Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 406 2,0 hdi engine coolant temp too high !!??

pitstopcb.pl 11 Mar 2010 15:50 9025 9
  • #1 11 Mar 2010 15:50
    pitstopcb.pl
    Poziom 9  

    witam serdecznie wszystkich forumowiczów

    przejrzałem forum znalazłem kilka podobnych postów ale to nadal nie to ... dlatego umieszczm nowy temat


    mam problem z peugeotem (2,0 hdi 2001 r. po lifcie) a konkretnie ze wskazaniem temperatury na liczniku .. mianowicie nie pokazuje odpowiedniej temperatury wskazówka podnosi się delikatnie do poziomu "powiedzmy 0" i dalej juz stoi w miejscu po jakimś określonym czasie występuje błąd na liczniku zapala się kontrolka stop i na wyswietlaczu komputera pokazuje się napis "engine coolant temp too high" po wyłączeniu silnika i odpaleniu problem znika na jakiś czas i powtaza się on cyklicznie .. wymieniłem termostat, czujnik temperatury i mechanik stwierdził że układ chłodzenia od strony mechanicznej działa bez zarzutu natomiast problem nie zniknoł .. co mam robić dalej ??

    a dla ułatwienia dodam że zanim pierwszy raz pojawił mi się ten błąd miałem awarię konkretnie przepaliła mi się wiązka przewodów tych od komputera sterujących silnikiem.. przewody leżały na metalowym uchwycie i z czasem przetarły się i większa część ich się przepaliła albo nadtopiła izolacja łacznie z 10- 15 przewodów w tym też momęcie przepaliły sie dwa bezpieczniki (30A te mniejsze pod maską) efektem czego było załączenie imobilaisera i sielnika nie dało się uruchomić . odłączyłem akumulator i polutowałem wszystkie przewody dosztukowałem i poizolowałem wszystko zrobione na 100% dobze napewno nie pomyliłem bo numerowane były i po złożeniu i wymianie bezpieczników samochód odpalił i jeździł normalnie - nie jestem pewnien czy wskazywał poprawnie temperature gdyż robiłem krótkie trasy zanim zauważyłem co się dzieje ...


    za wszystkie rady i pomoc zgóry dziękuję


    Moderowany przez manta:

    Pisownia p. 8.2

    0 9
  • Relpol
  • #2 11 Mar 2010 18:40
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    odczytaj wartości w ECU i BSI zobacz jaka widzi temp.

    miałem podobny problem w 206, tylko tam temp stała na maksa na zegarze, a spowodowane było to tym ze domorosły elektryk podał 12V na wtyczke od temp silnika. Zakończyło sie wymiana ecu.

    sprawdź jeszcze raz wiązke i zobacz jekie masz napięcie na wtyczce od czujnika temp. podaj mu 300 Ω rezystor. zobacz czy pracuja wentylatory na wszystkich prędkościach.

    1
  • #3 11 Mar 2010 20:35
    wojtekryba
    Poziom 32  

    poraz kolejny powiem:
    nieudolne grzebanie w wsadzie licznika celem zrzucenia przebiegu

    0
  • Relpol
  • #4 12 Mar 2010 18:55
    pitstopcb.pl
    Poziom 9  

    nie kolego nic z tych rzeczy nic nie było grzebane przy przebiegu ani przy liczniku .. czytałem gdzieś jakioś post że to może być wina licznika że jakieś zimne luty albo coś w tym stylu ale jeszcze nie miałem okazji tam zajrzeć bo torxy musze porzyczyć ..
    wiązkę sprawdziłem i wszystko jest ok specjalnie patrzyłem też na kolory tych przewodów (kostak czujnik) czy są przypadkiem nie uszkodzone ale wyglkąda wszystko na ok
    co do rezystora nie podpinałem ale mysle ze jakby ten czujnik był nie tak to po wymianie na nowy problem by zniknoł...

    co do bsi i ecu to nie mam pojęcia co to jest ??!! czyli musze jednak zapchnąć samochód do specjalisty :/ nie chce popsuć czegoś jeszcze

    ma ktoś jeszcze jakiś pomysł i jak coś z tym licznikiem to na co powinienem zwrócić uwagę ??

    pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie

    0
  • #5 14 Mar 2010 16:45
    vauer6
    Poziom 17  

    Mysle ze nie dziala Ci pierwszy bieg wentylatora chlodnicy,stad ten komunikat.Prawdopodobnie rezystor pierwszego biegu,ale moze byc zgnita instalacja,przekaznik itd.Trzeba to obejrzec.

    0
  • #6 15 Mar 2010 16:44
    pitstopcb.pl
    Poziom 9  

    dzięki za radę pewnie bym zapchnoł do szczecina ale jestem z pod łodzi ;) i troche za daleko .. ale dzięki - to też jakas opcja wiem napewno że wentylator załącza sie jak ten błąd wyskakuje i dmuchawa chodzi dopuki nie wyłącze stacyjki jak wyciągne kluczyk przestaje chodzić ...jakbyś mi podpowiedział gdzie mam szukać tego rezystora która to wiązka i gdzie tego szukać... byłbym wdzięczny a i dodam że nie działa mi dmuchawa ogrzewania ale ona nie działa już od 2 lat kupiłem nowy oryginalny rezystor do tej dmuchawy ale niestety nie wiadomo czemu nie działa i podpiołem dmuchawę na krótko... a dmuchawa jak sie psuła to pamiętam na dziurach się załączała i wyłączała i przez pewien czas myślałem że to szczotki ale to nie to .. pewnie też sie coś przetarło ale nie miałem fantazji żeby to szukać ...

    1
  • #7 21 Mar 2010 19:59
    pitstopcb.pl
    Poziom 9  

    zauważyłem jeszcze jedną rzecz jak się włączy ten błąd to czasami pokazuje temperaturę i pokazuje powyzej 90 stopni..

    0
  • #8 21 Mar 2010 20:07
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Sprawdź to, co napisał vauer6, a w szczególności przekaźniki od wiatraków, to słaby punkt Peugoetów - gniazda przekaźników gniją na potęgę.

    0
  • #9 15 Lut 2014 16:37
    Patryk1993
    Poziom 12  

    Witam, mam pytanie. Mam ten sam komunikat. Engine Coolant Too High
    Informacja pokazuje się z kontrolką STOP na zegarach. Komunikat pojawia się w momencie załączenia klimatyzacji i tylko wtedy. Gdy wyłączę klimatyzacji wszystko znika. Miałem problem z regulacją obrotów nawiewu.
    Wymieniłem takie urządzenie i było ok.
    peugeot 406 2,0 hdi engine coolant temp too high !!??
    peugeot 406 2,0 hdi engine coolant temp too high !!??
    A teraz kolejny błąd.
    Mógłby ktoś pomóc. Dodam, że odkąd mam to auto czyli ponad trzy lata nie działa czujnik temperatury, ale nigdy nie było z nią problemów.

    1
  • #10 07 Cze 2018 10:55
    fishunwl
    Poziom 1  

    Miałem identycznych problem z tym komunikatem.Gdy włączałem klimatyzację po chwili wyskakiwał komunikat engineer coolant temperature to hight Stop Stop i takie tam.Po wyłączeniu klimy alarm znikał.Ale pojawiał się również jak stałem np.w korku to też zaczął się pokazywać że niby dochodzić do przegrzania silnika co było oczywiście nie prawdą bo temperatura na liczniku była prawidłowa ok.90C.Pierwsze co zrobiłem to wyczyściłem przekaźniki wentylatora z przodu przy grillu obok wentylatora podłużna prostokątna puszka tam się znajdują oczywiście były zaśniedziałe styki. Wyczyściłem je papierem ściernym.No i próba z klimatyzacją i alarm znowusz się pojawił. Okazało się że winę ma Opornica wentylatora chłodnicy a są dwie jedną odpowiada za pierwszym bieg wentylatora a druga za drugi bieg i mierzą one temperaturę powietrza w komorze silnika.A znajdują się one obok wyżej wspomnianych przekaźników przykręcone do obudowy obudowy trzymająca w kupie wentylatora i chłodnice.Przypominaja one radiatory drut wziniety w sprężynę z opornikiem nad tym drutem który u mnie uległ awarii bo nie przepuszczał prądu i błędnie szczytywał temperaturę komory silnika i z tąd ten błąd przynajmniej u mnie.Po wymianie tej uszkodzonej opornicy problem znikł.Aby sprawdzić która opornica jest trafiona wystarczy sprawdzić czy ten opornik i drut zwinięty w spiralę przewodzą prąd jeśli nie przewodzi jakiś element opornica jest uszkodzona i trza ją wymienić a są dwie jedną w kolorze czarnym a druga siwym u mnie była uszkodzona czarna.No i oprócz tego sprawdzić należy też i przekaźniki wentylatora bo któryś też może być uczkodzony.A ten problem dotyczył Auta Peugeot 406 2.0 HDI z 2001 roku.

    0