Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryczne szyby w vw golf 4 same się opuszczają

15 Mar 2010 21:38 22722 14
  • Poziom 9  
    Witam.
    Koledzy mam problem z elektrycznymi szybami w samochodzie vw golf 4,silnik 1.9 TDI , 2000 rok produkcji .Samochód jest wyposażony w elektryczne szyby, centralny zamek i moduł komfortu ,wszystko oczywiście fabryczne .Kiedy zamykam samochód kluczykiem wszystko jest w porządku ,zamek centralny i moduł komfortu działają bez zarzutów ale już pare razy zdarzyło się że rano miałem wszystkie 4 szyby całe opuszczone .Jeździłem po różnych fachowcach i każdy mówił co innego, że to moduł komfortu ,inny obstawiał krańcówke w zamku a jeszcze inny wkładkę w zamku i nikt nie postawił diagnozy w 100% a wymieniać wszystko za koleją to trochę duży koszt. Może ktoś miał już taką sytuacje albo wie co z tym zrobić to bardzo proszę o pomoc.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Sterowanie z wkładki zamka, odłączyć i pojeździć kilka dni. Jak ustąpi usterka to naprawić lub zostawić, jak jest
  • Poziom 9  
    milejow a czy jak odkręcę całą klamkę i ją wyjmę to mogę spodziewadż się kostki która łączy kable z wkładką?
    Zauważyłem jeszcze że wkładka w klamce ma luz a od strony pasażera jest ok.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Nie, sterowanie z wkładki to określenie umowne, właściwy switch sterujący znajduje się w zamku (tam, gdzie wchodzi płetwa wkładki)
  • Poziom 13  
    padnięty jest mikro wyłącznik w którychś drzwiach.
    Tak milejow napisał musisz odłączać po kolei i wtedy zobaczysz który wariuje. Jest to bardzo częsta usterka w mk4
  • Poziom 9  
    Mam też problemy z krańcówkami raz działają raz nie działają a z tego co wiem bo już wyczytałem wcześniej na forum to krańcówki są zespolone z zamkiem,ale to już tak bardzo mi nie przeszkadza w porównaniu z tymi szybami.Muszę w wolnej chwili rozebrać to wszystko i zobaczyć.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    hanti napisał:
    padnięty jest mikro wyłącznik w którychś drzwiach.
    Tak milejow napisał musisz odłączać po kolei i wtedy zobaczysz który wariuje. Jest to bardzo częsta usterka w mk4

    Nie ma żadnego mikrowłącznika, zwykłe blaszki dociskane przez element plastikowy w kształcie krzywki i obracany płetwą wkładki. Więc do sprawdzenia tylko lewy lub prawy mechanizm( na90%lewy) bo z nich tylko można sterować szybami przy pomocy klucza
  • Poziom 34  
    milejow napisał:
    Nie ma żadnego mikrowłącznika, zwykłe blaszki dociskane przez element plastikowy w kształcie krzywki i obracany płetwą wkładki.


    Tam nie ma zwykłych blaszek, są właśnie mikroprzełączniki, do poprawy są luty wewnątrz zamka - mikrostyki tam nie padają a jak już to sporadycznie. Trzeba rozebrać boczek drzwi by dostać się do zamka a następnie rozebrać zamek. Doraźnie do czasu poprawienia lutów w zamku można wypiąć bezpiecznik centralnego i szyb - jest niewielki, metalowy z zieloną główką i znajduje się pod przekaźnikiem o nr 377 - pod deską rozdzielczą nad pedałem sprzęgła ale wtedy szyb nie wysterujesz a zamki będziesz musiał otwierać i zamykać manualnie z kluczyka.
  • Poziom 43  
    Sztomel mam na myśli sterowanie za pomocą plastikowej tulei obracanej przez płetwę wkładki, switche na płytce drukowanej tego nie realizują (przekazują informację do sterownika o położeniu elementów zamka) Zeby się do nich dostać, nawet nie trzeba rozbierać zamka
  • Poziom 34  
    milejow napisał:
    Sztomel mam na myśli sterowanie za pomocą plastikowej tulei obracanej przez płetwę wkładki


    ale przecież plastikowy mechanizm sterujący włączaniem/wyłączaniem mikroprzełączników sam z siebie się w zamku nie obróci, winę za taki stan rzeczy ponoszą pęknięte luty - jeden z pośród tych sześciu widocznych na płytce drukowanej zaraz przy gniazdku na wtyczkę do zamka na fotkach, które zamieścił kolega enauto
  • Poziom 12  
    Golfa 4 nie miałem, ale czy da się otworzyć wszystkie szyby w momencie otwierania samochodu? Bo domykanie rozumiem - nie trzeba fatygować się do każdych drzwi przy zamykaniu auta. No chyba, że moduł komfortu pamięta stan sprzed zamknięcia samochodu i w przypadku fałszywego sygnału z wkładki otwiera szyby. W każdym innym przypadku te styki przy zamku raczej nie będą przyczyną automatycznego otwierania się wszystkich szyb. Czy do samochodu był podłączany jakiś VAG? Były w module komfortu jakieś błędy?
  • Poziom 43  
    jajek2 napisał:
    Golfa 4 nie miałem, ale czy da się otworzyć wszystkie szyby w momencie otwierania samochodu? Bo domykanie rozumiem - nie trzeba fatygować się do każdych drzwi przy zamykaniu auta. No chyba, że moduł komfortu pamięta stan sprzed zamknięcia samochodu i w przypadku fałszywego sygnału z wkładki otwiera szyby. W każdym innym przypadku te styki przy zamku raczej nie będą przyczyną automatycznego otwierania się wszystkich szyb. Czy do samochodu był podłączany jakiś VAG? Były w module komfortu jakieś błędy?

    Wszystkie szyby możesz zamknąć i otworzyć z klucza. Co do switchy to chylę czoła bo macie rację (trochę miałem w rękach tego dziadostwa więc mogłem pomylić, za co przepraszam)
  • Poziom 14  
    czy ktos wogole rozpracowal problem za samo otwierajacymi szybami?
    Mnie to tez dopadło i narazie jestem po sprawdzeniu modulu komfortu ( suchy) oraz drzwi kierowcy ( niegdzie na stykach nie ma sladu zasniedzienia stykow) oraz w zamku drzwi wszystkie mikrostyki dzialaja poprawnie