Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat TDI '98 90ps ciężko pali zimny i ciepły

smigus1 10 Mar 2010 21:42 7330 16
  • #1
    smigus1
    Level 10  
    Mam taki, problem Passat jak w tytule jeździ jak strzała, ale dość ciężko pali trzeba go pokręcić, bez znaczenia czy jest zimny czy ciepły. Nie dymi, żadnych błędów, świece sprawdzone, itd. Poprostu, pewnego dnia zaczął ciężko zapalać.
    Po uruchomieniu wszystko jest OK.
    Od czego proponujecie zacząć? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.
  • #2
    rh.rally
    Level 18  
    Rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony?
    Jeśli tak,
    albo aku nie ma siły zakręcić należycie rozrusznika, albo rozrusznik zaczyna powoli dawać oznaki słabości :D
  • #3
    zipek135
    Level 11  
    Na początek VAG com i sprawdzić kąt wtrysku.
  • #4
    smigus1
    Level 10  
    w piatek zacznę walkę, rozrusznik kręci normalnie ale mu się przyjrzę, a kąt wtrysku w którym kanale sprawdzić?
  • #5
    zipek135
    Level 11  
    VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2 kąt powinien być w przedziale 49-52 czy coś w tym przedziale. Najlepiej uruchomić wykres TDI TIMING (wybrac silnik odpowiedni z listy w dolnym prawym rogu bodajże) i obserwować powinno być coś w okolicy niebieskiej linii :). Sprawdza się go, gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą.
  • #6
    ciahciah
    Level 13  
    -świece sprawne, a kiedy wymieniane były, mogą wyglądać na sprawne, a grzać nie tak jak nowy, firma firmie też nie równa, to samo dotyczy stycznika załączającego świeca, miernik w dłoń i sprawdź czy jest napięcie na świecy po przekręceniu kluczyka, przy tych mrozach powinno podgrzewać z 8s, jak kontrolka po 1s gaśnie czujnik temp płynu chłodzącego kaput(G62).

    -statyczny kąt wtrysku, tylko że z dnia na dzień zaczął źle palić to źle wróży, może coś z rozrządem stało się nie dobrego, ustaw kat wtrysku, ma być 49-54 ale na początek ustaw bliżej 60, jak nadal będzie źle palił to będzie coś z pompą lub innym czujnikiem. ps mieszkasz nie całe 50km ode mnie, mogę pomóc. Przerabiałem ten problem w swoim 1.9TDI, jak coś pisz na gg519446. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zapomniałem dodać że przyczyna może leżeć w immobiliserze, spróbuj z drugim kluczykiem albo mogą być zimne luty w komputerze, lub w ogóle gdzieś zaśniedziałe styki nie przekazującego dobrze prądu.
  • #7
    rh.rally
    Level 18  
    Świece raczej nie mają tu znaczenia, bo kolega przecież napisał, że nie ważne czy zimny czy ciepły trzeba go długo kręcić...

    Najlepiej sprawdź jak koledzy napisali kąt wtrysku vagiem. Wartości pomiędzy 49-52 to ideał. Jak będziesz miał powiedzmy 56 to też powinien palić od strzała. Także jeśli będziesz miał minimalnie więcej czy mniej to jeszcze nie przyczyna.

    Jeśli kąt wtrysku będzie ok. Sprawdź rozrząd, czy wały są na znakach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jeśli chodzi o immo czy zimne luty w ECU to zupełnie sobie tym nie zawracaj głowy... to nie to.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    jasio1234567
    Level 14  
    Miałem to samo w audi Powodem okazała się urwana sprężynka w pompie, być może u ciebie jest to samo
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    ciahciah
    Level 13  
    Po przeczytaniu tematu jeszcze raz winowajcy szukał bym w układzie paliwa: pompie paliwa lub zaworku zapobiegającym cofaniu się paliwa o ile takowy jest, a zacznij szukanie od sprawdzenia pompki spiętrzającej znajdującej się w baku, albo zalej zbiornik paliwa do pełna, jak wtedy będzie zapał dobrze pompka zepsuta. Ale padnięta sprężynka w pompie jest najbardziej prawdopodobna, na początek możesz wymienić filtr paliwa tylko nie na filtrona.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    ciahciah
    Level 13  
    Z filtrem powietrza filtron auto przestawało kompletnie ciągnąc przy 3900, z filtrem innej firmy ciągnie do 4300obr normalnie, czuć i widać na logach, filtr filtrona był nie dopasowany, był za duży o kilka milimetrów i trzeba było nieźle się na siłować żeby go wcisnąć na swoje miejsce! po włożeniu był pomarszczony, innej firmy pasował idealnie, filtron po 12tys zszarzał, innej firmy po 12tys był czystszy, odnośnie filtra oleju też dostrzegłem podobne różnice ale szkoda pisać, filtra paliwa to nawet mechanik by nie pozwolił żebym fitrona założył. A różnice w cenie są tak nie wielkie że szkoda tu szukać oszczędności.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    Sztomel
    Level 35  
    W tym przypadku diagnoza nie będzie prosta (przynajmniej nie zza monitora komputera) obojętnie czy diagnoza Vagiem czy układu zasilania w paliwo problem jednak wymaga naocznego przyjrzenia się gratom a to już raczej tylko ktoś kto ma auto przed sobą jest w stanie sprawdzić wszelkie ewentualne mankamenty na bieżąco a nie my, w każdym razie zacząłbym sprawdzanie zasilania w paliwo od baku.
  • #16
    ciahciah
    Level 13  
    Jeżeli masz vag'a dobrze się przyjrzyj dawką korekcyjnym, grupa 013, jak będzie na którym kol wiek powyżej jedynki obojętne czy z minusem czy bez, albo przy dodawaniu gazu na którymś cylindrze korekcja będzie zastanawiająco duża to jedz do dobrego pompiarza:) Trzęsie budą na postoju?
  • #17
    smigus1
    Level 10  
    Skorzystałem ze wszystkich rad, i dalej lipa, nie miałem czasu nad tym dłużej posiedzieć więc na chwilę odpuściłem i po tygodniu problem rozwiązał się sam. Samochód przyjechał na lince. Wysiadła pompa wtryskowa, po wymianie wszystko wróciło do normy, więc chyba po prostu wcześniej kończyła się pompa. Proszę o zamknięcie tematu