Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford focus 1,6 110KM rok 2006 gasnie podzczas jazdy ....it

qwertyuiop1000 13 Mar 2010 17:18 6661 6
  • #1 13 Mar 2010 17:18
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    witam

    mam problem focus ma przejechane 114000km kupiłem go we francji caly bezwypadku ,serwisowany itd,gdy jechałem nim do domu kraju to wszystko pieknie chodziło silnik pracował idealnie ,dzis stała sie dziwna rzecz ,normalnie odpalił wszystkire kontrolki zgasły silnik pracuje normalnie , gdy był zimny i jade to było wszystko dobrze ale po nagrzaniu podczas jazdy sam gasnie ,gdy znowu odpale silnik chodzi ale po jakims czasie znowu gasnie ,robiłem próbe stojac ,dawałem obroty 2000 i chodził normalnie ale jak tylko chciałem nim ruszyć z miejsca zaraz gasnie ,robiłem takie próby na rózne sposoby i teraz jest tak ze gasnie nawet juz na postoju po kilkusekundach i nawet ruszyc nie mozna ,wyglada to jakby temperatura była przyczyna tego co sie dzieje ?,bo gdy po tych próbach chwile postał i ostygł mogłem wrócic do domu jakies 1km ale jadac wolno bo bałem sie ze cos sie jeszcze stanie ...co to moze być ????,dodam ze auto stało przez dwa miesiace od kupna przez ta zime i nie było jezdzone ,bateria sie rozładowała do zera ,paliwo wyglada ze jest bo wskaznik reaguje ,czytałem tu podobny watek i były błedy ze sterownika ..podobne objawy ,w poniedziałek chyba wybiore sie na komputer ale co dalej ???prosze o rade od czego zaczac ,:cry:

  • Pomocny post
    #2 13 Mar 2010 19:35
    karczochrulez
    Poziom 13  

    Nigdzie nie jedź! To są typowe objawy po odłączeniu akumulatora. Komputer głupieje i trzeba sporo przejechać zanim wróci do normy. Dojeżdzając do świateł wrzucaj luz potem hamuj lewą a prawą trzymaj więcej gazu. Po jakichś 50-100km wróci do normy.

  • #3 13 Mar 2010 20:49
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    dzieki za rade jutro tak sprobuje zrobić może coś sie naprawi ,tylko zapomniałem dodać ze to to jest focus z sinkikiem 1,6 diesel 110kM ,ten sam silnik co w peugot 407 słyszałem o nim duzo pozytywnych słow a tu prosze taki numer .
    wroce do tematu najgorsze to to ze podczas jady gdy jest zimny jechało się normalnie dopiero gdy juz był ciepły to zgasł ,i potem juz coraz gorzej ..


    "karczochrulez" mówisz że to przez rozładowany akumulator komuter zwariował ,ale z tym gasnienciem to jest tak ze to sie dzieje szybko i nic nie mozna zrobić ani dodać gazu pedał nie reaguje ,jak wyłącze zapłon i włacze to odpala zaraz ,realnie nie da się utrzymać zadnych obrotów zeby silnik pracował ,zanaczam przed zgasniemciem niema zadnych dodatkowych objawów w stylu przerywanie czy szarpanie lub inna praca silnika :cry::?:

  • #4 14 Mar 2010 17:04
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    dzis pojezdziłem focusem i tak jak w czoraj gdy był zimny to silnik chodził normalnie a po nagrzaniu podczas rozpedzania zgasł ,potem jeszcze pare razy ,ale po półgodzinie postania raz jeszcze rozpoczełem jazde tym razem bardzo ostrą 2 bieg i 4000 obr ,zrobiłem kilka rundek po 1km i odziwo nie zgasł i nic sie nie działo ,dodam ze jeszcze nalałem swiezego paliwa ,podczas tej ostrej jazdy zadnego czarnego dyma z tyłu nie było moze jedynie za pierwszym razem .próby przerwałem bo zaczeło mocno padac sniegiem .

    czy ze tak długo stał bez pradu to mogło sie cos przestwić w komuterze ,a moze woda w paliwe albo jeszcze cos ,moze ktos cos takiego przerabiał juz ?:cry:

  • #5 14 Mar 2010 22:16
    kangurek123
    Poziom 18  

    qwertyuiop1000 napisał:
    to jest focus z sinkikiem 1,6 diesel 110kM ,ten sam silnik co w peugot 407 słyszałem o nim duzo pozytywnych słow a tu prosze taki numer


    Witam

    No cóż kolego nie wiem , gdzie czytałeś tyle dobrego o tym silniku bo ja niestety z praktyki mam zupełnie inne zdanie . Silnik oprócz Forda i Peugeota montowany jeszcze w Volvo . Wady produkcyjne dotyczące pomp oleju, smoków olejowych, układu smarowania turbiny i wiele innych.
    Wracając do Twojego przypadku... tak Focus jest bardzo wrażliwy na pozostawienie go bez prądu i może stracić nastawy,ale łatwo je też odzyskuje poprzez zwykłą jazdę ( co udało Ci się zrobić ). Przyczyn gaśnięcia może być jednak dużo i mogą być zupełnie inne. Rada ode mnie- jak będzie nadal źle to trzeba odczytać błędy ze sterownika.
    Poza tym sprawdzaj często poziom oleju w silniku-lubi się podnosić i rozrzedzać paliwem przez rozszczelnione uszczelki pod wtryskiwaczami , a wtedy nie ma właściwego smarowania i poważne ( kosztowne) problemy masz jak w banku.

  • #6 15 Mar 2010 15:32
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    dzieki za rade
    dzis poszalałem znowu i wyglada ze sie samo naprawiło wymieniłem baterie nowa i teraz pali idealnie oby tak dalej,
    co do silnika to wiadomo zawsze gdzies jest tzw kicha ...,znam wiele osób ktore jezdza i sobie chwala no moze nie narzekaja ,dlatego wybrałem wlasnie taki typ silnika w fordzie ,dynamicznie jedzie ma dobre przyszpieszenie wyprzedanie rewelacyjne ,zuzycie paliwa tez ,w porownaniu z silnikami forda to roznica szalona bez porownania szkoda pisać ,ale na czyms trzeba jezdzic ..:D:D

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo