Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uniden 520xl proszę o pomoc

14 Mar 2010 13:27 3500 15
  • Poziom 2  
    Witam mam taki problem a mianowicie, ostatnio odcięli mi antenę CB i od tamtej pory nie działa mi moje radyjko Uniden Pro 520xl. Kupiłem nową antenę Titanium 7000 podłączyłem a tu nic.tzn radio się włącza lecz nie słychać żadnych szumów nikt nie odpowiada zero jakichkolwiek reakcji poza tym że pokazuje się tylko kanał na którym jestem. Czy ktoś może mi doradzić co to się stało i jakie koszty mogą tego być? Podkreślam że jestem kompletnie zielony. Z góry dziękuję za odpowiedz.
  • Warunkowo odblokowany
    Sprawdź radio na innej antenie.
    SWR sprawdzony jak podł. radio pod Titanium?
  • Poziom 2  
    Od razu podłączyłem inną antenę i jest nadal to samo. :(
  • Warunkowo odblokowany
    Czy radio, jak jest podłączone pod antenę i wciśniesz nadawanie w mikrofonie, świeci się wskaźnik nośnej?
  • Poziom 2  
    Tak, świeci się.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    benito01 napisał:
    ... tzn radio się włącza lecz nie słychać żadnych szumów nikt nie odpowiada zero jakichkolwiek reakcji poza tym że pokazuje się tylko kanał na którym jestem.

Na 99% spalił sie wzmacniacz m.cz. radiotelefonu, który odpowiada za sygnał z odbiornika na głośniku i również za modulację toru AM w nadajniku.

W zależności jaką masz wersję Unidena, to możesz posiadać - jako wzmacniacz m.cz. - :
    - TDA1905 (starsza wersja)
    - LA4446 (nowsza wersja)
    Cytat:
    Czy ktoś może mi doradzić co to się stało i jakie koszty mogą tego być?

Do wymiany ten właśnie układ/układy . :cry:

Przed wymianą możesz sprawdzić te wzmacniacze poprzez sprawdzenie napięcia na wyjściach , gdzie powinno być połowę napięcia zasilania :
    - dla TDA1905 nóżka 1 (pełne zasilanie +13,6V na nóżce 2)