Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Lancer CBO - auto nie zapala

r888 13 Mar 2010 12:09 3500 8
  • #1 13 Mar 2010 12:09
    r888
    Poziom 2  

    Przede wszystkim witam, to moj pierwszy post, mam nadzieje ze nie ostatni, do tej pory czytalem teraz pisze.

    Mam problem z Mitsu Lancerem 94 1,6 16V (oz silnika 4G92)

    Zaczelo sie od tego ze pewnego dnia auto zgaslo i juz nie zapalilo. Tak z dnia na dzien. Rozrusznik krecil, swiece byly mokre ale nie bylo na nich iskry.
    Oddalem auto do elektryka. Ten przeczyscil aparat, auto odpalilo. Wyjechalem, pojedzilem jeden dzien, po czym auto juz nie zapalilo. Probowalem codziennie, czasami zapalal, przejezdzalem 1m lub 100km i gasl, glownie przy probie kolejnego odpalenia na cieplym. Czasami nie zapalal przez tydzien na zimnym. Czasami codziennie na zimnym odpalal, po czym przechalem kilka km, zalatwilem cos wsiadam do auta i denat.
    Oddalem do drugiego mechanika, ten niemial sygnalu na wyjsciu z aparatu, wymienil mi w aparcie pick up sensor (symbol aparatu 7671A) rzekomo, auto chodzilo do wlaczenia sie wentylatora po czym zgasl i juz nie odpalil. Gosc sprawdzal go i ponownie niemial sygnalu na wyjsciu z aparatu. Tam gdzie idzie sygnal na cewke (zlacze dwu pinowe)
    Pozyczylem aparat od znajomego. Wlozylem, odpalil za pierwszym pojedzilem jeden dzien, wieczorem chce jechac, odpalam i nic, denat.
    Wlozylem swoj aparat i aparat kumpla do jego auta. Na zadnym nie zapalil.
    Czy to przypadek ze jego aparat padl w moim aucie ?
    Czy moze cos mu w tym pomoglo. Mam lpg, i lacze sprawe z odpalaniem z mala stluczka, w ktorej gosc lekko przysunal mi w prawy tylny bok wyrywajac zderzak ktory pociagnal dosc mocno przewod gazowy ktory laczy butle ze zderzakiem. Niedlugo po tym wydazeniu zaczely sie jaja. Niewiem czy to laczyc.
    W kazdym badz razi mam kilka pytan:
    Czy ECU moze zepsuc aparat ?
    Mam stare kable kopulke i palec, czy mogly one spowodowac zwarcie tak duze aby zepsuc 2 aparaty ?
    Dodam ze przy probie odpalenia, po przekreceniu kluczyka CE gasnie a podczas krecenia zapala sie na stale
    Do kogo pojade, kazdy rzuca innym pomyslem, jeden mowi ze ECU, drugi ze to tylko aparat a aparat kolegi poprostu padl przypadkowo, trzeci mowi ze jest zwarcie na aucie
    Co robic jestem z gliwic, chetnie znajde kogos konkretnego kto rozwiaze problem raz a dobrze

  • #2 13 Mar 2010 23:57
    arturjasinski
    Poziom 13  

    podłącz żaróweczkę miedzy pin 1 i 12 we wtyczce diagnostycznej (12 pinowej) i odczytaj kody migowe. jak odczytasz to napisz. kody sie kasują po odpieciu aku na 15sek. Podejżewam moduł zapłonowy albo czujnik na wale.

  • #3 14 Mar 2010 12:54
    r888
    Poziom 2  

    bledow brak niestety
    a czy mozliwe zeby alternator robil takie jaja ?

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    czujnik walu i walka znajduja sie wewnatrz aparatu
    chcialbym sie ludzic ze to jest przyczyna
    ale logicznie rzecz biorac przyczyna moze znajdowac sie poza aparatem skoro juz dwa padly

  • #4 01 Gru 2010 10:34
    zywiec515
    Poziom 2  

    Witam
    Mam pytanie do r888. Czy udało ci się zdiagnozować i naprawić usterkę. Ja mam ten sam problem co Ty jak wynika z Twojego opisu. Przebywam tymczasowo w anglii i wizyta u mechaników to ostateczność. Zmieniłem tylko świece na nowe(możliwe ze niepotrzebnie ale cóż).
    Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać proszę napisać bo nie przychodzi mi nic głowy?

  • #5 01 Gru 2010 10:38
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Sprawa jest prosta, usterka w aparacie zapłonowym. Przed podłączeniem nowego wykonać należy pomiar oporności cewki.

  • #6 01 Gru 2010 11:58
    zywiec515
    Poziom 2  

    Pawel wawa napisał:
    Sprawa jest prosta, usterka w aparacie zapłonowym. Przed podłączeniem nowego wykonać należy pomiar oporności cewki.


    Własnie wymontowałem z kolegą aparat, wyczyściliśmy . Kopułka "wygląda" na ok.
    Ale jak usterka to pewnie gołym okiem tego nie dojrzę. O co chodzi z tym pomiarem opornośći cewki? Po co mierzymy? I gdzie ona jest, jak wygląda?. Pomiar cewki nowego aparatu(o ile ta owa cewka jest w nowym aparacie:) ) czy starego? Proszę wybaczyć ,że takie pytania, lecz dla mnie to mała magia. Mam Miernik co prawda, ale na pomiarze napięcia się zwykle kończyło :)
    Aparat wygląda tak (zdjęcie zaporzyczone ale tak samo wygląda)
    Mitsubishi Lancer CBO - auto nie zapala
    Z tej kopułki wychodzą kable zapłonowe bezpośrednio do świec. Przegladajac po allegro widziałem cewki zapłonowe (2) z każej wychodziły kable po 2. Więc w tym modelu albo nie ma cewki albo cewka jest w aparacie zapłonowym ? :)

  • #7 01 Gru 2010 12:16
    r888
    Poziom 2  

    modul w aparacie padl to bylo przyczyna u mnie
    mialem po prostu pecha ze drugi apart padl zaraz po zalozeniu, to byla wina aparatu
    ale zmylilo mnie to

  • #8 01 Gru 2010 12:22
    zywiec515
    Poziom 2  

    r888 napisał:
    modul w aparacie padl to bylo przyczyna u mnie
    mialem po prostu pecha ze drugi apart padl zaraz po zalozeniu, to byla wina aparatu
    ale zmylilo mnie to

    Czyli wymiana tego modułu wystarczyła w twoim przypadku?
    Przyznam się że pomiaru cewki nie umiem zrobić :)
    Można kupić sam moduł? (to jest to coś pomiędzy kopułką a rozdzielaczem zapłonu)? Czy wymienić cały rozdzielacz zapłonu?

  • #9 01 Gru 2010 14:35
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Te moduły się łatwo naprawia, pomiar oporności cewki jest konieczny, jak wszystko rozbierzesz to łatwo zobaczysz gdzie zmierzyć oporność cewki. Zaznacz sobie tylko tarczkę aby nie włożyć jej odwrotnie, znaczy stroną zewnętrzną do wewnątrz. Używaj do rozkręcania dobrze dobranego śrubokręta bo poniszczysz śrubki i będzie kłopot.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Rozumiem, że wysterowanie na wtrysku masz a wiązka do aparatu sprawdzona i zasilania obecne.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Oczywiście u Ciebie cewka jest w aparacie.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo