Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros 1840LS '02 - czujnik położenia ramy

Mar-Sob 14 Mar 2010 12:55 4232 9
  • #1 14 Mar 2010 12:55
    Mar-Sob
    Poziom 10  

    W lutym padł mi lewy czujnik położenia ramy (tył). Na serwisie wymieniono go, serwisanci stwierdzili, że prawego czujnika dni są już policzone. Nie czekałem długo (bo tydzień) i prawy też uleciał.
    Na razie mam wypięty czujnik, rama się poziomuje, tylko komputer zgłasza brak komunikacji z prawym czujnikiem - z oczywistych względów.
    Czy jak wymienię sam, we własnym zakresie czujnik to będzie wszystko działało, czy też konieczne będzie programowanie tego czujnika i bez serwisu się nie obejdzie?

    0 9
  • Texa Poland
  • #2 14 Mar 2010 18:22
    petrusko
    Poziom 1  

    prawdopodobnie będzie konieczna kalibracja czujnika wysokości

    0
  • #3 14 Mar 2010 19:15
    edekr
    Poziom 13  

    nie będziesz musiał nic kalibrować. Musisz tylko wymienić na taki sam. To znaczy o tym samym numerze katalogowym

    0
  • Texa Poland
  • #4 14 Mar 2010 23:03
    Mar-Sob
    Poziom 10  

    Właśnie mam problem, bo lewy czujnik wymieniali na serwisie i twierdzili, co zresztą widziałem w fakturze, że wymieniany czujnik był kalibrowany. Stąd też moje pytanie, czy będzie konieczność kalibracji, czy będzie działało jak "plug-and-play"

    0
  • #5 15 Mar 2010 19:19
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 16 Mar 2010 20:42
    edekr
    Poziom 13  

    Nie wiem czemu bodek434 tak twierdzi? Zakładałem już nie jeden sensor położenia i nie potrzebowałem ich kalibrować. A zmieniając długość ciengien nie oszukujesz czujników położenia tylko je przestawiasz i zmieniasz ich ustawienie.

    0
  • #7 16 Mar 2010 23:39
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    A co na to amortyzatory i poduszki? W Mercedesie naciskając przycisk podnoszenia zawieszenie "idzie" do góry bez przerwy aż osiągnie górne położenie chyba że naciśniesz przycisk stop. Gdy wartość maksymalna zaprogramowana jest mniejsza od wartości maksymalnej rzeczywistej to dobrze ale jeśli jest większa to coś można wyrwać albo poduszkę albo amortyzator :black:
    Czujniki z ruchomym rdzeniem miały w większości powtarzalne charakterystyki, i dlatego wymiana praktycznie nie powodowała problemów. Natomiast nowsze czujniki z rdzeniem obrotowym jedne od drugich różnią się znacznie. Testowałem na wielu nowych czujnikach, oczywiścię należało by też wymienić wtyk z pinami, jeśli by styki miały jakiekolwiek ślady zawilgocenia.
    Po kalibracji czujników poziomu nie zapomnieć wyzerować czujników ciśnienia.

    0
  • #8 17 Mar 2010 10:17
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Mar-Sob napisał:

    Czy jak wymienię sam, we własnym zakresie czujnik to będzie wszystko działało, czy też konieczne będzie programowanie tego czujnika i bez serwisu się nie obejdzie?

    Wymień i zobaczysz co będzie - może się uda...:D
    Osobiście po każdej wymianie robię kalibrację.

    0
  • #9 17 Mar 2010 16:11
    Mar-Sob
    Poziom 10  

    Gerri To już wolę pojechać na serwis, jak eksperymentować ;)

    Może akurat jak trafię to będzie działało, a jak nie to... wolę nie myśleć.. Wymiana choćby 2 poduszek nie należy do największych przyjemności.

    0
  • #10 25 Mar 2010 09:06
    685832
    Użytkownik usunął konto