Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak mocy w TDI ARL w Seat Toledo 2002 przebieg ok. 200 tys

14 Mar 2010 16:20 5886 7
  • Poziom 10  
    Witajcie

    Mam problem z Silnikiem TDI ARL auto zakupiłem niedawno z usterką:

    objawy: ciężki rozruch z objawem siwych spalin (olej silnikowy)

    auto uruchomia, leczy wymaga to kilku sekund kręcenia silnikiem
    wstaje powoli tzn kuleje po ok 10 s wchodzi na normalne obroty na poziomie 903 rpm - problem występuje tylko po dłuższym postoju kolejne odpalenia tego samego dnia są bezproblemowe nawet

    silnik rozkręca się przez cały zakres obrotomierza lecz nie osiąga pełnej mocy jeździ z osiągami na poziomie 100 KM, turbine czuć dopiero przy 2500 rpm

    Sprawdzone rzeczy przez mnie: po podłączeniu do VAG Com auto nie wykazuje błędów, wartości doładowania turbiny gr 11 są lekko poniżej dolnej granicy

    Po otwarciu dolotu, ukazała mi się spora ilość oleju w nim.

    Dodam że auto ma wymienione świece żarowe sprawny akumulator, parametry wtrysków podczas logowania mieściły sie w zadanym przedziale.

    Niestety mój brak doświadczenia, nie pozwala mi pokazać wam wyników logowania. Vag Com widzi pliki logowania a ja windows explorerem nie. to chyba problem mojego komputera.

    Czy możecie podpowiedzieć co powinienem sprawdzić, polecić warsztat który potrafi tą usterkę usunąć(okolice kce)? ponieważ gdzie nie byłem albo słyszałem po podpięciu przez "specjalistów" pod komputer ze wszystko jest okey lub informowali mnie o potrzebie regeneracji turbiny bez podania konkretnych argumentów ... czyt brak profesjonalizmu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Kąt synchronizacji do sprawdzenia, Vag-01 Engine-08 Meas Block-grupa 004- 4 pole od lewej - oczywiście log statyczny - to na dobry początek skoro nie pokazuje błędu czujnika G40. Podaj jeszcze jakie masz problemy z logowaniem dynamicznym silnika to postaram Cię naprowadzić.
  • Poziom 10  
    Co do ubywania oleju to mieści się w granicach rozsądku tj. po przejechaniu 1500 km. Dalej trzyma sie powyżej min.

    Co do kątu to spojrzę, co do problemów z logowniem to VAG com wyświetlał pliki w folderze logs, a z windows exploler niestety ich nie widział. Teraz na nowo uruchomiony komputer (zmiana systemu z visty a 7), więc jutro postaram się przy odrobinie czasu ponownie wykonać logowanie i przedstawić wyniki.
  • Poziom 14  
    Witam.
    Kolega sprawdzi stan wałka rozrządu,może przy tym przebiegu być podtarty.Brak pełnego napełnieni cylindrów i jechać nie chce.
  • Poziom 10  
    Auto narazie jest na warsztacie, niestety obawiam się że panowie sobie z tym nie poradzą, więc jak tylko odbiore auto to zaczne znów sam sprawdzać, porzyczę kabel i zrobie logi(niestety zoorganizowanie wszystkiego nie takie proste jak dla wyjadaczy). Bo bez tego to troche jak wróżenie z fusów...

    A podtarty wałek powodowałby niższy stopień sprężania ?? W jaki sposób on wpłynoł by na brak mocy w silniku ??
  • Poziom 10  
    Witajcie Auto wróciło z serwisu, niestety nic się nie zmieniło Panowie regulowali wtryski i tyle, zmian żadnych oba problemy dalej występują. Z rzeczy przydatnych panowie zrobili pomiar kompresji
    1 gar 25
    2 gar 25
    3 gar 26
    4 gar 24 [atmosfery]

    Co sądzicie o tym wyniku krzywe korbowaody ?? uszczelniacze zaworowe?? Pęknięta głowica ??
  • Poziom 14  
    Witam

    24 to chyba słabo.
    Kolega jednak zerknie na wałek i kolektor dolotowy.
    Wytarty wałek ,to brak pełnego otwarcia zaworów co wiąże się ze mniejszym napełnieniem cylindra i nie ma co sprężać + zabity kolektor dolotowy i problem gotowy.