Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spadek mocy Alhambra 1.9 tdi 99r. AHU 90 KM

robe553 13 Mar 2010 20:09 5799 25
  • #1 13 Mar 2010 20:09
    robe553
    Poziom 9  

    Witam,
    Posiadam Alhambrę 99r. 1.9 TDI 90 KM AHU. Problem pojawia się w następujący sposób. Po odpaleniu samochodu i przejechaniu ok. 60 km spada moc, autko jest bardzo mułowate. Po zatrzymaniu się i ponownym odpaleniu silnika problem znika na jakieś 3 minuty i dalej to samo. W zakładzie mech powiedziano, że to wina turbiny w zależności jak ustawią się łopatki i wymaga to przeczyszczenia (przedmuchania turbiny) - tak też zrobiono (przedmuchano turbinę) i nadal to samo. Zastanawiam się tylko, że podczas jazdy gdy auto jest słabe delikatnie słyszę turbinę, samochód jest słaby ale osiągam ok. 3000 obr. Koszt turbiny jest duży, więc proszę o podpowiedź aby nie wyrzycać kasy niepotrzebnie? Może sprawdzić coś innego?
    Pozdr

    0 25
  • Relpol
  • #2 13 Mar 2010 21:03
    carrot
    Moderator Samochody

    Tego się nie da przedmuchać, trzeba rozebrać turbosprężarkę i wyczyścić kierownice spalin

    0
  • #3 13 Mar 2010 22:03
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 14 Mar 2010 09:38
    Sztomel
    Poziom 34  

    robe553 napisał:
    W zakładzie mech powiedziano, że to wina turbiny w zależności jak ustawią się łopatki i wymaga to przeczyszczenia (przedmuchania turbiny) - tak też zrobiono (przedmuchano turbinę) i nadal to samo. Może sprawdzić coś innego?
    Pozdr


    Wróć do tego zakładu i niech Ci pokażą łopatki zmiennej geometrii w tej turbinie i jak oni ją przedmuchali bo albo sami nie wiedzą z jaką turbosprężarką mieli do czynienia albo ewidantnie Ci bzdur nawciskali - u Ciebie nie ma turbosprężarki ze zmienną geometrią tylko zwykła z zaworem upustowym.
    W pierwszej kolejności należy sprawdzić jaki kod błędu podaje sterownik silnika podczas diagnozy interfejsem samochodu a w zależności od tego kodu albo od razu przystąpić do sprawdzenia sterowania zaworem upustowym albo wykonać pomocnicze logi dynamiczne wskazujące na aktualną wartość ciśnienia doładowania grupa 011 i reszty parametrów w grupach 003 i 008 itp.

    0
  • #5 14 Mar 2010 10:11
    robe553
    Poziom 9  

    Witam,
    Dzieki za podpowiedź. Tak jak myślałem - sami dziwili się, że ta turbina jakaś inna. Wrócę, więc tam i zacznę walkę jeszcze raz. Mam jednak inne pytanie czy dopuszczalny jest jakikolwiek luz wirnika bo u mnie lekki był?
    Będę kontynuował mój przypadek za 2 tyg do pozbycia się problemu.
    Pozdr

    0
  • Relpol
  • #6 14 Mar 2010 10:15
    Sztomel
    Poziom 34  

    Dopuszczalny jest niewielki luz osiowy ale nie wzdłużny czyli wirnik może się odchylać minimalnie na boki ale nie może się przesuwać ciągnięty na zewnątrz i pchany do środka turbo.

    0
  • #7 14 Mar 2010 15:48
    jack 34
    Poziom 9  

    miałem taki przypadek ale galaxy tdi przyczyną był przewód podający ciśnienie do sterownika silnika spękany był co objawiało się usterką (ciśnienie doładowania)jeżeli ktoś zamierza go zmienić to w sterowniku jest jeszcze jeden około5cm też go radzę zmienić .

    0
  • #8 10 Kwi 2010 12:33
    robe553
    Poziom 9  

    Wiatm,
    Wymieniono EGR i wężyki i nadal to samo!!
    Pomocy

    0
  • #9 10 Kwi 2010 12:43
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Do jakich warsztatów ty jeździsz? Potrzebna ci dobra diagnoza i naprawa, a nie jakieś podchody. Skąd jesteś?

    0
  • #10 11 Kwi 2010 23:18
    T5
    Admin grupy Samochody

    robe553 napisał:
    Wiatm,
    Wymieniono EGR i wężyki i nadal to samo!!
    Pomocy
    Dlaczego wymieniono egr popsuty był?

    0
  • #11 12 Kwi 2010 07:05
    Sztomel
    Poziom 34  

    robe553 napisał:
    Wymieniono EGR i wężyki i nadal to samo!!

    zmień mechnika bo ten co wymieniał EGR nie ma o tym zielonego pojęcia.
    Pewnie diagnozował EGR na wolnych obrotach po 2 minutach od uruchomienia silnika i dziwił się dlaczego wartości MAF actual są zbyt wysokie względem zadanych
    Układ podciśnienia sterowania EGR nie ma nic wspólnego ze sterowaniem turbosprężarką w Twoim silniku.

    0
  • #12 11 Cze 2010 19:02
    camelmk
    Poziom 10  

    nie egr a n75 trzeba obejrzeć

    0
  • #13 11 Cze 2010 21:27
    robe553
    Poziom 9  

    Witam,
    Kontynuuję temat. Już mnie ... trafia. Mechaniorów i naciągaczy jest wielu. A sprawa wygląda tak. Moje autko jak ww. opisane przechodzi w tryb awaryjny. Zrobione zostało na 100% - wymieniony wężyk w komp. sterownika, wymieniony N75 a nie EGR, wymienione wszystkie wężyki - po których wymianie problem zniknął ale nie na długo. Wymontowano turbo - przedmuchano i przeczyszczono szczotką drucianą w stacji kontroli pojazdów autoryzowanej - zajebi... fachowcy stwierdzili, że jest u mnie tzn. w AHU turbina z łopatkami o zmiennej geometrii a jak wymontowali okazało się że jest jakas inna? - ale cisza kasa zapłacona. Następnie podmianki przepływomierza itd.
    Dalej tryb awaryjny - VAG pokazuje błąd 00575 ciśnienie w kolektorz ssącym.
    Prosze o pomoc helpppppppppppp!!!

    0
  • #14 11 Cze 2010 22:01
    T5
    Admin grupy Samochody

    Jeżeli twoja turbina nie ma zmiennej geometri to połacz wężyki na krótko tzn-ciśnienie turbiny z gruszką przy turbo i jazda próbna.

    0
  • #15 11 Cze 2010 22:20
    robe553
    Poziom 9  

    Jakie powinny być reakcje po podłaczeniu tych wężyków?

    0
  • #17 12 Cze 2010 15:31
    Sztomel
    Poziom 34  

    Ale to tylko półśrodek, przy którym jeśli ciśnienie rzeczywiste będzie oscylować w okolicach 600 mbar z groszami (nie wliczając w to ciśnienia atmosferycznego) to znakiem tego trzeba rozebrać N75 i sprawdzić w nim sprężynkę - jeśli będzie pęknięta to podmień na jakąś inną albo wymień N75 a jeśli nadal będzie totalne niedoładowanie i odczuwalny muł to sprawdź wężyki ciśnieniowe od turbo do N75 i od N75 do siłownika podciśnieniowego (gruchy ze sztangą od uchylania zaworu upustowego) oraz czy sztanga się porusza jeśli na biegu jałowym zwiększysz na moment obroty silnika do wartości 4000 RPM. Gdybyś miał możliwość podpięcia auta pod Vag-Com i zrobić logi dynamiczne grupy 011 to wszystko by się wyjaśniło.

    0
  • #18 12 Cze 2010 23:54
    yarecky3
    Poziom 15  

    A sprawdź napięcie na przepływce.
    Ja miałem taki przypadek w takim samym aucie, że na głównym przekaźniku sterownika silnika miałem nadpalone styki i spadek napięcia wynosił około 1V co powodowało przekłamania w całym systemie sterowania. Przepływka niedogrzana, czujniki niewysterowane itd. Stąd pojawiały się dziwne błędy.
    Inwestycja nieduża bo kilka złotyszy a może pomoże.
    przekaźnik znajdziesz nad nogami kierowcy.
    Daj znać jak poszło.
    pozdro

    A co do tego napięcia na przepływce to porównaj je z napięciem na klemach aku. Zrób to na wyłączonym silniku przy włączonym zapłonie. powinno być prawie takie same. Różnica pow 0,5V może wskazywać na przekaźnik.

    0
  • #19 14 Cze 2010 18:58
    robe553
    Poziom 9  

    Witam,
    ROZWIĄZANIE PROBLEMU
    Dzięki wszystkim za pomoc. Problem rozwiązany. Okazało się, że źle były podłącznone wężyki do N75. Po zakupie podobnego pojazdu jak mój radzę wszystkim wymienić wężyki ten w sterowniku również oraz sprawdzić N75.
    Pozdrawiam i zamykam temat.

    0
  • #20 14 Cze 2010 21:19
    Jasxx
    Poziom 21  

    Diagnostyka w ASO ze 100% wskazaniem usterki kosztowała mnie 146 PLN. Jest to kwota bez względu na czas pracy mechanika (jak 2 h zarabia, jak 2 dni traci) z zapewnieniem, że wskazany przez niego element jest na 100% uszkodzony. Jak nie szuka dalej i traci kasę.

    0
  • #21 15 Cze 2010 08:49
    gregorianin
    Poziom 27  

    a jak się pomyli ???

    0
  • #22 15 Cze 2010 15:52
    Jasxx
    Poziom 21  

    Jego strata. W moim przypadku pomylił się i wymiana przekaźnika w tą i spowrotem była na jego koszt. Szukał dalej ciągle za to samo 146 PLN

    0
  • #23 09 Lis 2010 22:00
    wooytek6
    Poziom 9  

    Szanowni Koledzy ...

    Ostatnio w Alhambrze (90KM) zauważalny jest spadek mocy na 4 i 5ym biegu. Przeczytałem kilka wątków na temat spadku mocy itp. i wykonałem logi dynamiczne, które prezentuje poniżej:

    Log (0 - 003,008,011)
    Log (1 - 003,008,011)
    Log (2 - 003,008,011)
    Log (3 - 003,010,011,003,010,011,003,010,011)


    Będę wdzięczny jeżeli ktoś z szanownych kolegów z większym doświadczeniem pomoże mi w zdiagnozowaniu problemu...

    Logi nie są najlepszej jakości proszę o sugestie i wskazówki ...

    Pozdrawiam... Wojtek

    0
  • #24 10 Lis 2010 07:37
    gregorianin
    Poziom 27  

    Dynamiczne logi musisz wykonywać jak 1, czyli pedał w podłodze od samego dołu do minimum 4kRPM
    Zrób jeszcze logi dynamiczne kanału 004 oraz statyczne 000 w trybie BS

    0
  • #26 11 Lis 2010 18:01
    gregorianin
    Poziom 27  

    statyczny początek wtrysku trochę za późny, trochę brakuje ciśnienia ale nie na tyle aby spowodować obcinanie dawki paliwa. Zloguj statycznie kanał 001 przez jakies 5s na rozgrzanym silniku, wszystkie odbiorniki prądu wył.

    0
  Szukaj w 5mln produktów