Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprinter 311 CDI Gasnie z nieznanych przyczyn

mAcIejO18 14 Mar 2010 12:00 6317 4
  • #1
    mAcIejO18
    Level 10  
    Witam. Mam problem z moim sprinterem. Mianowicie jadac ostatnio w trasie po zagrzaniu silnika auto raptownie zgaslo, zaswiecily sie kontrolki w tym EDS czy jakos tak. Znajomy mechanik mowi ze moze byc to awaria wtryskiwacza i komputer wczytuje to jako awarie silnika po czym go wylacza. Po odstaniu okolo 30 sek zapalam i jade dalej jakies 200 metro i znow wszystko swieci i auto gasnie. w czasie gdy czekalem na znajomego z linka silnik wystygl i postanowilismy zobaczyc co i jak. Zapalilem jade i po osiagnieciu 80 st znow zgasl. Jaka jest wasza diagnoza na ten temat??
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    pasowałoby odcytac błedy

    przyczyn moze byc sporo od czujnik poł wału po wtrykiwacze
  • #3
    Gerri
    Mercedes specialist
    Nie piszesz który to model Sprintera CDI - przyjmuję, że ten starszy.
    Zacząłbym faktycznie od kontroli błędów. W tym typie przecierają się wiązki silnika w trzech miejscach: w miejscu mocowania do wspornika pod kolektorem ssącym, w miejscu mocowania do wspornika na dole, (na przejściu wiązki z silnika na ramę) oraz trochę w prawo może trzeć o kant podłużnicy ramy. Szczególnie ten ostatni punkt jest podejrzany, bo wiązka w tym miejscu wisi luźno, w miarę wzrostu temperatury w komorze silnika może się lekko wydłużyć i prawdopodobieństwo zwarcia wiązki do ramy rośnie. Wiązka jest w nylonowym oplocie - jeżeli w którymkolwiek z tych miejsc oplot jest uszkodzony to wiązkę trzeba rozpruć i obejrzeć kabelki. Podaję usytuowanie punktów dla wersji angielskiej, ale z tego co pamiętam to w europejskiej jest tak samo.
  • #4
    mAcIejO18
    Level 10  
    Witam. Auto aktualnie u elektromechanika. Jest to 2002 rok, dis nadal gasł ale zobaczymy co powie komputer. Dziękuje za pomoc.
  • #5
    mortalbird
    Level 15  
    Gerri wrote:
    Nie piszesz który to model Sprintera CDI - przyjmuję, że ten starszy.
    Zacząłbym faktycznie od kontroli błędów. W tym typie przecierają się wiązki silnika w trzech miejscach: w miejscu mocowania do wspornika pod kolektorem ssącym, w miejscu mocowania do wspornika na dole, (na przejściu wiązki z silnika na ramę) oraz trochę w prawo może trzeć o kant podłużnicy ramy. Szczególnie ten ostatni punkt jest podejrzany, bo wiązka w tym miejscu wisi luźno, w miarę wzrostu temperatury w komorze silnika może się lekko wydłużyć i prawdopodobieństwo zwarcia wiązki do ramy rośnie. Wiązka jest w nylonowym oplocie - jeżeli w którymkolwiek z tych miejsc oplot jest uszkodzony to wiązkę trzeba rozpruć i obejrzeć kabelki. Podaję usytuowanie punktów dla wersji angielskiej, ale z tego co pamiętam to w europejskiej jest tak samo.


    troche nie na temat ale duzy plus dla GERRI naprawde opisałes fachowo widze ze wiesz co i jak wtrącam sie ale kilka lat temu miałem taki sam problem elektryk od razu powiedział to samo 3godz puzniej juz jezdziłem pozdrawiam i przepraszam