Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat VW 1,6 benzyna - po kałuży nie pali i nie takie proste

12 Mar 2010 13:41 3558 19
  • Poziom 10  
    Witajcie.
    Na dworze nie ma jakiegoś deszczu itp.
    Wjechałem w kałużę, nie taką wielką.
    Przejechałem ze 300 metrów, zgasiłem silnik, potem już nie chce zapalić.
    Obejżałem silnik 1,6 ALM benzyna wtrysk 4-punktowy 8 zaworów.
    Z góry wszystko suche, dostał wody tylko przy kołach i od spodu.
    Choć jest osłona.
    Zalało taką kostkę z prawej strony ale powycierałem.
    Wysokie napięcie było suche ale też odłączalem i wycierałem, iskra jest.
    Pompę paliwa z tyłu słychać że rusza, nawet zdejmowałem filtr powietrza,
    wstryskiwacze, świece suche.
    Jak się przekręca kluczyk to kręci powiedzmy 10 razy i potem jest tak jakby
    zwarcie i wyłącza się.
    Pali się tylko kontrolka akumulatora tak jak normalnie ale po przekręceniu kluczyka
    w rozruch zapala się też ABS i nie wiem czy tak ma być.
    Odkręcałem też koła i patrzyłem na kable czujników ABS, niby nic złego.
    Już kiedyś tak miałem i postał dobę i mu przeszło ale wtedy to lato non stop.
    Może macie jakiś pomysł, jutro pewnie będzie po problemie, do nastepnego razu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha, holowaliśmy go i próbowalem zapalić wrzucając np. 4 bieg.
    Silnik kręci ale bez zapłonu.
    Tak jakby paliwo nie szło no bo jak iskra jest to paliwo.
    Może jednak gdzieś zalało przewody od pompy ?
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Skoro jak mówisz masz iskrę sprawdź czy jest ciśnienie na listwie wtrysków, ale skoro słyszysz pompę to pewnie jest, więc w pierwszej kolejności pozostaje sprawdzenie czy wtryski są sterowane. Wypnij kostkę z jednego wtryskiwacza i wepnij żarówkę od stopa czy kierunkowskazu, powinna błyskać podczas kręcenia.
  • Poziom 10  
    Dobry pomysł.
    Chyba są główne 3 czynniki żeby samochód palił:
    zapłon, benzyna i wtryskiwacze.
    Ja podejrzewam że impuls do wtryskiwaczy gdzie się zwiera do masy
    przez wodę i nie dochodzi.
    Patrzyłem też na komputer przy podszybiu, niby nie był mokry.
  • Poziom 10  
    Oczywiście samochód postał ze 6 godzin, wysechł i zapalił. Więc znowu nie wiadomo co to było.
    Podłączę jeszcze VAG może wykryje jakies błędy w historii.
  • Poziom 10  
    Witam,
    Może to niektórych zdziwi ale problem powraca od czasu do czasu.
    Ostatnio wjechałem w małą kałuże, przejechałem jeszcze ze 2km, poszedłem do sklepu i jak wróciłem to już nie mogłem auta odpalić. Słychać pompę, kręci dobrze ale zapłonu nie ma.
    Obejrzałem komorę silnika, wszysto suche, mokre moze być tylko cos na dole i przy kołach. Mam osłonę pod silnikiem.
    Na szczęście po 15 minutach odpalił.
    Niestety, jak to sie zdarza to ciemno i mokro i nie chce się sprawdzać czegokolwiek to co pisął Alexander, raczej zostawić auto i wrócić autobusem.
  • Poziom 20  
    Zalana kopułka zapłonowa. Tam się woda może dostać. Jak zdarzy się jeszcze raz, sprawdz ją oraz wszystkie przewody zapłonowe.
  • Poziom 10  
    Kopułka nie jest zalana. Świece i przewody także nie. Silnik i osprzęt suchusieńki był, deszcz nie padał.
    Jedynie co mokre widziałem to koła i na dole dwururkę.
  • Poziom 20  
    Jaki to jest seat? Motor 1.6 8v 75 km?
  • Poziom 10  
    Dokładnie. 1,6 8v 75KM ALM model drugi 99-2002

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ja obstawiałem moze jakies zalane czujniki ABS albo jakis czujnik od dołu. Ale nie wiem co jest od dołu. Osłona założona, nawet do wymiany oleju jej nie zdejmuję bo wyciąłem sobie otwór na filr oleju.
  • Poziom 10  
    Czujnik położenia wału? On steruje wtryskiem paliwa i jeżeli jest przy kole pasowym to najpewniej on zostaje zalany i unieruchamia auto.
  • Poziom 10  
    Może być. A gdzie on dokładnie się znajduje w tym silnuku ? Czy to czujnik Halla ? W Skodzie Felicji to go widziałem w dostępnym miejscu.
  • Poziom 21  
    Aby wyeliminować cewkę zapłonową, aparat zapłonowy i kable wysokiego napięcia wstaw auto do garażu najlepiej wieczorem, żeby było ciemno, otwórz pokrywę silnika. Zaopatrz się w jakiś zraszacz ( np. butelka po płynie do mycia szyb ze zraszaczem ), uruchom silnik i spryskaj wyżej wymienione elementy układu zapłonowego wodą. Przy zgaszonym świetle w garażu obserwuj czy nie ma gdzieś przypadkiem przeskoku iskry. Jeżeli na którymś z elementów układu zapłonowego zauważysz przeskok iskry, to należy ten element wymienić.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Świecąca kontrolka ABS przy uruchamianiu silnika to normalne. System w ten sposób sprawdza poprawność działania ABS.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Przy przebiciach w układzie zapłonowym iskra na wykręconej świecy może być, ale ważny jest kolor tej iskry.
    Obstawiam, że któryś z elementów układu zapłonowego ma przebicie. Sprawdź w ten sposób jak napisałem wyżej.
  • Poziom 10  
    Wszyscy czepaija się układu zapłonowego a na moją intuicję to nie to. Juz dawno bym znalazł.
    Kiedys miałem alarm i syrenę gdzieś przy zderzaku. Jak się zalała to wszystko było z autem dobrze, tylko zapalić nie chciało. Taki sam efekt był jak ten teraz przy kałuży. Kręcił ale brak zapłonu. Odłączałem całe zasilanie alarmu (oba przewody) i chodzl jak należy.
  • Poziom 27  
    A ja miałem kiedyś przypadek, że jeżeli wilgotność powietrza była większa niż normalnie to auto dostawało szajby, szczególnie na benzynie. Po długiej i frustrującej walce z ciemną masą okazało się, że był przegrzany stojan alternatora. Na warsztacie pomiary były w normie, nawet chwilę po wjechaniu z deszczu. No ale silnik ciepły i alternator szybko wysychał.
  • Poziom 20  
    Przygotuj sobie miernik w ten sposób abyś mógł się podpiąć do układu wtryskowego. Weź do pomocy drugą osobę. W momencie kiedy przejedziesz przez kałużę, szybko sprawdź iskrę na świecy (wyeliminujesz chcociaż ten zapłon). Potem sprawdź sygnał na wtryskiwaczu. Wtedy będziemy wiedzieć gdzie szukać przyczyny. A tak to możemy gdybać w nieskończoność.
  • Poziom 12  
    ktoś pisał o czujniku położenia wału.
    SPRAWDZAŁEŚ ?
    Moje mondeo tak miało bo izolacja na kablach skruszała i zwarcie się robiło.
    Jak masz możliwość to na kanał i zdejmij osłonę a potem sprawdź kable.
    POZDRAWIAM
  • Poziom 16  
    ALM nie posiada czujnika wału.
  • Poziom 15  
    Odkręcić zobaczyć co sie wydarzyło w środku w rozruszniku po wjeździe w kałuże, skoro przecież chodził silnik normalnie po wjechaniu do wody dopiero po zgaszeniu nie chce odpalić
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Ktoś raczył sprawdzić drożność wydechu w momencie występowania usterki ??