Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros 1840LS '02 - czujnik położenia ramy

14 Mar 2010 12:55 4523 9
  • Poziom 10  
    W lutym padł mi lewy czujnik położenia ramy (tył). Na serwisie wymieniono go, serwisanci stwierdzili, że prawego czujnika dni są już policzone. Nie czekałem długo (bo tydzień) i prawy też uleciał.
    Na razie mam wypięty czujnik, rama się poziomuje, tylko komputer zgłasza brak komunikacji z prawym czujnikiem - z oczywistych względów.
    Czy jak wymienię sam, we własnym zakresie czujnik to będzie wszystko działało, czy też konieczne będzie programowanie tego czujnika i bez serwisu się nie obejdzie?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 1  
    prawdopodobnie będzie konieczna kalibracja czujnika wysokości
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 13  
    nie będziesz musiał nic kalibrować. Musisz tylko wymienić na taki sam. To znaczy o tym samym numerze katalogowym
  • Poziom 10  
    Właśnie mam problem, bo lewy czujnik wymieniali na serwisie i twierdzili, co zresztą widziałem w fakturze, że wymieniany czujnik był kalibrowany. Stąd też moje pytanie, czy będzie konieczność kalibracji, czy będzie działało jak "plug-and-play"
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Nie wiem czemu bodek434 tak twierdzi? Zakładałem już nie jeden sensor położenia i nie potrzebowałem ich kalibrować. A zmieniając długość ciengien nie oszukujesz czujników położenia tylko je przestawiasz i zmieniasz ich ustawienie.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    A co na to amortyzatory i poduszki? W Mercedesie naciskając przycisk podnoszenia zawieszenie "idzie" do góry bez przerwy aż osiągnie górne położenie chyba że naciśniesz przycisk stop. Gdy wartość maksymalna zaprogramowana jest mniejsza od wartości maksymalnej rzeczywistej to dobrze ale jeśli jest większa to coś można wyrwać albo poduszkę albo amortyzator :black:
    Czujniki z ruchomym rdzeniem miały w większości powtarzalne charakterystyki, i dlatego wymiana praktycznie nie powodowała problemów. Natomiast nowsze czujniki z rdzeniem obrotowym jedne od drugich różnią się znacznie. Testowałem na wielu nowych czujnikach, oczywiścię należało by też wymienić wtyk z pinami, jeśli by styki miały jakiekolwiek ślady zawilgocenia.
    Po kalibracji czujników poziomu nie zapomnieć wyzerować czujników ciśnienia.
  • Spec od Mercedesów
    Mar-Sob napisał:

    Czy jak wymienię sam, we własnym zakresie czujnik to będzie wszystko działało, czy też konieczne będzie programowanie tego czujnika i bez serwisu się nie obejdzie?

    Wymień i zobaczysz co będzie - może się uda...:D
    Osobiście po każdej wymianie robię kalibrację.
  • Poziom 10  
    Gerri To już wolę pojechać na serwis, jak eksperymentować ;)

    Może akurat jak trafię to będzie działało, a jak nie to... wolę nie myśleć.. Wymiana choćby 2 poduszek nie należy do największych przyjemności.
  • Użytkownik usunął konto