Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C330 - woda sie grzeje

pudzian012 11 Mar 2010 11:33 19670 28
  • #1 11 Mar 2010 11:33
    pudzian012
    Poziom 8  

    Ciągnik jest po remoncie silnika i jest teraz na dotarciu. Szybko mu skacze temperatura i muszę poczekać aż opadnie. Czy to tak ma być aż się dotrze , czy coś źle jest zrobione ?

    1 28
  • #2 11 Mar 2010 11:45
    piotrek7700
    Poziom 16  

    Moze termostat jest "zmeczony " i wolno sie otwiera?. W kazdym razie nie powinien sie tak grzac, bo najgorsze dla diesla jest przegranie silnika;/

    1
  • #3 11 Mar 2010 13:00
    extreme666
    Poziom 12  

    Sprawdź termostat(zacięty lub mieszek oderwany od podstawy),zużyta pompa cieczy chłodzącej(luzy na osi lub "zjechany"wirnik),zatkana chłodnica(sprawdź jaka jest temperatura na przewodach-góra/dół) i zatkane kanały cieczy w bloku/głowicy.Coś z tych rzeczy powinno być do poprawienia.

    1
  • #4 12 Mar 2010 09:25
    pudzian012
    Poziom 8  

    Przewód u góry jest ciepły a na dole zimne . Obudowa termostatu jest nowa i może być nie założony termostat.

    3
  • #5 12 Mar 2010 09:31
    olel
    Poziom 17  

    Jeśli nie chcesz zakładać termostatu to musisz dopasować gumowego węża w środek obudowy tak aby zatkać otwór do pompy. będzie pasował tam wąż o około średnicy 50mm i wysokości aby nie był niższy i wyższy kiedy go tam wsadzisz do obudowy. Bez takiego zabiegu będzie się grzał silnik, jeśli niechcesz tego robić to zakładaj nowy termostat.

    1
  • #6 12 Mar 2010 09:40
    pudzian012
    Poziom 8  

    Ale czy to wina termostatu jest na pewno ? Czy coś innego mogło się zrobić?

    0
  • #7 12 Mar 2010 09:49
    olel
    Poziom 17  

    Jeśli nie masz termostatu lub jest zatkany, jeśli chłodnica niedrożna to się będzie grzał. Jeśli pompa nie cieknie to nie powinna być uszkodzona ale jeśli nic nie pomorze to trzeba by do niej zaglądnąć, w silniku tez nie powinno się nic zatkać. Jak zrobisz zabieg z wyciągnięciem termostatu i na jego miejscu założeniem węża to powinieneś widzieć przez korek chłodnicy jak woda hula nawet na małych obrotach.

    2
  • #8 12 Mar 2010 09:57
    pudzian012
    Poziom 8  

    Dzięki. Zaraz spróbuje

    0
  • #9 12 Mar 2010 10:00
    olel
    Poziom 17  

    A potem sie pochwal później, na 99,9% jak wywalisz termostat i założysz wąż w środek to będzie git.

    1
  • #10 13 Mar 2010 12:12
    Grzegorz_madera
    Poziom 32  

    piotrek7700 napisał:
    Moze termostat jest "zmeczony " i wolno sie otwiera?. W kazdym razie nie powinien sie tak grzac, bo najgorsze dla diesla jest przegranie silnika;/
    Najgorsze dla silnika jest przechłodzenie (praca przy zbyt niskiej temperaturze). Jeżeli silnik będzie pracował przy temperaturze 100°C to nic mu się nie stanie. Ciecz w układzie wrze dopiero przy 108°C (przy sprawnym korku chłodnicy), więc nie ma obaw. Sprawdź termostat w naczyniu z wodą. Jeżeli nie działa prawidłowo - wymień go. Jazda bez termostatu jest bardzo szkodliwa dla silnika. I nie słuchaj porad pseudomechaników (bo takich na wsi nie brakuje :D), że lepiej usunąć termostat z układu. Silnik ma pracować w optymalnej temperaturze około 90-95°C. Po to właśnie jest termostat.

    5
  • #11 13 Mar 2010 12:49
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Dokładnie. Grzechu ma rację. Miałem 330 15 lat, zawsze był w nim termostat i nigdy nie miałem problemu z temperaturą. Za wyjątkiem długiej pracy maksymalnie obciążającej silnik (tylko w upalne dni) ale to normalne zachowanie zdrowego silnika 30-ki. Zakładaj wszystko tak jak ma być.

    1
  • #12 13 Mar 2010 15:14
    pudzian012
    Poziom 8  

    Wiadoma sprawa ze ma pracować w odpowiednich warunkach ale jak ja nawet 1 km nie przejadę a temperatura jest już bardzo wysoka i muszę odczekać aż opadnie .

    0
  • #13 13 Mar 2010 19:37
    Grzegorz_madera
    Poziom 32  

    Napiszę jeszcze raz. Sprawdź termostat. Bo teraz możemy sobie gdybać w nieskończoność (a to bardzo długo :D). Jeżeli jest ok, to będziemy dalej myśleć. Może masz za ciasno spasowane zestawy naprawcze i to powoduje podwyższoną temperaturę silnika. Jednak bez sprawdzenia termostatu się nie obejdzie.

    1
  • #14 13 Mar 2010 21:44
    Scull
    Poziom 16  

    Witam
    Słowo do kolegi pudzian012.
    Po remoncie silnik nagrzewa się znacznie szybciej. Olej, uszczelniacze mogą wydzielać zapach który Cię niepokoi. Jeżeli woda zagotowała się to masz faktycznie usterkę do usunięcia. Dobrze by było zmierzyć faktyczną temperaturę. Poglądowo i wystarczająco dokładnie wyskaluj sobie we wrzącej wodzie wskaźnik temperatury który jest na tablicy rozdzielczej. Potem wyciągaj wnioski.
    Pozdrawiam

    1
  • #15 14 Mar 2010 11:09
    pudzian012
    Poziom 8  

    Usterka została znaleziona. Termostat blokował się w obudowie i źle się otwierał.

    0
  • #16 19 Kwi 2010 16:31
    diteks
    Poziom 2  

    w którą stronę powinna iść fal powietrza w ursusie c 330 jak jest włączony powinno wciągać powietrze przez chłodnice czy dmuchać od silnika
    a jeszcze jedno pytanie ile dobrze mieć wiatraków do chłodzenia powietrza 2 czy jeden?

    2
  • #17 19 Kwi 2010 20:39
    cichus
    Poziom 21  

    Powinien wciągać przez chlodnicę i dmuchać na silnik.

    Cytat:
    a jeszcze jedno pytanie ile dobrze mieć wiatraków do chłodzenia powietrza 2 czy jeden?

    Możesz jaśniej??

    0
  • #18 19 Kwi 2010 22:18
    krzysiek7
    Poziom 34  

    diteks napisał:

    Cytat:
    a jeszcze jedno pytanie ile dobrze mieć wiatraków do chłodzenia powietrza 2 czy jeden?

    Z dwoma wiatrakami nawet w największe upały i w największym obciążeniu nie zagotuje się woda. Oczywiście jeżeli termostat będzie sprawny.

    1
  • #19 22 Kwi 2010 16:06
    diteks
    Poziom 2  

    dzięki czyli wentylator powinien wciągać powietrze przez chłodnice , a u mnie w ursusie c 330 dmucha na chłodnice więc mam żle założony wiatrak

    1
  • #20 22 Kwi 2010 18:01
    krzysiek7
    Poziom 34  

    diteks napisał:

    Cytat:
    czyli wentylator powinien wciągać powietrze przez chłodnice , a u mnie w ursusie c 330 dmucha na chłodnice więc mam żle założony wiatrak

    Coś Ci się pomyliło, jasne że wentylator powinien wciągać powietrze przez chłodnicę, ale nie ma możliwości założyć go tak żeby dmuchał w przeciwnym kierunku. Sprawdź dobrze.

    1
  • #21 22 Kwi 2010 21:09
    rrmargol
    Poziom 13  

    Wentylator zawsze wciąga powietrze od strony chłodnicy. Taka już jest zasada działania.

    0
  • #22 24 Kwi 2010 15:19
    Grzegorz_madera
    Poziom 32  

    krzysiek7 napisał:
    diteks napisał:
    Cytat:
    czyli wentylator powinien wciągać powietrze przez chłodnice , a u mnie w ursusie c 330 dmucha na chłodnice więc mam żle założony wiatrak

    Coś Ci się pomyliło, jasne że wentylator powinien wciągać powietrze przez chłodnicę, ale nie ma możliwości założyć go tak żeby dmuchał w przeciwnym kierunku. Sprawdź dobrze.
    Nie wiadomo czy jakiś "mądry mechanik" nie wygiął łopat w drugą stronę, bo ktoś gdzieś mu powiedział, że tak jest lepiej. Miałem już takie przypadki. Właściciele sprzętu nie protestują, bo przecież "mechanik" jest ogólnie znanym "fachowcem" we wsi.

    1
  • #23 25 Kwi 2010 15:41
    diteks
    Poziom 2  

    jednak koledzy odwrotnie był założony wirnik jakiś zjebany fachowiec kiedyś źle założył teraz już wszytko gra i jest ok . wielkie dzięki

    0
  • #24 31 Sie 2015 12:24
    gudek117
    Poziom 2  

    Witam, mam problem jak w temacie grzeje sie moja 30. Probowalem wszystkiego jezdzic bez termostatu, z termostatem, zmienilem pompe wody, sprawdzalem łopatki na wiatraku (mam ich 4) sa dobrze wygiete, kupilem nowa chlodnice, zmienilem uszczelke pod glowica, czyscilem glowice i nadal sie grzeje. Moze wy mi jakos pomorzecie podpowiecie co to moze byc. Dodam ze grzeje sie na wolnych obrotach i nawet nie wyjade z podworka a juz jest problem. Aha dodam jeszcze ze kupilem silnik od raka.

    1
  • #25 31 Sie 2015 20:36
    jasiek1122
    Poziom 21  

    Podstawowe pytanie ci zadam czy jest obieg wody ( płynu chłodniczego),
    Sprawdź jeśli wskazówka wejdzie na zielone pole, jaka temperatura wody jest w chłodnicy.
    Jak si zachowuje woda w chłodnicy, nie ma powietrza (bąblów), nie wygania wody z chłodnicy ?
    Za mało szczegółów podałeś,

    Cytat:
    Dodam ze grzeje sie na wolnych obrotach i nawet nie wyjade z podworka a juz jest problem
    .
    Tylko na wolnych obrotach, źle termostat może założyłeś, robiłeś remont silnika ?

    0
  • #26 01 Wrz 2015 07:49
    gudek117
    Poziom 2  

    Obieg wody jest bo woda w chlodnicy "skacze" temperatury nie sprawdzalem jaka jest ale woda sie gotuje bo az slychac bulgotanie. Silnik sie grzeje na wolnych a na wiekszych obrotach jeszcze bardziej. Termostat jest założony dobrze (strona otwierajaca w strone silnika). Remontu silnika nie robilem kupilem sprawny na chodzie.

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Jesli chodzi o wiecej szczegolow to nie wiem co wiecej tu powiedziec i co mogłoby miec znaczenie

    0
  • #27 01 Wrz 2015 08:35
    jasiek1122
    Poziom 21  

    No to jeśli wykluczyłeś te wszystkie przyczyny, no nie chcę cię martwić, ale silnik a dokładniej tuleje mogą być popękane, mogą powodować przedmuch gazów spalinowych z cylindra do chłodnicy. Co pogarsza lub uniemożliwia przepływ wody .Czy nie zaobserwowałeś ,że ubywa ci wody z chłodnicy, czy olej nie miesza się wodą.
    Nie czekaj ,aż woda się zagotuje, sprawdź na oko temp wody w chłodnicy kiedy wskazówka wejdzie ci na zielone pole, jeśli woda w bloku jest gorąca, a w chłodnicy zimna to nie masz obiegu.

    0
  • #28 01 Wrz 2015 09:00
    2510731
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 01 Wrz 2015 22:05
    michal33554
    Poziom 6  

    Ja miałem podobny problem chociaż woda sie tak szybko nie grzała. Wyjąłem termostat i nic to nie dało, potem kupiłem nową chłodnicę założyłem i jest git.

    0