Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prosze o diagnoze logow, TDI AHF 110km, blad 17958

pilkozak 16 Mar 2010 01:42 3714 10
  • #1 16 Mar 2010 01:42
    pilkozak
    Poziom 12  

    walka z bledem 17958, silnik AHF 245tys przebieg, prosze o opinie oraz rady
    logi dynamiczne
    Prosze o diagnoze logow, TDI AHF 110km, blad 17958

    logi statyczne
    Prosze o diagnoze logow, TDI AHF 110km, blad 17958

    z gory dziekuje

  • #2 16 Mar 2010 16:28
    megamacs
    Poziom 11  

    Niestety ale 17958 u mnie nie został opisany.

  • #3 16 Mar 2010 16:50
    andreooo
    Poziom 18  

    Turbosprężarka koledze przeładowuje klasyczny 'notlauf' (proszę wpisać to słowo w google, a tam jest dużo informacji na ten temat). Najważniejsze dla kolegi jest charakter błędu czyli przeładowanie.

  • Pomocny post
    #4 16 Mar 2010 16:57
    Sztomel
    Poziom 34  

    Dokładnie jak kolega wyżej - następuje przeładowanie mimo próby zbicia podciśnienia przez elektrozawór N75, wskazania MAF w logu statycznym wskazują na zaślepiony EGR, wskazania przepływomierza są OK.
    Sprawdź jak pracuje dźwignia zmiennej geometrii na turbosprężarce.
    Poza tym postaraj się robić logi ww. grup osobno i kręć do 4200 RPM lub do osiągnięcia trybu awaryjnego.

  • #5 16 Mar 2010 20:46
    pilkozak
    Poziom 12  

    kolega Sztomel widac ze zna sie na rzeczy. EGR zaslepiony, sztanga rzeczywiscie przycina sie w jednym miejscu, tylko teraz nie wiem czy gruszka ktora ja steruje jest do wymiany, czy czyscic turbawke. Zreszta bez wyjecia turbo i tak sie nieobejdzie.
    Dzieki za rady:D

  • #6 17 Mar 2010 03:34
    MiKev
    Poziom 10  

    pilkozak napisał:
    kolega Sztomel widac ze zna sie na rzeczy. EGR zaslepiony, sztanga rzeczywiscie przycina sie w jednym miejscu, tylko teraz nie wiem czy gruszka ktora ja steruje jest do wymiany, czy czyscic turbawke. Zreszta bez wyjecia turbo i tak sie nieobejdzie.
    Dzieki za rady:D
    raczej kierownice sa zapieczone, mozna sprubowac to rozruszac ale najlepiej bedzie rozebrac i wyczyscic

  • #7 22 Paź 2014 01:25
    mgiro
    Poziom 22  

    pilkozak udało się naprawić samochod, aby błąd się nie pojawił?

    Mam golfa IV z 1999 roku 110 KM (zrobiony chip tuning). Ostatnio jechałem i zrobiłem "gaz w podłoge" do około 3500 - 4000 obr/min. W tym momencie moc "uciekła". Tutaj błąd:

    Prosze o diagnoze logow, TDI AHF 110km, blad 17958

    Przed chwilą skasowałem ten błąd. Spróbuje rano jeszcze raz jechać z podobną wartością obrotów silnika.

  • #8 22 Paź 2014 05:28
    sigwa18
    Poziom 27  

    Błąd 17958 przekroczono limit różnicy ciśnienia doładowania faktycznego a zadanego.
    Czyli układ doładowania (turbo i n75) nie radzi sobie z utrzymaniem ciśnienia w kolektorze na zadanym poziomie. Najczęściej jest to zacinające się turbo lub zawór n75 ,dziurawa gruszka turbo lub przewody podciśnienia słaba pompa podciśnienia.

  • #9 22 Paź 2014 09:07
    mgiro
    Poziom 22  

    sigwa18 Dzisiaj rano dwa razy rozkręciłem silnik do 4000 obr/min. Później podłączyłem się kompem i nie było żadnych błędów. Chwilowa anomalia? :)

  • #10 22 Paź 2014 21:56
    sigwa18
    Poziom 27  

    Czyli raczej problem z przycinającymi się kierownicami jak postoi trochę albo podusisz go na niskich obrotach ,ewentualnie krótkie trasy to problem pewnie wróci.

  • #11 24 Paź 2014 10:56
    pilkozak
    Poziom 12  

    Turbina na szczęście jest w dobrym stanie. W serwisie sprawdzili ją pod obciążeniem. Pomogło czyszczenie zapieczonych kierowniczek.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson