Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

President Herbert - strojenie anteny

13 Mar 2010 19:24 2831 5
  • Poziom 16  
    Witam
    Jak ustawić w radiu President Herbert (stary) swr wiem że ma on wbudowany reflektometr, ale z moich dotychczasowych prób ustawień wyszło mi na kanale 20 1,3(swr) na kanale 1 1(swr) i na 40 ponad 3(swr) . Jestem początkującym i z tego co wyczytałem w internecie wyniki na kanale 1 i 40 powinny być takie same więc kiedy udało mi się ustawić kanał 1 i 40 1,7(swr) to na kanale 19 wyszło mi 0(Swr). Co jest nie tak? które ustawienie jest prawidłowe ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Miarkę w Herbercie traktowałbym jako wskaźnik: mam antenę, nie mam anteny.
    Zmierz zewnętrzną miarką.
    Michał
  • Poziom 16  
    Miarka pokazuję całkowicie błędny wynik ( na miarce jest 1,3 a w rzeczywistości 3 ) czy ma dużą tolerancję (pokazuje 1,3 a jest 1,5 ) nie mam dostępu do zewnętrznej miarki ( tylko jakiś serwis cb ) a radio jest mi szybko potrzebne i chciałby go w miarę zestroić.
  • Poziom 20  
    pio102201 napisał:
    Miarka pokazuję całkowicie błędny wynik ( na miarce jest 1,3 a w rzeczywistości 3 ) czy ma dużą tolerancję (pokazuje 1,3 a jest 1,5 )

Nie rozumiem tego wątku, no bo raz piszesz że pokazuje 1,3 a w rzeczywistości jest 3, a raz że 1,3 a jest 1,5.

Dodano po 1 [minuty]:

pio102201 napisał:
    ..nie mam dostępu do zewnętrznej miarki ( tylko jakiś serwis cb ) a radio jest mi szybko potrzebne i chciałby go w miarę zestroić.

Bez przyrządu anteny nie zestroisz.
  • Poziom 16  
    Zapytałem w jakim sensie reflektometr wbudowany w CB, jest niedobry bardzo oszukuje? czy ma bardzo dużą tolerancję, a te liczby w ostatnim poście dałem dla przykładu. Dzięki za pomoc czyli jednak bez zewnętrznego przyrządu się nie obejdzie.
    Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To możesz łatwo sprawdzić.