Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra A 1.8i, II generacja LPG, duże spalanie, reduktor?

ROKI176 15 Mar 2010 16:03 9172 18
  • #1
    ROKI176
    Level 10  
    Witam.
    Posiadam Opla Vectre A 1.8i z II generacją gazu i sterownikiem BINGO-M. Zakupiłem go zeszłego roku w kwietniu.
    Spalanie latem wynosiło po mieście około 12l a w trasie 8l. Spalanie rosło od października z 12, 14 aż teraz spala 16-17l po mieście.

    Jadąc ostatnio w trasa50%/miasto50% spalanie wyszło 13,5l. Jeżdżę często na krótkich odcinkach po mieście, spalanie wtedy osiąga 16-17l, jeżdżąc na dłuższych jest bardzo podobnie a w trasie tez jest spore.
    Po za spalaniem innych objawów nie ma.

    Około miesiąca temu byłem u gazownika, wyregulował mi gaz i stwierdził że parownik będzie się co jakiś czas rozregulowywał i jest do wymiany. W tym samym dniu skończył mi się gaz i sprawdziłem spalanie, wyszło mi 12l - mniej niż jechałem ostatnio w trasę.



    Tydzień temu byłem u innego gazownika i stwierdził że wszystko jest w porządku.


    Świece, kable WN, termostat wymieniane jakieś 4 miesiące temu.
    filtry - wymieniane w przeciągu ostatnich 3 miesięcy, powietrza niedawno.
    Sonda lambda sprawdzona - działa sprawnie.

    Większość tej instalacji gazowej to podzespoły firmy Tomasetto, parownik raczej też.
    Parownik ma 5lat czyżby był do wymiany ?


    Jestem nawet skłonny wymienić ale wtedy wezmę firmy Lovato, tylko nie chce kupić w ciemno jeżeli spalanie się nie zmniejszy.


    Proszę o jakieś porady.
  • #2
    ROKI176
    Level 10  
    Nikt nie ma pomysłu ? z czym może być problem ?
  • #3
    krzsiu1960
    Level 15  
    Witam nie koniecznie zaraz wymiana parownika,po prostu dobra regulacja,i powinno pomóc.
  • #4
    sebcio82
    Level 10  
    wymiana reduktora (parownika) zawsze pomaga
    ale wydaje mi sie ze znaczeni ma tu temperatura
    masz czujnik temperatury na reduktorze?
    jezeli nie to warto go załozyc bingo ma taka mozliwosc
    pewnie przelaczasz samochod na gaz zaraz po uruchomienu co przy temp.
    w okolicach 0 powoduje ze samochod przez pierwse kilometry pali ogrom gazu szczegulnie przy starsym reduktorze
  • #5
    ROKI176
    Level 10  
    Przejrzałem trochę papiery kiedy była zamontowana instalacja w tym samochodzie i przy jakim przebiegu.

    Wyszło że parownik ma przejechane około 110tys km (oczywiście jeżeli nikt go nie zmieniał a pewnie nie), to chyba trochę sporo.

    Latem przy pierwszym odpaleniu zawsze czekałem z 2min na benzynie później na gaz przełączałem natomiast zimą zawsze trochę przejechałem z rana i później na gaz - silnik i tak się nie rozgrzał bo przejeżdżałem na benzyznie około 1,5km - za pierwszym odpaleniem a odcinki robię często po 6km. Chodź nawet jak dłuższe jeżdżę lub trasa/miasto to spalanie i tak jest sporę a w końcu nie jest już tak zimno.
  • #6
    sebcio82
    Level 10  
    110tys to juz naprawde duzo wie warto wymienic poniewaz bedzie mial twarde mebramy co powoduje wieksze spalenie
    natomiast przelaczac na gaz powinno sie jak reduktor osiaga tmperatuje conajmniej 15 sttopni wiec gdy na dworze jest 5+ to po około 1km samochod osiaga 15 stopni jak przelaczasz sybniej to zamiast gazu silnik dostaje ciekly gaz i wtedy ma duze spalanie
  • #7
    ROKI176
    Level 10  
    A na jakiej firmy parownik polecacie wymienić ? Lovato, BRC ?
  • #8
    krzsiu1960
    Level 15  
    Witam ja stanowczo obstawiam Lovato,są to reduktory nie do zdarcia ,chociaż w swoim Mercedesie mam Tomassetto AT 07 i też nie narzekam,obydwa reduktory są proste do regulacji.
  • #9
    stanleym126
    Level 19  
    Zdecydowanie Lovato. To najlepsza firma, parownik prosty do obsługi i regulacji.
  • #10
    ROKI176
    Level 10  
    To będę brał Lovato.

    Byłem na regulacji gazu kilka dni temu i spalanie na rozgrzanym silniku w mieście wyszło 14l, natomiast na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku prawie 17l.

    Ile powinien palić silnik 1.8 90km , około 12l w mieście ?
  • #11
    stanleym126
    Level 19  
    ROKI176 wrote:

    spalanie na rozgrzanym silniku w mieście wyszło 14l, natomiast na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku prawie 17l.

    Ile powinien palić silnik 1.8 90km , około 12l w mieście ?

    17-20 l pali mi na mieście MB W126 300SE z ASB.
  • #12
    ROKI176
    Level 10  
    Ale jaki masz silnik 2,6 3,0 ?

    Ja mówię o 1.8 90km i powinien na moje palić około 12l, znajomi mają astry 1.6 i palą około 10-11.
  • #13
    sebcio82
    Level 10  
    polecam tomasetto dobra cena i jest zintegrowany z filtrkiem
    wymiana filterka jest prosta i mozna ja zrobic samemu
    lovato tez jest ok
  • #14
    stanleym126
    Level 19  
    ROKI176 wrote:
    Ale jaki masz silnik 2,6 3,0 ?

    3.0
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    sirtel
    Level 14  
    Mi 15 lirów gazu spalił passat b3 kombi, silnik 2.0 16V , jeżdżąc bardzo krótkie odcinki do 3 km,na dużym mrozie, dodam ze na lpg przełączam sam - góra po 100 metrach.
    Bo niektórzy napiszą pięknie,że ich pojazd pali "dyszkę" i się cieszą , ale nie liczą tego ,że część drogi po mieście pokonują na benzynie:).
  • #17
    patryk-84a
    Level 28  
    Mnie ostatnio palił 12l gazu. Połowa zbiornika w trasie a połowa po okolicy (odcinki po 10km) i po mieście. Też mam 1.8 90hp. Mocy ma dosyć i chyba zmniejsze mu dawke zeby mniej palił. Czy do tego trzeba podpiąć sie kompem pod sterownik Bingo M?
  • #18
    KS2507
    Level 23  
    Nie jest konieczne podpinanie pod kompa,zmniejsz czułość mambrany w reduktorze,wkręć śrubę od czułośći membrany o ok 1/4 obr.