Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl 023 - brak smarowania łańcucha ?!

keiinam18 11 Mar 2010 15:52 94110 15
  • #1
    keiinam18
    Level 10  
    Witam,

    posiadam pilarkę Stihla 023 od 12 lat. Pilarkę używam do potrzeb domowych oraz używam jej co roku w lesie dla potrzeb opałowych. Pilarka przez ten okres spisywała się bez zarzutu, wręcz świetnie. Nigdy nie musiałem jej naprawiać, żadnych nie potrzebnych kosztów, oprócz podstawowych takich jak np. łańcuch.

    4 dni temu pierwszy raz "coś w niej poszło", a mianowicie urwała się sprężyna sprzęgła, kupiłem od razu 3 sprężyny i naprawiłem usterkę. Ale mój problem jest inny, otóż zauważyłem że łańcuch nie ma smarowania i stąd moje pytanie czym to może być spowodowane?
  • #2
    adamgluszczyk
    Level 15  
    Witam , sprawdź drożność kanałów smarujących , jak i też otwór w prowadnicy.
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    SP7SEC
    Level 28  
    błąd przy składaniu sprzęgła ta sprężynka nie trafiła w rowek na koszyku i pewnie spadła z plastikowego ślimaka ,masz dokładne zdjęcia to napewno sobie poradzisz ,,a ja spytam przy okazji kolegę Rycho T czy w pilarkach Stihl 250 można w jakiś sposób nie bardzo inwazyjny zwiększyć ilość oleju podawanego na łańcuch
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    SP7SEC
    Level 28  
    właśnie z tym jest problem bo jak była na gwarancji to w serwisie nic nie poradzili jest tak że oleju starcza na ok5 zbiorników paliwa i niestety muszę się ratować smarami w sprayu a cięcie suchego drewna to porażka zawsze zatarty łańcuch,, natomiast kolega ma identyczną i nawet z tego samego roku i u niego bierze tak na 2,5 do 3 zbiorników zmiany rodzaju oleju, rozcieńczanie, czyszczenie nic nie daje, rozpatrywałem wymianę całej pompy może coś z tym wałeczkiem nie tak ,i dlatego pytam bo może się z czymś takim spotkałeś bo jak by sie coś dało zrobić bez szczególnej ingerencji to może bym się do niej dobrał co prawda nie mam tego cięcia zbyt wiele ale mieszkam na wsi i zawsze jakieś krzaki trzeba pokroić
  • Helpful post
    #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    SP7SEC
    Level 28  
    Dzięki za informacje, link też przydatny sprawdzę też to ustawienie może źle zamontowana, ostatecznie kupie pompę i podmienię, nie jest droga. Jeszcze raz dzięki aa tak po głowie to mi chodzi ten montaż samej pompy i jej jakość ponieważ jedyna jej awaria na gwarancji przy pierwszym cięciu 5 min pracy dotyczyła smarowania i wtedy okazało się że pompa się zablokowała i obcięło zębatkę, a po naprawie jest tak jak jest.
  • #9
    helena33
    Level 27  
    W stihlu masz odpowietrznik zbiornika oleju, wybij go od środka, w jego wnętrzu jest śrut średnicy 1,5mm i sprężynka, która go dociska. Usuń 1,4 długości sprężynki ze środka i będzie lepsze smarowanie. A jeśli to do końca nie pomoże dostań się do pompy i ją oczyść, wymień oring na łączniku. Pozdrawiam.
  • #10
    keiinam18
    Level 10  
    Dzięki za informacje i schematy, jak wyciągnąć pompkę olejową żeby ją oczyścić?
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    keiinam18
    Level 10  
    Może to głupie pytanie, ale gdzie znajduję sie dokladnie pompka olejowa, byłbym wdzięczny gdyby ktos dodał schemat.
  • Helpful post
    #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    keiinam18
    Level 10  
    Okk dzieki za pomoc, jutro sie wezme za to, być może trzeba oczyścić pompę.
  • #15
    magnus27
    Level 13  
    Witam
    U mnie w MS 250 też jest problem ze smarowaniem. Zdjąłem prowadnicę i po odpaleniu w otworze smarującym prowadnicę pojawia się olej ale z pęcherzykami powietrza. Co może być powodem ?
  • #16
    fazi01
    Level 9  
    Z której strony powinna być ta śrucina w odpowietrzniku ?
    Bo u mnie coś jest nie tak z tym odpowietrznikiem, szukałem w google i nigdzie nie można tego dokupić, a niby cześć wymienna.