Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.9 JTD 2003r. brak mocy dużo dymu.

14 Mar 2010 23:25 7647 2
  • Level 11  
    Witam
    Wracając do domu to był odczuwalny brak mocy przyspieszenia, tak jak by pod silny wiatr . Rozpędziłem go do około 140km/h przy troszkę ponad 3000 obr/min ( wcześniej też tak miewał ale mu przechodziło) . Po zjechaniu z drogi na dojazdową stracił kompletnie moc i przy naciskaniu na pedał przyspieszenia przy włączonym biegu gasł a na luzie obroty falowały i max osiągały skacząc z 1000 obr/min na prawie 2000 obr/min. Gdy dojechałem do garażu zgasł , z trudem odpaliłem i był już kompletny brak mocy nie szlo już jechać a obroty falowały z rury wydechowej wydobywał się dym jak by nie przepalone paliwo ( biało lekko szarawy ) silnik chodził nie równo jak by nie na wszystkie "gary palił". Po około 5 godzinach poszedłem odpalić i odpalił za pierwszym razem silnik chodził stabilnie około 900 obr/min równo nie dymił wcale pochodził tak około 5 minut chciałem się przejechać i wypróbować go ale po naciśnięciu pedału przyspieszenia zaczął szaleć z obrotami i bardzo dużo dymu znowu wydzielać po czym zgasł i już nie chciał odpalić, (rano spróbuje go odpalić). ( obroty szalały nawet jak nie naciskałem pedału przyspieszenia z min do prawie 2000 obr/min)
    W ten sam dzień myłem go na bezdotykowej myjni od spodu opłukiwałem.
    Filtr paliwa był wymieniany około 30 tyś. km temu .
    Stan oleju w normie nie ubyło i nie ma śladów płynu z chłodnicy.
    Płyn w chłodnicy tak samo bez zmian.
    Proszę o porady pozdrawiam.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Level 35  
    egr nieszczelny
  • Level 11  
    Witam
    Dzięki fuelinyourblood miałeś racje od sadzy zablokowała się sprężynka i cały czas dawał spaliny do kolektora ssącego . Teraz na zimnym silniku po dymił ale to chyba normalne, jak się rozgrzał to już wcale . Mam jeszcze jedno pytanie : mianowicie przy postoju wprawiałem silnik na wysokie obroty to w granicach 2500 / 3000 obr/min taki jak by gwizd ale to bardziej mi się wydaje ze z rury wydechowej i nie jest stały chwile trwa i przestaje mimo ze na wysokich obrotach jest , powinienem się martwic tym ?