Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 1.1 mpi - montaz obrotomierza

wojtas78979 14 Mar 2010 22:06 21981 5
  • #1 14 Mar 2010 22:06
    wojtas78979
    Poziom 9  

    Witam,

    Wiem że w wielu miejscach temat był już przerabiany, są dostępne instrukcje jak to zamontować, jednakże prosiłbym o pomoc ponieważ chyba jednak z różnych lat produkcji samochody miały różne instalacje elektryczne, albo ja nie umiem tego samemu rozgryźć - chodzi o jeden kabel podający impulsy do obrotomierza, Fiat Seicento 1100 MPI z 2004 roku.

    Ze schematu z książki wynika:

    Seicento 1.1 mpi - montaz obrotomierza

    Według instrukcji ze strony Link wynika natomiast:

    Cytat:
    - czwarty sygnał z przekaźnika pompy paliwa.

    Przewód z sygnałem trzeba przeciągnąć do komory silnika. Powyżej centralki są dwa styczniki i dwa bezpieczniki. Nas interesuje tylko i wyłącznie stycznik czerwony. Jest to stycznik od pompy paliwa. Musimy się podłączyć do nóżki numer 85. Jest to cienki przewód koloru czarnego (stopka bliżej szyby).


    Postępując zgodnie z instrukcją mam taki obraz w samochodzie:

    Seicento 1.1 mpi - montaz obrotomierza

    I teraz pytanie za 100 pkt - o który kabel chodzi? Z książki serwisowej wynika że powinien to być kabel z komputera (ale na razie nie wiem jak są ponumerowane przewody). Z instrukcji z w/w strony wynika że wystarczy od przekaźnika /stycznik?/- tyle że tu są dwa takie same i nie ma takich kolorów jak opisane.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    3 5
  • #2 15 Mar 2010 18:15
    radekklimat
    Poziom 21  

    Miałem kiedys taki bolid i tez bawiłem sie z obrotomierzem.
    Jak wyjmiesz przekaznik ten od pompy to sygnał dajesz z takiej wezszej nozki.Tam powinien pojawic sie sygnał po załaczeniu zapłonu.

    0
  • #3 15 Mar 2010 18:23
    wojtas78979
    Poziom 9  

    a ktory to jest przekaznik bo na fotach widac dwa? I jak sprawdzic np miernikiem ktora to nozka?

    dzieki :-)

    -2
  • #4 15 Mar 2010 20:04
    jacek0503
    Poziom 21  

    Kiedys miałem taki "bolid" jak napisał kolega poprzednik.Tak na marginesie bardzo fajne autko.Jak masz autko z niemiec to sprawdz czy przypadkiem za schowkiem na radyjko nie ma kostki pod ktora podłaczysz obrotomierz od seicento.I to juz wszystko.Poprostu wpinasz i montujesz i juz masz bardzo fajna zabawe.Pozdrawiam,J

    0
  • #5 15 Mar 2010 21:46
    wojtas78979
    Poziom 9  

    samochod bardzo fajny, ale kupiony w salonie w polsce w 2004 roku, od poczatku w rodzinie ;)

    ktory to moze byc przekaznik? ;]

    -1
  • #6 16 Mar 2010 19:40
    radekklimat
    Poziom 21  

    Cieżko wytłumaczyć ale spróbuje

    Przekaźnik ma dwie nóżki cienkie i dwie grube.
    Te cienkie to są os cewki czyli masa i sterowanie a te dwie grube sa prądowe czyli od skrzynki bezpiecznikowej i do pompy.
    Ty podłączasz do jednej z cienkiej nóżki tam gdzie dochodzi sygnał sterujacy miernikiem sprawdź gdzie jest masa.
    Do którego przekaźnika podłączysz sterowanie z obrotomierza to nie ma znaczenia bo jak trafisz na właściwy to powinien zadziałać

    0