Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen berlingo 1.9 d spalanie

15 Mar 2010 22:13 13366 11
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie, mam takie pytanie, czy jest możliwa regulacja dawki paliwa w citroenie berlingo 1.9 d,ponieważ wydaje mnie się że za dużo pali ok 7l a nawet i więcej. Każdy z kim rozmawiam twierdzi że to trochę dużo.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    A jaki masz kolego silnik XUD czy DW ?
  • Poziom 9  
    niestety nie wiem lecz ma kolektor metalowy i jest na pompie bosha
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    DW 8 -pojemność 1868ccm XUD 1905 ccm po tym poznasz który silnik ale kolektor metalowy to pewnie XUD. Co do zmniejszenia dawki to śruba nad zaworem stop -ta z blachą-wykręcając zmniejszasz dawkę (spadają wolne obroty)
  • Poziom 9  
    Znalazłem w dowodzie że jest pojemność 1905,00 cm3, 52 kw ,i choinka patrzyłem na pompę i nigdzie nie znalazłem firmy,ale jutro jeszcze raz sprawdzę dziękuje i pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Mirek.tok a w Polonezach które były montowane ?? Bo mieliśmy 2 szt. Jeden był na pompie Bosch`a a drugi Lucasa. Tego na Boschu można było przestawiać na pompie (na kole rozrządu) o jeden ząbek w prawo lub w lewo zyskując na dynamice i sile bądź (w drugą stronę) na mniejszym (ok. 0,8 litra na 100km) spalaniu - choć i tak mało palił bo cały czas w okolicach 6-ciu. Ale owa regulacja nie wpływała w żaden sposób ani na pracę silnika, odpalanie czy obroty biegu jałowego.
    Ten na pompie Lucas`a niestety już nie był taki podatny na to. Przestawienie na pompie o jeden ząbek (na pasku) w lewo czy w prawo skutkowało całkowitym brakiem współpracy przez silnik.
  • Moderator Samochody
    Nic tam się nie ustawia, to nie traktor z rzędową pompą. Duży samochód, to i czemu się dziwić - można co najwyżej wtryskiwaczom się przyjrzeć.
  • Poziom 29  
    Zależy od sposobu eksploatacji pojazdu - to fakt. Jak auto głównie gania po mieście lub "kierowiec" ciężką ma nogę to wynik spalania nie dziwi.
    Zdarzają się jeszcze cuda w stylu:
    - niepuszczający od razu hamulec ręczny (po zimie zardzewiały linki ręcznego w pancerzu, zaciągasz ręczny, puszczasz ale tylko wajchę. Szczęki są nadal rozwarte i dopóki auto nie przywali parę razy tylnymi kołami w dziury i nie odblokuje hamulca jeździsz cały czas z "zaciągniętym ręcznym"
    - ogólny kiepski stan techniczny pojazdu (duże opory toczenia "dziwnych" opon zimowych, zużyte łożyska kół, pozapiekane cylinderki hamulcowe, ciężka praca osprzętu silnika - zużyte łożyska alternatora, kompresora klimy czy zacierająca się pompa wspomagania lub sprężarka klimy)
  • Poziom 29  
    Według danych technicznych z tym silnikiem to spalanie w mieście w granicach: 9 litr.. Polonez z tym silnikiem miał: 9.5 litr. w mieście , Xantia z tym silnikiem i turbiną: 8.8 litr.
  • Poziom 19  
    Piasek 80; w polonezach były montowane dwa rodzaje pomp boscha "starsza" zapłon 0,9 " młodsza" 1,05

    Dodano po 3 [minuty]:

    To spalanie nie jest za duże one polą w trybie mieszanym 6-7 l w trasie przy prędkości ok.100 5,5 l ( mój lew tak pali :-) )
  • Poziom 9  
    stan techniczny na pewno jest ok żadne łożyska itd. robię nim dziennie ok 75 km codziennie pokonuje tę samą trasę i z gazem nie szaleje, tylko muszę przyznać nieważne jak nim jadę czy z obciążeniem czy bez, to on pali wciąż równo.
  • Poziom 9  
    7 litów na 100 w berlingo 1,9 d to doby wynik, tez mam 19d ( DW8) multispace i spalanie waha się pomiędzy 6,5 - 7,5 a w mieście to i nawet 10. przy spalaniu jeszcze istotne są : ciśnienie powietrza w kołach, stan opon, ich przeznaczenie i oczywiście szerokość. te czynniki mogą pomóc "trochę" zredukować zużycie.

    No i najważniejsze 70 koni kontra 1200kg +