Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Praktyczne wykorzystanie generatora funkcyjnego.

misiekk2007 14 Mar 2010 16:31 4836 6
  • #1 14 Mar 2010 16:31
    misiekk2007
    Poziom 8  

Witam serdecznie, jestem początkującym elektronikiem i szukam po elektrodzie i google informacji w jaki sposób praktycznie wykorzystuje sie generator funkcyjny? dużo info. znalazłem na temat jak on działa....generuje sygnały np. piło kształtny, sinusoide itp....ale po co przy naprawach go sie podłacza generator piłokształtny....albo przebieg sinusoidalny....nie można zastąpic generator funkcyjny np zasilczaczem laboratoryjnym?

z góry wielkie dzieki :)

0 6
  • #2 15 Mar 2010 01:47
    Paweł Es.
    Pomocny dla użytkowników

Przebieg sinusoidalny używa się do badania wzmacniaczy, wzmacniaczy selektywnych (przenoszących tylko pewne pasmo częstotliwości), badania charakterystyk układów rezonansowych. Jeżeli mamy generator bardzo dobrej jakości sygnału sinusoidalnego (o bardzo małych zniekształceniach) to używa go się do pomiaru poziomu zniekształceń wnoszonych przez badane układy.

Sygnał piłokształtny można używać np. do zdejmowania charakterystyk elementów elektronicznych (obraz obserwujemy na oscyloskopie), także do badania układów z komparatorami gdy chcemy zobaczyć jak układ zachowuje się przy różnych częstotliwościach

Sygnał prostokątny (o poziomach TTL) można użyć do taktowania układów cyfrowych.

Sygnał prostokątny symetryczny lub z dodaną składową stałą możemy użyć do badania odpowiedzi impulsowych różnych układów (całkujących, różniczkujących, oscylacyjnych). Można też nim badać parametry wzmacniaczy (szybkość narastania czyli tzw. parametr Slew rate, zachowanie się wzmacniacza przy przesterowaniu czy sterowaniu go przebiegami o ostrych zboczach, co czasami wywołuje oscylacje pasożytnicze w układzie).

0
  • #3 15 Mar 2010 15:47
    misiekk2007
    Poziom 8