Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ustawienie rozrządu i zapłonu w motocyklu Honda xl 500

14 Mar 2010 09:00 7191 2
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich, na forum. Od paru dni borykam się z problemem w moim garażu. Mam problem z Honda XL 500 r (silnik taki jak ft 500 Typ : pd02 silnik na jednym tłoku i gaźniku) . Chodziła do momentu aż nie wypluło uszczelkę głowicy. A więc wziąłem się za rozbieranie. niestety w czasie rozbiórki spad łańcuszek rozrządu z dolnej zębatki, i kolega kopnął starterem. Nie znaczyłem na dole znakami, tylko samą górę, lecz w takim wypadku to nie pomoże. Przy pierwszej próbie strzelało w wydech i gaźnik. Przy drugiej nie strzelało w ogóle, i na tym pozostawiłem mój rozrząd. Na górnej zębatce są znaki (mam tak w książce) na dole od strony prądnicy też są znaki. |F |T I II tyle że po znakach może być trudno bo wiadomo, że na łańcuszku i wałku są luzy. Moje pytanie czy borykał się ktoś z takim problemem? Prosił bym o wskazówki jak można ustawić ten zapłon z rozrządem.
  • Poziom 27  
    Nie ma tam osobnej regulacji zapłonu tak jak w malaczu czy coś podonego? tak by tylko ustawić dobrze rozrząd po znakach a zapłon ustawiać regulacją zapłonu? Wydaje mi sie że musi być
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając sobie w gaźnik lub wydech.