Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

xara 2.0 hdi nie odpala, pompka w zbiorniku działa.

pawelpad 12 Mar 2010 11:07 9019 29
  • #1 12 Mar 2010 11:07
    pawelpad
    Poziom 9  

    witam mama problem jechałem sobie 80 km/h i moja xsara hdi 90 km system bosch zgasła jakby ktoś zakręcił paliwo , zawiozłem do elektryka sprawdził błędy "regulator ciśnienia paliwa zwarty do masy lub rozwarty" jakoś tak,wymieniłem regulator ten sam błąd , dalej nie chce odpalić.pompka w zbiorniku działa paliwo do wtryskiwaczy dochodzi dość obficie ale tak jakby wtryski się nie otwierały mój elektryk nie wie co jest.

  • #2 12 Mar 2010 12:02
    Piasek80
    Poziom 28  

    Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej do sprawdzenia.
    Wmontowany w pompę i stanowi jej integralną część - jak "poleciał" to masz problem bo nie występuje oddzielnie.

  • #3 12 Mar 2010 12:21
    pawelpad
    Poziom 9  

    to pompa boscha ,ma pompie jest regulator ciśnienia i coś u góry nie wiem jak się nazywa czujnik na listwie da się odkręcić jest na dole pod listwa czy jest jakiś czujnik o którym nie wiem

  • #4 12 Mar 2010 12:36
    766630
    Usunięty  
  • #5 12 Mar 2010 12:40
    pawelpad
    Poziom 9  

    diagnosta mówi ze ma tester firmowy do cytrynki i peugeota na jakie parametry zwrócić uwagę.

  • #6 12 Mar 2010 12:48
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Przyczyn zatrzymania CR w czasie jazdy jest więcej , nie tylko rozrząd.
    Zerwanie paska raczej słychać. Nic takiego nie pisał.

  • #7 12 Mar 2010 13:13
    766630
    Usunięty  
  • Pomocny post
    #8 12 Mar 2010 14:14
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Nie widziałeś innych przyczyn?
    - w przypadku uszkodzenia wtryskiwacza lub dużego spadku ciśnienia w zasobniku, silnik zostanie zatrzymany.
    - jeżeli ciśnienie w zasobniku przekroczy 140 MPa silnik zostanie zatrzymany.
    -w przypadku uszkodzenia zaworu regulacujnego ciśnienia silnik zostanie zatrzymany i nie daje się ponownie uruchomić.
    To tyle na wstępie. Teraz możemy polemizować.

  • #9 12 Mar 2010 20:16
    766630
    Usunięty  
  • #10 12 Mar 2010 23:06
    pawelpad
    Poziom 9  

    rozrząd nie pękł bo w podczas kręcenia rozrusznikiem wałek się obraca , w komputerze pokazuje błąd regulatora paliwa zwarty lub rozwarty do masy , wymieniłem na drugi aczkolwiek nie jestem pewny w 100% czy jest dobry , może wiecie jak go sprawdzić , bo po zamianie błąd jest taki sam , może to wtrysk ale w komputerze nie pokazuje błędu.

  • Pomocny post
    #11 13 Mar 2010 10:28
    766630
    Usunięty  
  • #12 13 Mar 2010 10:44
    pawelpad
    Poziom 9  

    dzięki w poniedziałek jadę do tego diagnostyka i sam sobie posprawdzam jak coś wyjaśnię to dam znać

  • #13 15 Mar 2010 16:17
    pawelpad
    Poziom 9  

    witam przyczyna znaleziona tylko niepotrzebnie kupiony regulator ciśnienia , przetarty kabelek od sterownika do regulatora ,przy silniku.

  • #14 11 Cze 2011 17:57
    Dyziek27
    Poziom 9  

    Witam!
    Nie chcę zakładać nowego tematu dlatego odgrzewam kotleta.
    Citroen Berlingo 2.0 HDi 90KM (bosch) - zgasł w czasie jazdy. Po chwili odpalił ale po 2km powtórka z rozrywki i tak 3 razy. Na drugi dzień odpalił bez problemu i po ok 1 km zgasł i już się nie odezwał.
    Na zapłonie paliwo z filtra leci średnicą rurki, z pompy wysokiego ciśnienia strzyka aż miło (oceniam jednak na oko) do listwy dochodzi, po odkręceniu rurek przy wtryskach cieknie. tak więc do wtrysków dochodzi ale auto wcale sie nie odzywa. Rozrusznik kręci ok.Paliwo wraca nadmiarem. Wygląda na to, że komp odciął wtryski.
    Była robiona diagnostyka (nie wiem jakim programem ale na pewno nic z górnej półki) były jakieś błędy (check się nie świecił), zostały skasowane. Diagnostyka pokazuje ciśnienie na listwie 0!!! Dalej nie odpala.
    Dlaczego ciśnienie pokazuje 0 skoro paliwo jest i dochodzi do wtryskiwaczy?? Czy padł czujnik ciśnienia na listwie?
    Czy w przypadku zbyt niskiego ciśnienia diagnostyka pokaże 0 czy wartość rzeczywistą?
    bardzo proszę o pomoc. Auto stoi 2gi tydzień. Nie znalazłem kompetentnej osoby... jeden z mechaników uparcie twierdził, że trzeba mocno dmuchnąć w bak żeby paliwo pchnąć... nawet rozwijał już kompresor...

  • #15 11 Cze 2011 21:52
    jurekk55
    Poziom 34  

    Zamiast kompresora ,prościej użyć miernika i sprawdzić co masz na pinach przy czujniku ciśnienia.Patrz wyżej

  • #16 11 Cze 2011 22:39
    Dyziek27
    Poziom 9  

    Nie mam dostępu do miernika... ale jeśli "na oko" pompka pacha naprawdę silidniei nie widać w układzie powietrza (mam przezroczystą rurkę) to chyba nie ma mowy o zapowietrzeniu... tak myślę

  • #17 11 Cze 2011 23:08
    jurekk55
    Poziom 34  

    Dyziek27 napisał:
    Nie mam dostępu do miernika... ale jeśli "na oko"


    "Na oko" to do warsztatu

  • #18 12 Cze 2011 07:49
    Dyziek27
    Poziom 9  

    Wszystko się zgadza, odwiedziłem większość mechaników w okolicy i tylko słyszę "pompa do wymiany", "wtryski trzeba wyciągać" to ja dziękuję za takie diagnozy... zostawię auto a potem rachunek że hoho... chętnie oddałbym auto do jakiegoś polecanego zakładu ale puki co wolałbym pkombinować sam dlatego proszę o wskazówki na co zwrócić uwagę...
    Diagnoza "ciśnienie 0 na listwie" niewiele mówi, a ponoć na lepszym orpogramowaniu można sprawdzić gdzie to ciśnienie się gubi...

  • #19 12 Cze 2011 13:58
    jurekk55
    Poziom 34  

    Widzisz sam się nadziałem na "działającą" pompkę wstępną na prawie nie istniejącym kablu zasilającym ją,silnik nie dawał się uruchomić a w zbiorniku "burczało",bez pojęcia o korzystaniu z miernika i sposobach bezpiecznego podania zasilań raczej marne masz szanse.Przeczytaj swój pierwszy post:D

  • #20 12 Cze 2011 16:48
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, lepsze to od kabaretonu :D ,posprawdzaj po pierwsze cisnienia paliwa , niskie i wysokie niskie standartowo 3-4 bary ,nie dasz rady palcem zatkać :D , wysokie przy rozruchu d0 300 bar, wsie połączenia czujki kalkulator wtrysku oporność poniżej 1om, napiecia zasilania czujki standartowo 5V i napiecie instalacji około 11,8 minimum, zasilanie kalkulatora wtrysku też na tym poziomie, niskie ciśnienie możesz sprawdzić zwykłym manometrem, reszta parametrów diagnoskopem, elektryczne połączenia uni.miernikiem, brak odpowiedniego cisnienia niskiego to pompa wysokiego milczy by nie wyzioneła ducha :D ,powodzenia.

  • #21 12 Cze 2011 17:59
    Dyziek27
    Poziom 9  

    wopor napisał:
    brak odpowiedniego cisnienia niskiego to pompa wysokiego milczy
    kiedy u mnie właśnie nie milczy. Paliwo dochodzi do samych wtryskiwaczy, a komp pokazuje ciśnienie na listwie 0.
    Interesuje mnie przede wszystkim fakt tego "0"... czy jeśli ciśnienie na listwie jest niższe niż to dopuszczalne, komp pokaże "0" czy wartość rzeczywistą??

  • #22 12 Cze 2011 18:20
    jurekk55
    Poziom 34  

    wopor wszystko się zgadza ,ale nawet nie wydał 20 zł na miernik nie mówiąc o jego użyciu:D

    Sugestie georgesgr ,też zostaną zignorowane:D

  • #23 12 Cze 2011 20:47
    autoas
    Poziom 41  

    Dyziek27 napisał:
    Wszystko się zgadza, odwiedziłem większość mechaników w okolicy i tylko słyszę "pompa do wymiany", "wtryski trzeba wyciągać" to ja dziękuję za takie diagnozy...

    No i tego też do końca wykluczyć nie można, na pewno w twojej okolicy jest polecany zakład, więc oddaj

  • #24 12 Cze 2011 21:37
    Dyziek27
    Poziom 9  

    autoas napisał:
    No i tego też do końca wykluczyć nie można
    tak, tylko że oni stwierdzili, że "trzeba" nie widząc nawet samochodu...

  • #25 12 Cze 2011 22:16
    autoas
    Poziom 41  

    No i dobrze ci gadają, nie ma możliwości postawienia diagnozy bez jakiejkolwiek roboty przy samochodzie, a ty jesteś typowy klient "internetowy", wiec rozeznaj się u siebie i oddaj do polecanego warsztatu

  • #26 12 Cze 2011 22:24
    Dyziek27
    Poziom 9  

    autoas napisał:
    a ty jesteś typowy klient "internetowy",
    jasne wsio do jednej beczki.
    Nie twierdze że sam nagle wszystko naprawię, ale chciałbym się rozeznać w temacie na tyle, żeby uniknąć takiej sytuacji, że odbieram auto od mechanika, który niby wymienił pompę, wyregulował wtryski, przeczyścił czujnik i zgarnął 1000 gdzie w rzeczywistości wystarczyło samo przeczyszczenie...
    Podajcie namiar w okolicach Rzeszowa - Przemyśla na osobę mająca pojęcie o HDi a chętnie sie do niej zamelduję :]

  • #27 13 Cze 2011 00:03
    wopor
    Poziom 32  

    A sprawdzenie czy rozrząd nie przeskoczył toć to 5min, no dobra 10 :D , jak masz takie podejście kol Dyziek że wsie to łoszusty i krwiopijce to ja sie nie odzywam bo tyż pewnie nim jestem skoro za swą pracę chce wynagrodzenie, a było tak pieknie że stolarz stoły robił , piekarz chleb piekł itd..... i komu to przeszkadzało?.

  • #28 13 Cze 2011 10:37
    Dyziek27
    Poziom 9  

    Panowie jeśli kogoś uraziłem to przepraszam. Szanuję mechaników, mój tato jest nawet jednym z nich. I nie uważam, że każdy to krwiopijca... ale... mój ojciec jest mechanikiem "starszej daty" i jeśli o czymś nie ma pojęcia to nie udaje, że ma... a jak dotąd niestety natrafiałem właśnie na takich dobrych od wszystkiego (a jak ktoś jest dobry we wszystkim to jest we wszystkim do d ;)) Diagnozę taką jak oni to sam potrafię postawić - brak ciśnienia na listwie to pompa do wymiany :) ;) Chętnie dałbym Wam zarobić tylko trochę za daleko jesteście :]

    Wracając do tematu. Przy pompie wysokiego ciśnienia, przy zaworze reg. ciśnienia ściągnąłem odpływ - podczas kręcienia rozrusznikiem paliwo leje odpływem (nie wszystko, bo do listwy też dochodzi) a z tego co się orientuję nie powinno bo ucieka ciśnienie.
    Można jakoś sprawdzić ten regulator? To zwykły elektromagnes?

  • #29 17 Cze 2011 00:10
    Dyziek27
    Poziom 9  

    No i Panowie oddałem auto do serwisu citroena... Jutro odbieram - mam zapłacić za diagnostykę 230zł. Diagnoza brzmi - "chyba" pompa wysokiego ciśnienia - powtarzam, nie stwierdzono tego na 100%.
    Zaproponowano mi naprawę - robocizna 300zł i używana pompa ok 800zł - brak jakiejkolwiek gwarancji!
    Podziękowałem i odbieram auto. Będę szukał pompy we własmym zakresie. Mam nadzieję, że nie okaże się, że problem tkwi gdzie indziej.

  • #30 10 Wrz 2011 08:43
    pawelpad
    Poziom 9  

    ja postawiłem posta wiec go zakończę .
    samochód sprawny przyczyna był kabelek od regulatora ciśnienia naprawione .
    Za jakiś czas samochód jechał i znowu zgasł , uszkodził się regulator ciśnienia (tak myślałem ) kupiłem nowy działa ok ale znowu zaczął gasnąc .co się okazało na reg.ciśnienia jest małe siteczko zapychało się włoskami z filtra paliwa , wymiana z filtrona na purfluksa na razie jest ok pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME