek1928
    Poziom 9  

    Witam trochu trudno mi Cie zrozumieć ale z tego co piszesz chodzi o wentylator chłodnicy silnika załancza sie po uzyskaniu temp. 90 stopni i sie nie wyłancza napisz czy wskaznik temp na desce rozdzielczej podczas pracy wentylatora opada najlepiej zobacz podczas jazdy masz dodatkowe chłodzenie bo powinien zwłaszcza zima wentylator sie wyłanczać tylko wtedy kiedy nie jest włonczona klimatyzacja . jeśli włanczasz klimatyzacje oba wentylatory powinny działac na 1 biegu gdy wzrasta cisnienie czynnika obroty wenylatora klimatyzacji maja sie podnieśc na 2 bieg a wentylator przy chłodnicy silnika wchodzi na 2 bieg dopiero po uzyskaniu 90 stopni i gdy zbije temperature przechodzi na 1 bieg ale tylko jesli jest właczona klima . Moim zdaniem sprawdz czujnik temperatury płynu chłodzacego przy chłodnicy silnika jest przy chłodnicy na dole od strony kierowcy .

    0
  • #19 16 Paź 2012 10:28
    Voytu$
    Poziom 19  

    Nie zgodzę się z ostatnią odpowiedzią. Czujnik temperatury płynu w bloku silnika (po stronie kierowcy) nie ma żadnego związku z załączaniem się wentylatorów. Ten czujnik czy termistor w obudowie (jak sobie go tam nazwiemy) podaje TYLKO informację o temperaturze do komputera (informacyjnie).

    Tak więc mamy w VB co najmniej 3 czujniki:
    - 2 w bloku silnika po stronie kierowcy, jeden z pojedynczym cyckiem, odpowiedzialny za to co pokaże wskazówka na zegarach, drugi podaje informacje o temperaturze silnika do komputera
    - 1 lub 2 (chyba zależy od wersji auta) w chłodnicy płynu po stronie pasażera - odpowiedzialne za uruchamianie wentylatorów.

    Te w bloku silnika mają się zupełnie nijak do pracy chłodnicy.

    0
  • #20 24 Sty 2014 17:37
    bobo80
    Poziom 9  

    Witam. U mnie (Vectra B 2.0 dth 2001r) był problem że cały czas działał wentylator chłodnicy (tylko zdjęcie klemy go wyłączało) przyczyną był klejący się przekaźnik 30A jak na zdjęciu (w puszcze przed akumulatorem - pierwszy z lewej).

    Polecam stronkę: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/123322-walka-z-wiatrakami-czyli/
    Pozdrawiam


    UWAGA!!!

    Wczoraj (06-02-2014 roku znowu zaczął mi wentylator chodzić no stop) wymieniłem tym razem 4 (czwarty) przekaźnik od lewej strony - on też jest podobno od wentylatora.

    Pozdrawiam

    1