Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seicento 900 99r. zapala się kontrolka ładowania akumulatora

ebe75 10 Mar 2010 23:04 26652 23
  • #1 10 Mar 2010 23:04
    ebe75
    Poziom 9  

    Witam po raz kolejny.

    Nie wiem dlaczego ale moj temat j/w zostal zamkniety i nie moge nic juz do niego dopisac, a jednak musze.

    Moze zacytuje moj pierwszy wpis do tego tematu:

    "Jak w temacie, ale tutaj troszkę więcej szczegółów. Od około tygodnia w czasie jazdy głównie w tracie zapala się (a dokładnie lekko żarzy) kontrolka ładowania akumulatora. Gdy wrzucę na luz to czasami zgaśnie i jak trzęsie auto po dziurach to tez gaśnie. Jako elektryk do 1KV mam pojecie o elektryce, ale samochodowa czasami mnie przerasta Very Happy Akumulator w tym roku wymieniony na nowy (stary wytrzymał, UWAGA 6 lat Very Happy ) przewody WN wymienione razem z wymianą oleju itd. itp. W połowie roku skończyły się szczotki na alternatorze. Wymieniłem na nowe, ale długo nie pośmigały, bo zacinały się w szczotkotrzymaczu więc kupiłem kompletny regulator napięcia i wszystko było OK. Ale od tygodnia zaczyna mnie drażnić ta żarząca się kontrolka ładowania.

    1. Napięcie aku bez włączonego silnika 12,85V
    2. Napięcie aku z odpalonym silnikiem bez obciążenia na luzie 14,40V
    3. Napięcie aku z odpalonym silnikiem bez obciążenia na wyższych obrotach 14,40V
    4. Napięcie aku z odpalonym silnikiem z pełnym obciążeniem na luzie 11,64V
    5. Napięcie aku z odpalonym silnikiem z pełnym obciążeniem na wyższych obrotach 14-14,40V

    Skoro problem znika w czasie wstrząsów na polskich dziurawych drogach to myślę nad jakimś niesprawnym połączeniu masy i przewodu "+". Może to dobry trop. Ale co jak w czasie jazdy zaczyna się świecić kontrolka i jak wrzucę na luz to po chwili problem znika....... i dalsze moje wpisy". Koniec cytatu i tu pojawia sie problem.


    Czy miernikiem uniwersalnym mogę sprawdzic sprawne dzialanie lub usterke szczotkotrzymacza wraz z regulatorem napiecia, jakie powinny byc jego parametry. Dodam, ze dokonalem pomiaru "przejscia" a raczej rezystancji miedzy jedna szczotka a zlaczem konektorowym i wynik byl ok.5,40 ohm a miedzy druga szczotka i zlaczem konektorowym miernik nic nie wykazal. Jakie wskazanie jest prawidlowe?

    Dodam, ze aktualnie kontrolka ladowania akumulatora delikatnie sie swieci czasami calkiem gasnie ale tylko na chwile.

    Czy mozliwe ze mam w ukladzie elektrycznym zwarcie i dlatego swieci sie delikatnie kontrolka ladowania?

    Pozdrawiam i czekam na jakies sugestie.

    0 23
  • #2 11 Mar 2010 01:55
    rnb_bolii
    Poziom 34  

    Witam. To może być gdzieś przetarty lekko kabelek kontrolki ładowania. Ale może też być słaba masa między silnikiem a karoserią. Pozdrawiam.

    2
  • #3 11 Mar 2010 21:54
    ebe75
    Poziom 9  

    Witam.
    Jeżeli dobrze kojarzę to patrzac na alternator przewod od kontrolki ladowania do alternatora wychodzi z wiazki przewodow ktore znajduja sie w plastikowej rurce wiec sa osloniete ale nie wiem w ktorym miejscu wchodza do deski rozdzielczej lub do skrzynki bezpiecznikow.

    Czy powodem swiecenia sie kontrolki moze byc nawet problem z jedna masa silnika i karoserii? Bo wiem ze tych punktow polaczeniowych jest kilka.

    A czy moge sprawdzic miernikiem regulator napiecia?

    Pozdrawiam

    1
  • #4 12 Mar 2010 08:21
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 12 Mar 2010 12:20
    karwo
    Poziom 23  

    A może przetarte pierścienie na wirniku alternatora.
    Ja bym wymontował alternator rozebrał pomierzył przejścia i diody prostownicze.

    0
  • #6 12 Mar 2010 12:53
    Mietek1976
    Poziom 13  

    Ja miałem kiedyś podobny przypadek.Auto było naprawiane w serwisie a dokładnie skrzynia biegów i mechanik podczas skręcania silnika i skrzyni biegów przyszczypną kabel od kontrolki ładowania.Było to przed zimą i usterka ujawniła się dopiero po otrzymaniu dawki soli po ok.trzech miesiącach.Serwis rozłożył ręce twierdząc że wszystko jest dobrze.Objawy były podobne jak w twoim przypadku.Pozdrawiam i życze szybkiego uszunięcia przyczyny.

    0
  • #7 12 Mar 2010 21:37
    ebe75
    Poziom 9  

    Witam panowie.

    Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Do głównej treści dodam, że został wymieniony regulator napiecia ze szczotkotrzymaczem z uwagi na zużycie sie szczotek, wymieniony mostek prostowniczy czy jak kto woli prostownik alternatora, bo kontrolka ladowania zarzyla sie jakby to opisac "pulsacyjnie" raz mocniej raz slabiej swiecila. Po wymianie mostka diodowego zarzy sie swiatlem ciaglym ale bywaja momenty ze przygasa az prawie gasnie a innym razem zaczyna swiecic prawie pelna moca.

    Juz wymiekam przy tym.

    Jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie. Pozdrawiam. Jutro jade na kanal obejrzec auto od spodu czy gdzies jeszcze masa nie "uciekla"

    1
  • #8 12 Mar 2010 21:40
    strzalaaa
    Poziom 17  

    srał pierdział gryz wode, pewnie pekł alt

    0
  • #9 12 Mar 2010 21:46
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 12 Mar 2010 21:56
    robson871101
    Poziom 10  

    sprawdz miernikiem jakie masz ładowanie jeśli masz poniżej powyżej 13V to jest ok a jeżeli poniżej to sprawdz zwoje bo mogły sie nadpalić bo jesli wymieniłeś szczotki, regulator napiecia i mostek z diodami to tylko zwoje zostaja

    0
  • #11 12 Mar 2010 21:57
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 12 Mar 2010 21:58
    Pitercom
    Poziom 13  

    Sprawdź napięcie na B+
    po włączeniu zapłonu ma być od 0,1 do 0,5 V
    wraz ze wzrostem obrotów powinno rosnąć ,
    przy 9 diodowym do 15V stałe napięcie
    przy 6 diodowym do 7V zmienne napięcie, jest to środek uzwojeń(gwiazda)

    0
  • #13 12 Mar 2010 22:03
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 12 Mar 2010 22:13
    ebe75
    Poziom 9  

    Motronic. We wczesniejszym moim temacie napisales cyt. "Post 16 Gru 2009 08:33
    Re: seicento 900 99r. zapala się kontrolka ładowania akumula
    Odpowiedz z cytatem
    Cez_mezo-bardzo bym cię prosił abyś nie pisał o sprawach o któych nie masz pojęcia.
    ebe75-sprawdzić dwie rzeczy-czy nie gonią luźno przewody wirnika w okolicy pierścieni
    -czy pierścienie nie mają zbyt głębokich rowków lub owalizacji".

    Sorry ale szybciej bylo mi skopiowac i wkleic.
    W zwiazku z powyzszym jak dokonywalem wymiany wczesniej wymienionych czesci to zauwazylem ze na pierscieniach komutatora sa glębokie rowki od szczotek do tego stopnia ze gdy zakladalem nowy szczotkotrzymacz ze szczotkami to szczotki byly tak duze ze musialem je troche zeszlifowac aby zmiescily sie w te rowki. Czy to już przyszly ostatnie dni alternatora? :cry:

    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/46_1264879736.jpg


    panowie mam mostek z 6 diodami a alternator ELMOT

    0
  • #15 12 Mar 2010 22:14
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 12 Mar 2010 22:54
    ebe75
    Poziom 9  

    Motronic dziekuje za wskazowke. Zobacze co uda mi sie z tym zrobic.

    0
  • #17 13 Mar 2010 00:34
    krzysiek7
    Poziom 34  

    ebe75 napisał:

    Cytat:
    1. Napięcie aku bez włączonego silnika 12,85V
    2. Napięcie aku z odpalonym silnikiem bez obciążenia na luzie 14,40V
    3. Napięcie aku z odpalonym silnikiem bez obciążenia na wyższych obrotach 14,40V
    4. Napięcie aku z odpalonym silnikiem z pełnym obciążeniem na luzie 11,64V
    5. Napięcie aku z odpalonym silnikiem z pełnym obciążeniem na wyższych obrotach 14-14,40V

    Mierzyłeś napięcia na akumulatorze, a mierzyłeś je bezpośrednio na alternatorze? Jeśli nie to zrób takie pomiary napięcia pomiędzy:
    - B+ a obudową alternatora;
    - D+ a obudową alternatora;
    - B+ a D+.
    Pomiary wykonuj tylko z pracującym silnikiem.
    Później dostaniesz dalsze wskazówki.

    0
  • #18 13 Mar 2010 09:48
    karwo
    Poziom 23  

    Skoro napisałeś że są głębokie rowki w pierścieniach ślizgowych na wirniku to wymień je. Koszt nie wielki, mi taką usługę wykonali w warsztacie w ciągu 2godzin łącznie z wymianą łożyska a koszt to 30zł.

    0
  • #19 14 Mar 2010 17:53
    ebe75
    Poziom 9  

    Witam panowie.

    Wymieniłem dziś pasek klinowy- kontrolka dalej sie swieci delikatnie.

    krzysiek7 - zmierzyłem tak jak poradziłes napiecie miedzy B+ a obudowa alternatora wynik ok 12,20V miedzy D+ a obudową alternatora wynik tez okolo 12,20V i tak samo miedzy B+ a D+. Więc czekam na dalsze wskazówki.

    motronic - sprawdzilem wielkosc rowkow i maja ok 2mm

    Dzis po zalozeniu nowego paska dokonalem malego sprawdzenia pod obciazeniem wlaczajac wszystkie mozliwe odbiorniki w aucie oprocz radia i ku mojemu zaskoczeniu pod wplywem obciazenia kontrolka przygasla, prawie zgasla, co jak dla mnie powinno byc odwrotnie w przypadku slabego ladowania. Aha akumulator jest nowy kupiony w polowie zimy. Napiecie na akumulatorze przy pracyjacym silniku 14.4V.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha zmierzylem napiecie miedzy masa a konektorami regulatora napiecia i wynik na kazdym tez byl 12,20V

    1
  • #20 14 Mar 2010 17:54
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 14 Mar 2010 18:33
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Zgadzam się z kolegą Motronic, to dobry sposób.
    Mnie jednak zastanawiają wyniki Twoich pomiarów, przy takich napięciach jakie podałeś to napięcie pomiędzy B+ a D+ nie powinno być takie samo jak w dwóch poprzednich pomiarach. I jakim cudem jednocześnie na akumulatorze miałeś 14,4V. Wydaje mi się że coś źle pomierzyłeś.

    0
  • #22 14 Mar 2010 19:01
    ebe75
    Poziom 9  

    krzysiek7 jestem elektrykiem ale nie samochodowym wiec wiem co i gdzie mierzyłem.

    Motronic dzisiaj juz nie dam rady zmierzyć. Moze uda mi sie jutro w pracy lub po pracy

    Dodano po 2 [minuty]:

    Motronic mam jeszcze pytanie jaka lampkę probiercza masz na mysli?

    1
  • #23 14 Mar 2010 19:10
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Kolego ebe75, spokojnie, nic się nie stało. Poprostu tam powinno napięcie wynosić od około 0,1V do około 0,25V przy sprawnym alternatorze, przy niesprawnym może być więcej. Dla wszelkiego wypadku zmierz jeszcze raz dla pewności.
    Odnośnie lampki, możesz dołączyć żarówkę 12V 4W.

    0
  • #24 14 Mar 2010 20:09
    1078231
    Użytkownik usunął konto