Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z 11158 i 11075 w Cyfrowy Polsat, blisko BTS i Wifi

wojtas_GT 15 Mar 2010 19:55 8191 12
  • #1 15 Mar 2010 19:55
    wojtas_GT
    Poziom 8  

    Problem z 11158 i 11075 w Cyfrowy Polsat, blisko BTS i Wifi

    Witam wszystkich, zarejestrowany jestem na tym forum od dziś, ale od dawna korzystałem z jego porad. Bezpośrednim powodem jest od samego zakupu (jakieś 2 miesiące temu) duży kłopot z odbiorem niektórych kanałów Cyfrowego Polsatu, konkretnie z transponderów:
    -11158 (12 stacji, w tym 10 różnych Polsatów + TV4 i TV Biznes)
    -11075 (Viva Polska, MTV, Comedy Central, VH1 itp.)
    Obecnie sprzęt jaki posiadam to dekoder familijny, bez HD, bez dysku, zwykły. Czasza CP wysokość 70 cm, szerokość 60 cm, konwerter Golden Interstar 0,2db zwykły na jeden kabel, kabel jakiś dobry z podwójnym oplotem (dostany od kolegi z UPC). Proszę przemęczyć ten opis, bo jest sporo szczegółów i błagałbym o konstruktywne porady, bo już opadam z sił i nerwów.

    Ale po kolei. Wybrałem ofertę Cyfrowego Polsatu bo jest znacznie tańsza od UPC, odpowiadała mi programowo i cenowo, była promocja itd. Mieszkam w bloku 10-cio piętrowym, na 6 piętrze, na mojej ścianie jest kilka anten białych, raczej większych niż Polsatowa, są też oryginalne CP i N. Najpierw zamontowałem antenę na ścianie w miejscu oznaczonym czerwonym X, na uchwycie wierconym w ścianę. Ustawiłem antenę „na dekoder”, czyli na wstępne ustawienie anteny, po zainstalowaniu programów nie miałem polsatów i Vivy, MTV (jak wyżej). Zacząłem wertować Internet, doszedłem do wniosku, że trzeba się pobawić anteną, że są częstotliwości słabe, takie jak te co nie mam. Odkryłem, że po naciśnięciu na pilocie przycisku C wyświetla się informacja o sygnale na danym programie, pasek siły i jakości, częstotliwość. Udało mi się jako tako złapać Polsaty (11158MHz), ale programy z 11075 nie wskakiwały prawie wcale. Poświęciłem na to dużo czasu, zmarzłem strasznie na balkonie i tyle udało mi się ustawić, że na 11158 miałem 100% siły (praktycznie zawsze jest albo 100 albo 0, taka ściema ten pasek) i od 26-66% jakości, cały czas to się ruszało, czyli jak ustawiałem to pływało 40-66%, ale po jednym dniu już tylko 26-40%, co powodowało zacinanie i zaniki obrazu na tych programach. O Vivie i MTV mogłem zapomnieć w ogóle, natomiast pozostałe programy są na poziomie jakości 73-92%, zupełnie się nie tną, może sypać śnieg, lać jak z cebra, czy przy czarnych chmurach. Uznałem, że mój uchwyt (a może też plastikowe elementy czaszy) po prostu jest zbyt wiotki i opada przy odprężeniu, zresztą jak ruszałem rurą to widziałem że blacha przy ścianie się gnie, często silnie wieje u mnie, szajs z cienkiej blaszki wytłoczonej w X, poza tym dodatkowo czasza prawie dotykała piorunochronu. Jednocześnie stwierdziłem, że kompletnie nie mam dostępu do konwertera, nie mogę nim poruszyć i pomyślałem że w tym właśnie problem, że nie mogę go dostroić, obrócić czy przesunąć. Zdjąłem uchwyt, uciąłem blachę, dospawałem z blachy 4mm mniejszy kwadrat, wywierciłem 4 otwory i dokupiłem obejmy M8 od wydechu samochodowego o średnicy odpowiadającej poziomej rurze balustrady balkonu, trochę farby cynkowej w sprayu z zapasów. Robiąc uchwyt wzorowałem się na dostępnych w handlu, tyle że mój trzyma mocniej, można się powiesić i ani drgnie. Zamontowałem go na drugim końcu balkonu, by mieć pełny dostęp, widać to na rysunku. Po podpięciu stwierdziłem, że jest co najwyżej tak jak poprzednio, a do tego okazało się że jak chodzę po balkonie to wydatnie zmienia się jakość Polsatów, od wskazanego na rysunku nr.1, gdzie odbiór jest 46-60%, żółty pasek, 2 i 3 pozycja z rys. to czerwony 13-40%. Po wyjściu z balkonu albo było 40,46,32,26,40 itd. Ciągle tańczyło góra-dół i od czasu do czasu się ciął ekran. Kupiłem satfinder, taki tani, ze wskazówką, pokrętłem i bzyczkiem, wziąłem się za zabawę, ustawiłem tiptop, na wszystkich innych transponderach jest 73, 80, 93% jakości, rzadziej gdzieś 66, ogólnie urządzenie pomogło podnieść te właśnie parametry odrobinkę, ale nie 11158 i 11075. W Internecie jest dużo forów, po przeczytaniu wielu postów wziąłem dekoder pod pachę i poszedłem do sklepu, gdzie kupiłem, by sprawdzić czy jest dobry – oczywiście w sklepie na problematycznych 11158 i 11075 miał po 80% jakości, obraz na 42 calowym TV – brzytew. Zawołałem kolegę, który dawno temu montował anteny satelitarne, a teraz montuje UPC, wymienił mi kabel (z nowego na lepszy), zagniótł F-ki i pokręcił na oko (ponaginał) bez odkręcania czaszą i konwerterem i stwierdził, że antena jest ustawiona dobrze, że zostaje konwerter. Wymienili mi w sklepie na inny, taki jak do niedawna był dokładany do anten 0,3db, ale na nim odbiór się jeszcze pogorszył. Znowu mi wymienili z powrotem na goldena. Ponieważ już ruszałem troszeczkę anteną po wymianie na ten drugi i ostatni więc teraz mam problemy aby w ogóle mieć 11158, czyli głównie polsaty, może nawet ten trzeci konwerter jest gorszy niż pierwszy. Miało miejsce to kilka dni temu i ciągle wieje i pada, to nie mam już chęci na wietrzenie mieszkania, bo jak coś ruszę, np. konwerterem, to muszę wejść do pokoju i poczekać chwilę, bo przecież stojąc na balkonie wszystko wariuje, co ciekawe tylko na 11158 i 11075-(Polsat prawie nie wskakuje, a jeśli - to na moment i znika, prze co mam gorzej niż na początku).




    Akurat tak się składa, że nie znam osobiście nikogo z sąsiadów z „mojej ściany” bloku, więc nie pójdę się pytać, jak to jest u nich z tymi kanałami. Pytałem instalatora z jedynego punktu CP w moim mieście i stwierdził że może owszem przyjść do mnie i spróbować, ale on nie gwarantuje, że ustawi mi polsaty (11158), bo wg. niego przeszkadzają nadajniki komórek, a Vivę może mu się uda (11075), a może nie, jeśli nie, to i tak muszę mu coś tam płacić. W osiedlowym gabineciku fryzjerskim działa wszystko dobrze, ale oni nie mają na widoku tego masztu GSM, wskazanego na rysunku, są za blokami. Z resztą w Internecie jest też trochę o tych zakłóceniach na Polsaty z masztów BTS GSM, czyli może ów instalator mieć rację, że to problem nie do przejścia; znalazłem też trochę o zakłóceniach powodowanych Internetem bezprzewodowym, a tak się składa że mój blok jest właśnie tak zasilany w Internet przez sieć osiedlową, jest na dachu antena, z drugiej strony bloku. Może mam za małą antenę, ale dlaczego mam inne kanały super, u fryzjera mają taką samą i mają wszystko, a ja nie? Nie wiem, czy się mylę, ale wychodzi na to, że firma Polsat gra w kule, nie mówi potencjalnym klientom, że czasza jest trochę może za mała, że nie będzie działać duża część programów jak są maszty GSM, albo Wifi, że upchnęli masakrycznie dużo swoich programów na jednym i do tego lichym transponderze, pewnie dla oszczędności i teraz mam podstawowy problem, etc. Czy może ten maszt GSM zakłócać mi te tylko transpondery, czy może są one słabe i bardziej niż pozostałe wymagają większej czaszy w takich warunkach? Czy stojąc na balkonie mniej więcej w miejscu 1 zbieram w jakiś sposób odbite od czaszy fale GSM i mniej przeszkadzają wtedy w odbiorze? Wszystko w sumie sprawdzone, dekoder, konwerter (może firma tania ale powinien działać), kabel wymieniony na dobry, pozostaje (poza regulacją) – czasza, czy ta jest za mała, czy jest źle wyprofilowana – szkoda mi w ciemno kasy na dużą, a nie bardzo mam skąd pożyczyć. Jak podepnę satfinder (ten szajsowaty) to jak tylko lekko nacisnę antenę w którąkolwiek stronę to spada wskazówka, czyli wnioskuję że antena jest dobrze ustawiona, na pozostałych częstotliwościach odbiór jest doskonały, jak pisałem, 73-92% jakości, na tym przynajmniej dekoderze (notabene jak ruszam nieznacznie na polsatach 11158 to co chwilę znika całkiem sygnał, wskakuje 26, 40 a nawet 60% i znika). Gdzieś pisało też o filtrze GSM, ale ten z Dipola jest chyba na anteny naziemne, nie znam się na tym. A może wzmacniacz trzeba dać? Już pal sześć 11075, ale 11158 musi być.
    Proszę o wszelkie sugestie mogące coś wnieść w ten temat i pozdrawiam wszystkich forumowiczów elektrody.

    0 12
  • #2 16 Mar 2010 01:59
    awerew
    Poziom 13  

    Witam.Może skierowałeś antenę na innego satelitę niż Hotbird. Jeżeli odbierasz "TV Trwam" albo " DSF" to skierowana jest prawdopodobnie na Astrę. KIedyś miałem coś podobnego. Sprawdź czy odbierane kanały pochodzą z pakietu Polsatu. Jeżeli tak i powodem są nadajniki i inne anteny to można ustawić antenę w innym miejscu.Pozdrawiam.

    1
  • Pomocny post
    #3 16 Mar 2010 08:43
    dzac4
    Warunkowo odblokowany

    awerew napisał:
    Może skierowałeś antenę na innego satelitę niż Hotbird. Jeżeli odbierasz "TV Trwam" albo " DSF" to skierowana jest prawdopodobnie na Astrę.Sprawdź czy odbierane kanały pochodzą z pakietu Polsatu.


    Kolega chyba się pogubił w tej "powieści".:D
    Jest dość jasno napisane że to hotbird i jakie programy działają a z jakimi jest problem.

    Osobiście zmienił bym antenę na 85cm.
    Powinno działać.

    0
  • Pomocny post
    #4 16 Mar 2010 09:40
    sheriff1
    Poziom 10  

    Hej,
    Poczytaj wątek z grupy telewizja sprzed kilku miesięcy 'znikające kanały'
    Opisany problem wygląda podobnie.
    Jako, że autor wątku jest doświadczonym 'radiowcem' to znalazł przyczynę.Z jego dociekań wynika, że problem stanowią dosyły (radiolinie) pracujące na tych samych częstotliwościach, co downlink TV-SAT.

    Nie wiem, czy dotyczy to również Twojej sytuacji- tutaj mógłby pomóc ktoś z odpowiednim sprzętem odbiorczym, aby to potwierdzić.

    http://www.grupy.otopr.pl/znikajace-kanaly,usn,8790703.html

    0
  • #5 16 Mar 2010 10:39
    grzesiulek5
    Poziom 22  

    Miałem kiedyś taki problem, który został rozwiązany przez zmianę zasilacza w dosyle wifi.

    0
  • Pomocny post
    #6 16 Mar 2010 10:56
    sheriff1
    Poziom 10  

    Faktycznie,najlepiej będzie zacząć od wymiany anteny na większą (np.80-90cm).

    Warto też spóbować podłączyć tuner sat na krótkim kabelku bezpośrednio przy antenie- czasami mogą zakłócać np. urządzenia znajdujące się blisko miejsca, gdzie stoi tuner.
    (np. znana sprawa z telefonami bezprzewodowymi DECT, ale akurat nie dotyczy to 'Twoich' częstotliwości- jakbyś napisał, że np. 'szatkuje' DSF na 12.480, to by było wiadomo, o co chodzi...)

    0
  • #7 16 Mar 2010 15:40
    wojtas_GT
    Poziom 8  

    sheriff1 napisał:
    Hej,
    Poczytaj wątek z grupy telewizja sprzed kilku miesięcy 'znikające kanały'
    Opisany problem wygląda podobnie.
    Jako, że autor wątku jest doświadczonym 'radiowcem' to znalazł przyczynę.Z jego dociekań wynika, że problem stanowią dosyły (radiolinie) pracujące na tych samych częstotliwościach, co downlink TV-SAT.

    Nie wiem, czy dotyczy to również Twojej sytuacji- tutaj mógłby pomóc ktoś z odpowiednim sprzętem odbiorczym, aby to potwierdzić.

    http://www.grupy.otopr.pl/znikajace-kanaly,usn,8790703.html


    O jaki sprzęt chodzi? Bo dobrze by było wiedzieć, bym się nie wygłupił szukając montera, który nie załapie problemu. A może UKE?
    Więc wydaje mi się, że nic może nie dać zmiana na większą antenę, bo w linkowanym wyżej temacie - już ktoś tak próbował, mając też sygnał nadajnika komórek w "czaszę", nie chcę przeinwestować, podejmę próbę jeżeli jakoś wpadnie mi w ręce do pożyczenia, lub z możliwym zwrotem. Do tego dochodzi to, co wspominałem, że instalator lokalny nadmieniał o takim powodzie problemów, co oczywiście wbija kolejnego gwoździa. Krótki kabel nic nie daje, wyłączanie urządzeń w domu też. CP ma właśnie 11158 dla większości swoich kanałów i słusznie podejrzewałem, że mają z tego nielichy zysk, bez komentarza.
    Jak się załatwia wobec tego sprawy z UKE, wzywa się, czy jak? Znając mojego pecha sądzę, że właśnie i u mnie sytuacja z linku się powtarza, nie wiem dokładnie jaki operator ma ten maszt, jest na terenie bazy Netii, a podane przeze mnie BTS-y są z mapki z internetu. Jest tam też bardzo ważne przesłanie (w linku), a mianowicie, że można złożyć jakąś reklamację do CP, bo nie mogę u siebie łapać gamy programów przez ich oszczędność w transponderach niechronionych, czy jakoś tak - i można wtedy rozwiązać umowę bez opłaty karnej. Słyszał jeszcze ktoś o takim patencie, zgadzają się? Czy potrzebny jest do tego jakiś kwit pomiarowy, na udowodnienie problemu? Jeśli byłaby taka opcja - z pewnością z niej skorzystam, bo nie widzę sensu takiego CP trzymać. Wierzcie mi, dlatego nie wziąłem N-ki, bo nie ma Polsatów i do tego jeszcze właśnie weszła super oferta UPC, w prawie tych samych cenach co CP ale z nagrywarką i HD, do tego staniał internet i w moim bloku akurat jest UPC cyfrowa. Załamka, pomóżcie to jakoś odkręcić...

    0
  • #8 16 Mar 2010 16:01
    netTv
    Poziom 24  

    Pasmo satelitarne jest generalnie niechronione, nie ma transponderów z którego częstotliwości podlegają prawnej ochronie.Przerabiałem temat z UKE i taką informacje mam na piśmie.UKE interweniuje tylko przy zakłóceniach w częstotliwości radiodyfuzji naziemnej lub zakłócaniu pasm koncesjonowanych.UKE może dokonać odpłatnej diagnostyki i lokalizacji źródła zakłócenia na potrzeby prywatnej drogi prawnej.
    Miałem podobny problem stąd moje doświadczenie. W moim przypadku skończyło się na, obniżeniu mocowania anteny, zastosowaniu rozmiaru anteny 90cm i wymianie kabli koncentrycznych na Triset 113.

    1
  • #9 16 Mar 2010 16:05
    wojtas_GT
    Poziom 8  

    I pomogło w zupełności, ta większa antena? Czy to znaczy, że i kabel "odbiera" ten sygnał komórek i powoduje to problem?

    0
  • Pomocny post
    #10 16 Mar 2010 16:43
    netTv
    Poziom 24  

    Wybrałem kompleksowe rozwiązanie.Zmiana anteny na 90cm i wymiana kabla na pewno poprawi sytuacje. Ustawianie anteny i konwertera w oparciu o wskazania odbiornika, nie jest dobrym pomysłem.Mierniki w odbiornikach są tylko orientacyjnymi wskaźnikami i nie pozwalają na maksymalne wykorzystanie zysku całego zestawu antenowego.Polecam skorzystanie z pomocy specjalisty, który dysponuje miernikiem wyposażonym w pomiar stopy błędów (BER) przynajmniej dla emisji DVB-S.
    Informacyjnie, po zmianach siła sygnału ~98%, jakość 100%, BER ~9.0 10E -4 na kanałach z emisją DVB-S2/8PSK, a w zimie nie miałem problemu z odbiorem nawet w trakcie śnieżyc.

    0
  • #11 16 Mar 2010 17:28
    wojtas_GT
    Poziom 8  

    Więc postanowione: dowiedziałem się w CP na infolinii, w dziale technicznym, że mam wysłać pismo do nich, w którym ma być opis problemu + coś na potwierdzenie istnienia w takiej lokalizacji nadajnika GSM, czyli jakiś świstek, że stoi tam maszt, gdzie stoi. W terminie 14 dni odpiszą, że przyjęli, że wpłynęła reklamacja. Do 30 dni się ustosunkują i z tego, co pisze w ww. linku - podejrzewam, że powinno udać mi się zerwać umowę bez konsekwencji. Wszystko przez brak informacji ze strony CP o położeniu ewentualnych zakłócaczy, podawanych do wiadomości przed zakupem. Szkoda tylko moich nerwów, szewskiej pasji i oczywiście kosztów poniesionych na dekoder (zepsuł się już raz zasilacz po odłączeniu z kontaktu), antenę, montaż, kable, uchwyt etc.; może zwrócą mi za dekoder chociaż...
    Proszę wszystkich, którzy mogą jeszcze coś wnieść w temat o wnoszenie, jak również proszę o nie zamykanie tematu, nie jest jeszcze zakończony, chcę conajmniej zamieścić dalszy przebieg reklamacji i jej efekty.

    0
  • #12 16 Mar 2010 19:54
    netTv
    Poziom 24  

    To nie jest problem CP tylko braku prawnych regulacji ochrony obywateli przed sprzętem, który działa poza mocami przyznanymi. Znane są przypadki pracy radiolinii operatorów komórkowych z mocami znacznie przekraczającymi moce z pozwoleń radiowych.Problem w tym, że UKE wymiguje się z takich kontroli bo jak każda instytucja budżetowa, oszczędza.Każdy wyjazd ekipy pomiarowej to delegacja i zlecenie które osobiści zatwierdza dyrektor oddziału.Na reakcje operatora (CP) raczej nie licz. Z opisu nie wynika, że instalacje wykonywał profesjonalny instalator, stąd raczej idź tą drogą.

    0
  • #13 19 Sty 2011 13:55
    wojtas_GT
    Poziom 8  

    Przepraszam, że nie pisałem tak długo. Oczywiście CP mnie olał, tzn. nikt nie odpisał na moją reklamację w ustawowym terminie, po nim sam kilkakrotnie interweniowałem w BOK i w końcu ktoś do mnie oddzwonił twierdząc, że to nie ich wina i wogóle moje pismo nie jest w ich oczach reklamacją, więc nie musieli mi w terminie odpisywać. Kpina. Zarządałem pisma i dostałem to ichnie blablabla, a ponieważ nie będę się sądził - musiałem odpuścić temat.

    Aż do dziś, bo właśnie mnie olśniło, gdyż od 1 lutego 2011 CP przestaje nadawać kanały BBC knowledge, entertainment i lifestyle. Moje ulubione kanały po włączeniu telewizora to 47 i 87, czyli dwa pierwsze, a żony 246 czyli trzeci. Gdy zobaczyłem na ekranie zapowiedź tego co ma się stać 1 lutego 2011 o mało szlag mnie nie trafił, że jeszcze klikanaście miesięcy będę musiał płacić za abonament i nie mieć swoich ulubionych stacji, nawet pomyślałem, że wywalę ten talerz i kupię N-kę lub UPC z netem, a ten CP będę musiał opłacać chcąc nie chcąc. ALE NIE!!! Jest w regulaminie CP w rozdziale 5 punkt 5, który w terminie 30 dni daje możliwość rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia
    "...W takim przypadku Abonentowi
    przysługuje prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej bez zachowania terminu wypowiedzenia,
    jednakże nie później niż 30 dni od dokonania takiej zmiany..."

    Jedyna taka okazja!!!

    0