Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw sharan 2.8 za wysokie spalanie lpg prins

robsonn 48 14 Mar 2010 17:28 8502 32
  • #1 14 Mar 2010 17:28
    robsonn 48
    Poziom 9  

    Witam czy można w jakiś sposób ograniczyć spalanie gazu przy instalacji prins w mojej miejscowości nie obsługują tego typu instalacji a najbliższa stacja która się tym zajmuje jest w łodzi gdy dzwoniłem powiedzieli że w tą instalacje nie ma ingeracji jeśli chodzi o spalanie a teraz auto pali przy spokojnej jeździe 20-22 l /100km gazu chyba troszkę za wiele .Pomocy co zrobić aby ograniczyć to spalanie.

    0 29
  • Pomocny post
    #2 15 Mar 2010 14:41
    yaaro
    Poziom 33  

    Zajechac i ja wyregulować, niewiem kto ci nagadał głupot że sie nie da.

    0
  • #3 15 Mar 2010 20:21
    robsonn 48
    Poziom 9  

    Apropo regulacji serwisant podłanczając kompa stwierdził że wszystkie ustawienia są w normie powiedział że to jest raczej wina świec zapłonowych . Jutro zmienie świece okaże się czy miał racje.

    0
  • #4 16 Mar 2010 06:51
    yaaro
    Poziom 33  

    Zajedź i sprawdź korekcje długoteminową, będzie widać. Poproś gazownika żeby to sprawdził. Wg mnie świece maja niewielki wpływ na ilość spalanegopaliwa.

    0
  • #5 16 Mar 2010 09:38
    gimak
    Poziom 38  

    Kolego yaaro mam instalację Prinsa oraz programy diagnostyczne, ale nie widzę w nich dostępu do jakichkolwiek korekt. W związku z tym mam pytanie jak uzyskać do nich dostęp - dla podglądu, bo instalacja na razie spisuje się bardzo dobrze i nie zamierzam nic w niej zmieniać.
    Intryguje mnie natomiast ta sprawa. Chodzi o chwilowe spalanie pokazywane przez "komputer pokładowy" w następującej sytuacji: Długi podjazd pod górę, noga na pedale gazu w niezmiennej pozycji.
    U mnie jest mniej więcej tak: silnik ciągnie na LPB - wskazanie komputera 12.3 l/100, przełączam na PB - wskazanie po chwili skacze na 15.5 l/100, przerzutka z powrotem na LPG - wskazanie spada na 12.5 l/100.
    Na początku po montażu raczej tak dużej różnicy nie zauważałem - była 0,5-1.0 l/100, na zwiększoną różnicę zwróciłem uwagę po wymianie zatkanego wtryskiwacza benzynowego.
    Jak to opisywałem w ASO to wzruszali ramionami i patrzyli na mnie jak na dziwaka.
    Ja to po długich namysłach i ostatnio przeprowadzonych eksperymentach tak interpretuję:
    Zużycie paliwa jest wyliczane na podstawie czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych, a o ich czasie otwarcia decyduje sonda lambda (zakładam, że sprawna).
    Według mnie wytłumaczenia są dwa.
    Pierwsze - za bogata mieszanka gazowa i komputer benzynowy (on steruje na podstawie wskazań sondy lambda) zmniejsza czas wtrysku na gazie (zmniejsza dawkę gazu) przez zmniejszenie czasu wtrysku benzyny, po przerzuceniu na PB ustawia czas na właściwy, a po powrocie na LPG ponownie zmniejsza dawkę gazu.
    Drugie - mieszanka gazowa właściwa (lambda) czas wtrysku taki jaki jest - prawidłowy, przerzutka na PB mieszanka benzynowa za uboga (lambda - przytkane, a więc mniej wydajne wtryskiwacze benzynowe i przez to wydłużenie czas wtrysku), powrót na LPG - mieszanka właściwa (lambda) więc skrócenie czasu w stosunku do benzyny (powrót do poprzedniego).
    Skłaniam się raczej ku drugiemu wytłumaczeniu, bo miałem już zatkane wtryskiwacze benzynowe i chyba przemawiają za tym moje eksperymenty z parametrem RC.
    Chodzi o czasy wtrysku na benzynie i na gazie. Ponieważ nie umiem porównać wartości liczbowych, bo się za szybko zmieniają, więc za radą kolegi dett'a robiłem to na wykresie. Przy zwiększonych obrotach silnika do np. 3000 wykres czasu jest linią prostą. Jeżeli przy przejściu z PB na LPG i odwrotnie linia jest prosta (bez schodka w momencie przejścia) to czasy są równe. U mnie są schodki i ich przebieg nie zależał od zmian parametru RC (dla pewności to jeszcze raz sprawdzę jak będę miał ku temu możliwości).
    Po eksperymentach wróciłem do ustawień pierwotnych.
    I teraz na koniec mam pytanie, czy moja interpretacja tego zjawiska jest prawidłowa?

    0
  • #6 18 Mar 2010 18:55
    robsonn 48
    Poziom 9  

    Niestety wymiana świec dała tyle co umarłemu kadzidło auto jak paliło 2 l tak pali tylko stało się droższe o 200zł (koszt świec) może ktoś zna jakiś sposób na poskromienie tej bestii:cry:

    0
  • #7 18 Mar 2010 19:26
    witek271
    Poziom 20  

    Mój golf 1.4 palił 13,5/100 km po wymianie
    - filtrów
    - świec
    - kabli
    - regeneracji reduktora
    - ustawieniu zapłonu i regulacji przez gazownika
    - termostatu
    spalanie spadło do 12 L i dalej kicha jeszcze o 3 L za dużo
    jeszcze mam zamiar sprawdzić sondę lambda Ty też sobie sprawdź bo wymienisz pół samochodu a efektów nie będzie widać

    0
  • #8 18 Mar 2010 20:01
    dett
    Poziom 20  

    Wiele by wyjaśniło wrzucenie zdjęcia spod maski, a szczególnie miejsca nawiercenia kolektora ssącego, dobrze by było jakby kolega wypisał watrości wszystkich parametrów z zakładki Mixture w programie diagnostycznym.

    0
  • #9 18 Mar 2010 20:11
    gimak
    Poziom 38  

    Tak z ciekawości spytam, czy kolega ostatnio sprawdził ile silnik chlapie benzyny? Wina może nie leżeć po stronie gazu. Jeżeli apetyt silnika na benzynę byłby rzędu 16-17 l/100, to byłoby śmieszne wymagać od instalacji gazowej cudów.

    0
  • #10 19 Mar 2010 20:07
    v88
    Poziom 12  

    witek271 dobrze poradził
    sprawdź w pierwszej kolejności sondę, być może jest uszkodzona

    0
  • #11 20 Mar 2010 17:15
    witek271
    Poziom 20  

    v88 napisał:
    witek271 dobrze poradził
    sprawdź w pierwszej kolejności sondę, być może jest uszkodzona


    Z własnego przykładu wymieniłem wszystko prawie 600 zł efekt minimalny ale nie sprawdzałem lambdy a to ona odpowiada za mieszanke jeśli jest uwalona podaje błedne dane

    0
  • #12 22 Mar 2010 20:06
    AdekPassat
    Poziom 10  

    Kolego spalanie masz nie najgorsze , VRy tak palą , nie wiem jak w Sharanie ale w golfie czy passacie 18L Gazu to minimum a tam jest o ile mniejsza buda ...

    0
  • Pomocny post
    #13 24 Mar 2010 09:01
    v88
    Poziom 12  

    bmw x5, duża buda, szerokie opony, bez ładunku na trasie 150km/h, spalanie 18l/100km
    20-22l to dużo za dużo dla tego vw

    0
  • #14 09 Paź 2011 20:02
    ancho0202
    Poziom 9  

    witam.
    Może mi ktoś podpowiedzieć jaka to jest przyczyna a mianowicie:
    spaliła mi się cewka ( nie palił na dwie świece)po wymianie cewki kabli i świec autko dalej nie ma mocy i też spala około 20l gazu. pojechałem do warsztatu i po wpięciu się do komputera wykrył 5 błędów, po ich usunięciu został jeden " zasilanie silnika". stwierdził że nie pali na wszystkie świece i wysłał mnie do innego fachowca. ten drugi powiedział że pali na wszystkie ale nie wie czemu tak jest. Oczywiście ten drugi też podpił się do komputera i błąd jest taki sam czyli" zasilanie silnika".
    w związku z tym mam pytanie czy ktoś miał podobny problem albo wie jak się z tym uporać.
    Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuje

    0
  • #15 10 Paź 2011 08:44
    gimak
    Poziom 38  

    ancho0202 napisał:
    spaliła mi się cewka ( nie palił na dwie świece)po wymianie cewki kabli i świec autko dalej nie ma mocy i też spala około 20l gazu. pojechałem do warsztatu i po wpięciu się do komputera wykrył 5 błędów, po ich usunięciu został jeden " zasilanie silnika". stwierdził że nie pali na wszystkie świece i wysłał mnie do innego fachowca. ten drugi powiedział że pali na wszystkie ale nie wie czemu tak jest. Oczywiście ten drugi też podpił się do komputera i błąd jest taki sam czyli" zasilanie silnika"

    Według mnie trochę za mało danych, żeby stawiać diagnozę.
    Pytanie 1 - błąd wykazuje komputer gazowy czy benzynowy, przyjeździe na gazie czy również na benzynie?
    Pytanie 2 - czy autko nie ma mocy tylko na gazie, czy również na benzynie?
    Jeden - nie pali na wszystkie świece, drugi - że na wszystkie - jak to było sprawdzane?. Jeżeli na zewnątrz iskra jest na wszystkich świecach to nie znaczy jeszcze, że będzie wewnątrz cylindra w warunkach jakie tam panują. Prosty sposób na sprawdzenie tego - zmniejszyć o połowę odstępy między elektrodami na świecach i jeżeli nie będzie poprawy to przyczyny należy szukać gdzie indziej.

    0
  • #16 11 Paź 2011 08:38
    gimak
    Poziom 38  

    I jeszcze jedno pytanie jak się silnik zachowuje po resecie komputera benzynowego?

    0
  • #17 11 Paź 2011 20:58
    ancho0202
    Poziom 9  

    Witam.
    Przepraszam że nie podałem dokładnie.
    sprawdzane było na komputerze gł. w sharanie i tam wyszedł ten błąd " brak zasilania"
    a jeśli chodzi czy słaby jest na benzynie czy gazie to jest tak: po wypięciu bezpiecznika od gazu czyli jazda na benzynie jest silniejszy niż jazda na gazie i nie szczela w kolektor jak to się dzieje na gazie, ale i tak jest słabszy niż przed wymianą tej spalonej cewki.
    Po usunięciu tych błędów silnik zachowuje się tak sama.
    czy o to pytałeś mówiąc resecie komp?
    bo ja nie mam pojęcia jak się resetuje komputera
    Dzięki za pomoc "gimak" i czekam na wskazówki dalsze

    0
  • #18 11 Paź 2011 21:44
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    AdekPassat napisał:
    Kolego spalanie masz nie najgorsze , VRy tak palą , nie wiem jak w Sharanie ale w golfie czy passacie 18L Gazu to minimum a tam jest o ile mniejsza buda ...


    No to albo masz lipnie zamontowaną instalacje, albo katujesz oporowo samochody, albo silnik nie był w dobrym stanie ( co sie w VR-ach bardzo czesto zdaża - silnik bardzo wrażliwy i wymagający), ale bardzo oszczędny jeśli zadbany...

    Miłem auto dużo cieższe od passata ( 1600kg kombi ) z automatem 3,0 V6 12 V 170KM i nie paliło wiecej niż16- 17 l w mieście , a na trasie 12-14 LPG przy bardzo przeciętnej ( i przeciętnie zamontowanej) instalacji sekwencyjnej.
    Taki sharan z VR-em ( autor nie podał jaki to silnik) powinien palić w trasie ( przy spokojnej jeździe) nawet poniżej 10 l LPG, w mieście max 16.
    Do autora :
    Doprowadź silnik do porządku na PB, dopiero walcz z LPG- to jest "nakładka" na instalację benzynowa, więc powiela błędy z benzyny.

    0
  • #19 12 Paź 2011 01:39
    ancho0202
    Poziom 9  

    witam
    Kolego Andrzeju napisałeś żeby Doprowadzić silnik do porządku na PB
    nie wiem co znaczy PB.od czego zacząć? Mam nadzieję że się nie obraziłeś na " kolego Andrzeju" Przed wymianą cewki był mocniejszy i mniej palił ok.15l gazu
    a teraz 20l i jest o wiele słabszy. Silnik jest Vr6 2,8. Byłem jeszcze u jednego fachowca( service) powiedział że to może być że komp. od gazu nie zamyka do końca benzyny i pali i benzynę i gaz zalewając świece przyczyny mam szukać w instalacji elektr, a gaz najprawdopodobniej jest ok
    Na benzynie też jest słabszy po prostu tak mi powiedzieli "fachowcy" i ja nie upieram się że oni mają racje, wiem że ludzie dobrej woli widzą więcej niż tz, "fachowcy" dlatego zwracam się do Was ludzi którzy wiedzą sporo na ten temat.

    0
  • #20 12 Paź 2011 17:18
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Musisz mieć pewnośc czy to problem jest z instalacja benzynową , czy z gazową. Wyłącz gaz i pojeździj na benzynie i sprawdź ile pali. Jeśli bedzie ok. to walcz z gazem.

    ancho0202 napisał:
    Przed wymianą cewki był mocniejszy i mniej palił ok.15l gazu

    No to prawie sam sobie odpowiedziałes co może byc przyczyną...Silniki VR sa bardzo wymagajace i nie znoszą niewłaściwych świec przewodów WN itd.
    ancho0202 napisał:
    Silnik jest Vr6 2,8

    Wszystkie VR-y były 2,8, ale były 174 KM i 204KM.
    ancho0202 napisał:
    powiedział że to może być że komp. od gazu nie zamyka do końca benzyny i pali i benzynę i gaz zalewając świece

    To nie komputer, a wtryskiwacze i to gazowe moga lać. Typowy objaw puszczania wtryskiwaczy to problem z odpaleniem po nocy. Trzeba kilka sekund kręcić , by przewietrzyć silnik zalany gazem, dopiero odpali na benzynie

    0
  • #21 12 Paź 2011 17:54
    ancho0202
    Poziom 9  

    Witam
    Kolego Andrzeju z tego co piszesz to powodem byłaby cewka? i dlatego jest błąd w komputerze "zasilanie silnika"?. Ja tą cewkę kupiłem w hurtowni do tego typu VR6 2,8 174KM.Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tej cewki? nie kupując nowej bo nie ukrywam że kosztuje 380zł. i dobrze by było żebym był pewny że to cewka przed kupieniem innej. A jeśli chodzi o spalanie benzyny to też pali sporo około 18l.
    WIELKIE DZIĘKI

    0
  • #22 12 Paź 2011 20:51
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    ancho0202 napisał:
    spaliła mi się cewka ( nie palił na dwie świece)po wymianie cewki kabli i świec autko dalej nie ma mocy i też spala około 20l gazu.

    A jakie to są świece, przewody, cewka? (firma/symbol)

    0
  • #23 12 Paź 2011 21:33
    kloss72
    Poziom 15  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Wszystkie VR-y były 2,8, ale były 174 KM i 204KM.

    Wcale nie -były również jednostki 2.9 i 3.2l(zdaje się, że obecnie i większa nawet), a moce kształtowały się w większym zakresie. Od wspomnianych 174KM, poprzez chyba 190(192? W 2.9) i 204, aż po chyba 250(3.2). Nie wiem ile ma najnowsza jednostka tej serii...
    ancho0202 napisał:
    Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tej cewki?

    Zasadniczo można mierzyć uzwojenie ale...uważam, że pewność można zdobyć jedynie poprzez eliminację innych elementów, lub poprzez...podmianę na pewną.
    Zwłaszcza, że wadliwa praca cewki niekoniecznie jest ciągła. Defekt może się pojawiać okresowo, również w kontekście np. temperatury.

    0
  • #24 12 Paź 2011 21:48
    kidu22
    Poziom 35  

    Masz pojedynczą czy potrójną cewkę ?

    0
  • #25 13 Paź 2011 08:33
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    kloss72 napisał:
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Wszystkie VR-y były 2,8, ale były 174 KM i 204KM.

    Wcale nie -były również jednostki 2.9 i 3.2l(zdaje się, że obecnie i większa nawet), a moce kształtowały się w większym zakresie. Od wspomnianych 174KM, poprzez chyba 190(192? W 2.9) i 204, aż po chyba 250(3.2). Nie wiem ile ma najnowsza jednostka tej serii...

    Co do 2,9 to sie zgodze, ale nie występowały w sharanie, a te 3,2 to wystepują głównie pod nazwą R32

    0
  • #26 27 Paź 2011 18:32
    ancho0202
    Poziom 9  

    witam i przepraszam że nie było mnie długo z powodu wyjazdu.
    "kidu22"pytał o cewkę jest na 6 świec i 174kW rok pr.'96

    0
  • #27 27 Paź 2011 19:12
    gimak
    Poziom 38  

    ancho0202 napisał:
    Po usunięciu tych błędów silnik zachowuje się tak sama.
    czy o to pytałeś mówiąc resecie komp?
    bo ja nie mam pojęcia jak się resetuje komputera

    Tak to miałem na myśli. U mnie usuniecie (skasowanie) błędów kasuje również inne ustawienia - te "nauczone".
    ancho0202 napisał:
    A jeśli chodzi o spalanie benzyny to też pali sporo około 18l.

    Czyli przyczyny należy szukać poza instalacja gazową.
    Zrobił kolega próbę ze zmniejszonymi przerwami na świecach o której pisałem?

    0
  • #28 02 Lis 2011 14:59
    ancho0202
    Poziom 9  

    witam.
    Kolego "gimak" tych przerw na świecach nie robiłem a to dlatego że tam jest ciężki dostęp i nie mam takiego klucza a przed wymianą świec i kabli było identycznie, (sądziłem że to mogą być jeszcze świece lub kable dlatego wymieniłem tż. wymienili mi w warsztacie). I teraz dochodzę do wniosku że to "chyba" będzie cewka nie taka i w związku z tym mam do Ciebie pytanie czy jest to możliwe żeby cewka była nie taka choć kupiłem nową do tego typu autka? czyli VR6-2,8l-174k- '99r
    A co do kasowanie to kasowany z 5 razy u trzech innych "fachowców" cały czas wychodzi ten sam błąd "zasilanie silnika"

    0
  • #29 02 Lis 2011 22:03
    gimak
    Poziom 38  

    ancho0202 napisał:
    I teraz dochodzę do wniosku że to "chyba" będzie cewka nie taka i w związku z tym mam do Ciebie pytanie czy jest to możliwe żeby cewka była nie taka choć kupiłem nową do tego typu autka? czyli VR6-2,8l-174k- '99r

    Kolego nie odpowiem Ci na to pytanie, bo zawodowo nie zajmuję się silnikami samochodowymi, więc nie wiem jakie są lub mogą być cewki w twoim silniku. Test ze zmniejszeniem przerw na świecach, a konkretnie na tej w szwankującym cylindrze proponowałem dlatego, aby sprawdzić czy usterka leży po stronie elektrycznej. Prąd jest taki mądry albo jak kto woli taki głupi, że idzie po linii najmniejszego oporu. Zmniejszając przerwę na świecach zmniejszamy opór na nich i przez to zachęcamy prąd aby szedł przez świecę. Przyczyną braku iskry na świecy w cylindrze może być za mała moc dostarczana do cewki zapłonowej od strony niskiego napięcia (za duże spadki napięcia, a tym samym ograniczenie przepływu prądu) lub za wolne odcinanie prądu a tym samym za niskie napięcie indukowane na cewce po stronie wtórnej - nie wystarczające do powstania iskry w warunkach panujących w cylindrze. Również w tym przypadku, przez zmniejszenie przerwy na świecy, obniżamy minimalne napięcie jakie musi wystąpić na elektrodach świecy, aby przeskoczyła miedzy nimi iskra. W tym drugim przypadku nie pomoże wymiana cewki czy przewodów WN, przyczyny należy szukać po stronie niskiego napięcia - dobre styki, sprawny element sterujący przepływem prądu (moduł zapłonowy).
    Dlaczego na początku napisałem, że trzeba sprawdzić czy wina leży po stronie elektrycznej, bo w moim silniku wyskakiwał błąd wypadające zapłony i silnik kulawo chodził na benzynie i w serwisie już chcieli rozkopywać układ zapłonowy, a faktycznie padnięte (zatkane) były dwa wtryskiwacze benzynowe.

    0
  • #30 04 Maj 2012 17:35
    marex32

    Poziom 15  

    Witam,
    jestem użytkownikiem pojazdu o jakim piszecie z silnikiem VR6 2,8 oczywiście zamontowana instalacja gazowa sekwencyjna, autko posiadam od 5 lat, cały czas eksploatując, spalanie mam w granicach 9,5-13 L/100km na gazie jeżdżąc rożnie, jednak zazwyczaj staram się ekonomicznie do 3 000 obrotów, w mieście spalanie do 13 litrów, w trasie zależnie od dynamiki jazdy oraz ukształtowania terenu 9-10,5 L/100km, informuję tak dla porównania ilości spalania paliwa i gazu, gdzie przy obu rodzajach paliwa różnica jest niezauważalna.
    Pozdrawiam.

    0