Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 2003 Wyjąca pompa wspomagania

14 Mar 2010 10:18 26199 26
  • Poziom 9  
    Witam
    Ostatnio pojawił się problem: wyjąca pompa wspomagania, początkowo dźwięk pojawiał się po rozgrzaniu auta, później coraz częściej.
    Diagnoza: pompa do wymiany (wymiana na nową wraz z płynem)
    Po wymianie - 10 minut ciszy i nawrót objawów.

    Wymiana przewodu łączącego pompę z przekładnią (na nowy z podobno Audi A4 ale wyglądający identycznie, pod tą samą pompę itp). Objawy nie ustępują.

    Na chwilę obecną pompa wyje non-stop od odpalenia, płyn w zbiorniczku bulgota, a podczas gaszenia tryska gwałtowniej.

    Jakieś pomysły, sugestie?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    A wspomaganie działa?

    Na pewno wspomaganie a nie spr. klimy?
  • Poziom 9  
    romoo napisał:
    A wspomaganie działa?

    Na pewno wspomaganie a nie spr. klimy?


    Wspomaganie działa.
    Raczej napewno wspomaganie.

    ZLOTY01 napisał:
    A filterek w zbiorniczku czysty jest?

    Właśnie dzisiaj znalazłem w internecie, że przyczyną może być zbiorniczek. Coś o jakimś sitku na przewodzie powrotnym czytałem - domyślam się, że to jest owy filterek? Jest to do dostania jako część zamienna, czy wymienia się razem ze zbiornikiem? Jest jakiś sposób by sprawdzić czy to on jest winowajcą bez kupowania nowego zbiornika/filtra?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    ZLOTY01 napisał:
    Wymontować i dobrze umyć.

    Witam Dołączę się do wypowiedzi kolegi i dodam że możesz sprawdzić przewód doprowadzający płyn ze zbiorniczka do pompki [czy jest drążny ] . Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Jeżeli w zbiorniku masz całe sitko i przegrode masz do wymiany przekładnie

    jesli chcesz sprawdzic zbiorniczek odpal auto odkrec korek i zobacz czy nie ma piany jesli jest znaczy rozleciał sie zbiornik jesli piany szukasz przekładni

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Dzisiaj byłem w warsztacie i zgodnie z poradami zabralem sie za zbiorniczek.
    Sitko było pozatykane czarnymi opiłkami (?). Po wyciągnięciu i porządnym przepłukaniu/przedmuchaniu problem jak narazie ustąpił.
    Przy okazji sprawdziłem wąż od zbiorniczka do pompy i wydaje się być ok.

    Po odpaleniu była jeszcze fontanna i pienienie, ale po dosłownie minucie wszystko się uspokoiło, wycie jest prawie niesłyszalne.
    Nie chcę zapeszać (po wymianie pompy też była chwila spokoju), ale wydaje się, że przyczyną był chyba zbiorniczek. Pojeżdżę kilka dni i jeśli problem nie wróci to chyba został wyeliminowany :)
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich, mam własnie podobny problem tyle że w audi a4. Ciekł mi płyn z przewodu wspomagania, więc wymieniłem na inny używke z passata, na pierwszy żut oka niczym sie nie różnił DŁ.ta sama, tylko miał 1 zwój więcej 3 a nie jak w starym 2 toche różniły sie też sruby ale wkręciłem tą od passata I wspomaganie nie działa pompa cicho chodzi a po odkręceniu korka zbiorniczka tryska płyn w powietrze i pełno piany. ????
  • Poziom 23  
    Witam Masz kol. brak szczelności na przewodzie który zamontowałeś i pompa zaciąga powietrze zamiast oleju, sprawdź .Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Witam. Kolego możesz mieć przekładnie do regeneracji. Bo jak piszesz znalazłeś w zbiorniczku opiłki które prawdopodobnie pochodzą z tamtąd
  • Poziom 10  
    kolego w połowie odpowiedziałes na post z powyzszego problemu a6, mój jest a4 .Ja opilków jeszcze nie szukałem w zborniczku dopiero sprawdze Tylko wlasnie chodzi mi o to czy 1 zwój więcej na spirali weza tu przy maglownicy i inna śruba rózniącva sie tylko wnetrzem robi jakąs róznice co do orginału,który wczesniej był zamontowany?//
  • Poziom 23  
    Witam Tak prawdopodobnie nie dociągnie dobrze końcówki przewodu i dlatego będzie zaciągać powietrze Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem jeszcze raz samochód, dolałem troche płynu odpaliłem go, pompa nic nie hałasuje odkręciłem ponownie korek od zbiorniczka już nic nie tyska obieg płynu jest zero piany i wspomagania niema ! Czy mogła pasc pompa? czy musze szukac identycznego przewodu który byl zamontowany wczesniej?Dodam jeszcze ze staergo juz nie mam ,bo ciekł i był zarabiany. Było to zrobione nie fachowo bo wystrzelił z koncówki I dlatego kupiłem tą używke..
  • Poziom 23  
    Witam W pompie jest zawór [o ile się nie mylę pod przewodem który idzie do maglownicy ] sprawdź go czy się nie zaciął . Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Zawór to ten w którego jest wkrecona śruba z przewodem może ??
  • Poziom 23  
    Witam Tak pod śrubą jest zawór . Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Własnie dzisiaj odkrecałem ta srube z tym zaworem ale nie wiem jak sprawdzic to czy sie zacią...
  • Poziom 23  
    Witam O ile ten tłoczek przesuwa się bez problemu to jest wszystko OK . Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Dzisiaj wkoncu znowu wziełem sie za robote i kolego Zbigniewie miałes racje,Tłoczek w pompie sie zacią, wiec szczypcami pociągnełem za sworzen i go wyciągnołem.Złorzyłem ponownie przewód ten od passata i wspomaganie zaczeło działać ,tylko z tym ze jak troche pokręciłem kierownią to pompa zaczeła wyc a gdy odkręciłem korek od zbiorniczka płyn dosłonie wytryskiwał w powietrze chlapiąc cały silnik....Odkręciłem ponownie przewód przy pompie i zawór ponownie się zacią. No i teraz pytanie czego to jest wina ; nie orginalnego przewodu od passata z dodatkowo 1 zwojem tu przy maglu, czy własnie może ten filterek w zbiorniczku jest zapchany??[zbiorniczek wyciągałem i płukałem wodą z obu stron wężem samego filterka nie wyciągałem bo nie wiedziałem jak a nie chciałem uszkodzic zbiorniczka]
  • Poziom 23  
    Witam Widzisz kolego ,najprawdopodobniej w przewodzie który zamontowałeś poprzednio musiało być dużo brudu , lub też jakiś ze zwoi gwintu wpadł , choć to bardzo mało prawdopodobne . Czeka Cię wielkie płukanie całego układu , ale czy to bez demontażu się da to już nie wiem . Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    No właśnie tak przypuszczałem też, ale nie byłem pewien tego, bo przewody przykręcałem kilka razy i to właśnie było narażone na brud, szczególnie tu przy maglownicy. Czyli tłoczek zaworu zawiesza się od brudu... Będę próbował skutecznie płukać układ. Jak narazie wielkie dzięki za podpowiedź z tym zaworem. pozdro
  • Poziom 10  
    kur...już mnie h.. strzela układ płukałem 2 litrami płynu febi!!z układu nic nie wycieka pompa daje cisnienie wspomaganie jest kierownica kreci sie palcem a w pompie nadal zawiesza sie ten zawór i wyje !! a w zbiorniczku fontanna cho krece w lewo na max i w prawo To wina tego przewodu mysle bo na tamtym było wszystko ok!a nie moge dostac nigdzie na szrocie takiego samego! a mechanicy to juz chcieli mi pompe wymieniac maglownice regenerowac no i z kasy wyczesac...
  • Poziom 23  
    Witam Wypoleruj ten zaworek bardzo drobnym papierem ściernym , powinno pomóc . Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Zawor wymieniłem z innej pompy juz sie nie zacina ale...wspomaganie raz jest raz niema Po dodaniu gazu przy skręconych kołach pompa wyje w zbiorniczku juz spokój nie tryska... Normalnie czarna magia.Ktos mi mówil ze jest jakis filterek przy maglownicy czy to prawda czy to on moze byc przypchany??
  • Poziom 23  
    Witam Przy maglownicy nie ma żadnego filterka . Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Auto zrobione juz dawno ale odpisze to teraz dopiero .Przewód od passata był ok.przyczyną była pompa wspomagania wymieniłem używke z passata akurat trafiłem na 10 bar wiekszą ale to nie przeszkadza, nowy płyn febi zielony i gitara paluszkiem kułko sie kreci .POZDRAWIAM;]