Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda cbr 600 f1 zamiana modułu zapłonowego.

degustator7 13 Mar 2010 18:17 4244 2
  • #1 13 Mar 2010 18:17
    degustator7
    Poziom 2  

    Witam wszystkich! Z góry informuje ze to mój pierwszy wątek na forum. Mam problem odnośnie motocykla cbr 600 f1 model z 1989 r wersja pc25. Motocykl został zakupiony bez możliwości rozruchu, przyczyną czego miał być moduł zapłonowy. Sprawdziłem przed zakupem nowego modułu impulsatory cewki zapłonowe oraz oporność przewodów co wykluczyło inną wadę. Rezystancje impulsatorów oraz cewek zgadzały się z normą. W motorze zamontowany był moduł na 9 pinów, a niestety kupiłem moduł 10 pinowy, lecz sprzedający zapewniał że to jest z tego modelu oraz z tego rocznika, po wymianie nadal brak iskry oraz pompa paliwowa nie startuje. Dodam ze jest sprawna oraz cewki były sprawdzane przez poddanie impulsu co wywołało iskrę. Mam pytanie, czy orientuje się ktoś czym różnią się dane moduły ( 10 pinów i 9) oraz czy w czymś przeszkadza ta różnica. W kostce wychodzącej z modułu jest tez 10 wejść.
    Być może ktoś wie czy pasuje do tego modelu moduł z hondy cbr 1000 bo również posiada 9 pinów i wizualnie jest taki sam.
    pozdrawiam

    0 2
  • #2 17 Mar 2010 16:24
    Kacper30
    Poziom 12  

    Kolego najczęściej ulega uszkodzeniu mała szklana dioda w stacyjce. Do każdego modułu ma inna wartość jak podepniesz inny moduł już iskry nie zobaczysz na żadnym. To jest taki sposób zabezpieczenia bez przekręcenia kluczyka w stacyjce nie wprowadzisz tej diodki w obwód i moduł nie da iskry tak jak byś chciał odpalić na krótko poprzez zwarcie kabli poza stacyjką. Ten moduł na 10 pin jest od F2 i nie zadziała od starej cbr1000f1 zadziała ale z odpowiednia dioda.

    0
  • #3 17 Mar 2010 19:34
    degustator7
    Poziom 2  

    Dzieki Kolego za pomoc. Szczerze to nie słyszałem ze dana dioda ma szanse przepalenia w tych modelach, ale spróbuje pomierzyc ją. Odnośnie modułu z 9 i 10 pinami to w tym przypadku musze sprostowac ze obydwa pasują do f1 z tym ze 9 pinów nie ma pinu odchodzącego do stopki która poprzez otwarcie zabezpiecza przed rozruchem silnika, umozliwiony dopiero po jej zamknieciu ( 10 pinów) Moze orientujesz sie kolego czy mogłbys polecic jakis zakład który naprawia moduły zapłonowe danego typu
    pozdrawiam

    0