Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW 525TDS e39 pompa wtryskowa. Regulacja po czyszczeniu.

Lysy19 16 Mar 2010 18:16 23928 27
  • #1
    Lysy19
    Level 2  
    Mój problem polega na dość dziwnie zachowujących się obrotach silnika po czyszczeniu pompy wtryskowej. Opisze krótko moje problemy:
    -pedał gazu jest bardzo czuły i po wciśnięciu lekko silnik wchodzi w obroty okolo
    2 tys
    -po puszczeniu pedału gazu obroty spadają, a w pewnym momencie zatrzymują sie na okolo 1500 obr. i lekko spadają do okolo 1000 obr. zatrzymując się na pewną chwilę i powoli spadają falując do wcześniej ustawionych
    -przed naciśnięciem na pedał gazu obroty silnika są dość równe, ale gdy przegazuje się silnik, gdy obroty już spadną silnik znowy zaczyna falować.
    Jak ktoś spotkał się już z takim problemem to prosze o jaką krótką instrukcje regulacji tak aby pompa pracowała normalnie.
  • #2
    Mirek.tok
    Level 19  
    podłącz pod tester i ustaw dawkę paliwa jak dobrze pamiętam to ok 6 ml na cykl.Po twoich objawach to za duża przesuń nastawnik do przodu pompy
  • #3
    Lysy19
    Level 2  
    A nie jest to przypadkiem przesunięta wskazówka na wałku?
    Co by się stało jak przesunąłbym wskazówkę na wałku np 2mm do góry od pierwotnego położenia?
  • #4
    sebol39
    Level 2  
    witamm mam problem z BMW E39 525tds ,a mianowicie auto wstawiłem na warsztat (uszczelnienie pompy paliwa) autko paliło przyzwoicie trasa 7.5l/100km (przy pretkosci 140 km/h a w miescie max do 9.5 lna 100km ,po uszczelnieniu pompy spalanie wzrosło z 7.5 l do 11.5 a w miescie do 13.0l!!!!!!!!poza tym auto jest mułowate dopiero po 2100obrotów auto jest zwawsze ,co jest przyczyn???Pomcy jak cos prosze o @ sebastianwrobel39(_at_)wp.pl Pozdrawiam
  • #5
    MSWOLA
    Level 19  
    Osoba która uszczelniała pompę posiada komputer do poprawnego ustawienia nastawnika, czy to jakiś druciarz myślący że się uda.
  • #6
    sebol39
    Level 2  
    Witam ,na kopöøce znajduja sie cztery sruby jedna z nich jest inna ,mechanik powiedziaø zebym ja troszke otkreciø i bedzie dobze( ja teraz jestem w holandi i raczej do serwisu nie pojade bo jest drogo), czy jestes w stanie mi wytumaczys co z tym mam dokøadnie zrobic?? pompa byøa ustawiana na komputerze ,mechanik powiedziaø ze trzeba regulacjie zrobic na tej jednej srubie i bedzie wszystko graøo.Pozdrawiam
  • #7
    MSWOLA
    Level 19  
    Albo źle zrozumiałeś mechanika, albo jest on chory, raczej to drugie bo nie służy ona do żadnej regulacji. Ta śruba specjalnie jest inna (trójkątna) aby nikt niepowołany nie odkręcił nastawnika i go nie przestawił. Bez specjalnego klucza nie odkręcisz jej.
    Nie wiem czy mogę napisać jakiego klucza można użyć do odkręcenia tej śruby bo Moderator robokop nie śpi, a zabawa nastawnikiem może mieć nieprzewidziane skutki.
    Przypuszczam że ten Twój mechanik niema pojęcia o ustawieniu nastawnika. W BMW masz ekonomizer i na podstawie jego wskazań można w dużym przybliżeniu to podregulować. Jakie zużycie pokazuje teraz przy stałej prędkości 90km/h

    ps. jeśli chcesz wiedzieć jak odkręcić trójkątną śrubę poproś moderatora o zgodę na ujawnienie wskazówek dotyczących specjalistycznego klucza.
  • #8
    adamm545
    Level 11  
    Witam, mam poważny problem, ciekła mi pompa tzn z uszczelki nastawnika a więc sam zadecydowałem że to zrobie, uszczelki wymienione założyłem nastawnik za pompę przykręciłem wszystko poskładałem próbuje odpalić i nic kręci kręci i nie odpala, poluzowałem przewody od wtrysków i nic ropa nie leci,tzn tam troche coś leci ale dosłownie minimalnie co może z tym być???POMOCY BŁAGAM
  • #9
    amm212
    Level 17  
    Zle włożony nastawnik do wałka ( co może skutkować jego uszkodzeniem ) a jesli udało Ci sie go dobrze włożyc to przestawiona dawka i kąt.
  • #10
    adamm545
    Level 11  
    Ale kąt to całej pompy się ustawia wydaje mi się a ja jej nie wykręcałem tylko sam nastawnik odkręciłem.a co do tej dawki to jak się ją reguluje
  • #11
    amm212
    Level 17  
    A kąt przestawic można też nastawnikiem kolegoi to nawet jak widzisz nie wiedząc o tym. Nastawnik przesuwa się w dwuch płaszcztznach przód tył dawka. Ale trzeba wiedzieć ile ma być i mieć czym to porównać z tym ile jest. Dawka optymalna to 5-6 mm na skok.
  • #12
    adamm545
    Level 11  
    ustawiłem mniej więcej nastawnik tak że odpala dobrze wchodzi na obroty ale jest kolejny zonk nie równo chodzi trzęsie całym samochodem i niewiem co z tym problemem zrobić, ma ktoś może jakiś sposób na to?
  • #14
    adamm545
    Level 11  
    męczyłem się z tym chyba z 2godziny milimetr po milimetrze ale dalej jest to samo, a może trzeba ustawiać tym na samej górze nastawnika ale tam to precyzja zegarmistrza raczej
  • #15
    dizba
    Level 33  
    amm212 wrote:
    A kąt przestawic można też nastawnikiem

    Kąt wtrysku jest zależny tylko i wyłącznie od położenia tłoka w głowicy wtryskowej.

    Quote:
    męczyłem się z tym chyba z 2godziny milimetr po milimetrze ale dalej jest to samo, a może trzeba ustawiać tym na samej górze nastawnika ale tam to precyzja zegarmistrza raczej

    Bez komputera ciężko to będzie ustawić.
  • #16
    v_grzes1
    Level 13  
    Nastawnik to bardzo czułe urządzenie, przesuwamy go nie milimetr po milimetrze a co 0,1 mm, ja kiedyś ustawiałem go chyba z pół dnia, ale się udało.
  • #17
    adamm545
    Level 11  
    i obyło się bez komputera?a jeżeli nie mam czasu na ustawianie to poprostu tylko komputer załatwi sprawę szybko
  • #18
    amm212
    Level 17  
    dizba wrote:
    amm212 wrote:
    A kąt przestawic można też nastawnikiem

    Kąt wtrysku jest zależny tylko i wyłącznie od położenia tłoka w głowicy wtryskowej.

    Quote:
    męczyłem się z tym chyba z 2godziny milimetr po milimetrze ale dalej jest to samo, a może trzeba ustawiać tym na samej górze nastawnika ale tam to precyzja zegarmistrza raczej

    Bez komputera ciężko to będzie ustawić.


    Proponuje przesunąć nastawnik w prawo i w lewo odczytać wartości i zaobserwować zmiany , wyciągnąć wnioski i dodac komentarz oparty na własnym doświadczeniu a nie wyssany z forum.Ale bez komputera bedzie cięzko wręcz niemożliwie.
  • #19
    adamm545
    Level 11  
    Umówiłem się na czwartek z elektrykiem wiec postanowiłem że do czwartku będe jeździł, zrobiłem ok 10km a wskazówka od paliwa znacznie się opuściła tzn ok 2 grubości wskazówki opadły,i co tu jest tego przyczyną?czy komputerem idzie też ustawić spalanie?
  • #20
    kaszakowal
    Level 2  
    witam
    mam taki sam problem z tym nastawnikiem,
    było tak:
    auto paliło ok 10l na trasie z silnikiem 1.8 to ciut za dużo,byłem u mechanika najlepszego w mieście (ponoć)po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd nastawnika ,mechanior twierdzi że wystarczy przeczyścić i komputerowo ustawić dawkę i bedzie dobrze ale po naprawie jest gorzej,pali ponad 15l na sto na trasie,zamulony,brak mocy,po prostu muł,wróciłem do niego na reklamację a on mówi że trzeba wymienić nastawnik
    teraz czy ja mogę sam próbować ustawic ten nastawnik bo jak zrobił gorzej to chyba można to ustawić zeby było lepiej,tak na logikę biorę i czy to prawda że trzeba co 1mm przesuwać nastawnik i w którą stronę ? prosił bym o parę wskazówek
  • #22
    adamm545
    Level 11  
    O co chodzi z tym że mus być ok6mm na skok, jak byłem u mechanika to robił to przy mnie podłączył pod kompa i regulował nastawnik i tam coś było 5,5ale mg chyba a jak dodał gazu to wzrastało to jest ta dawka właśnie, bo dalej pali mi jak smok i nie wiem cozrobić
  • #23
    kaszakowal
    Level 2  
    witam
    a moze ktoś wie co jest z tym wyswietlaczem pokazuje mi PPP nawet jak kluczyki wyjmę ze stacyjki i czy to ma związek z układem paliwowym?
    tds kompact 97r
  • #24
    kaszakowal
    Level 2  
    właśnie zabrałem auto od mechanika ,twierdzi że jest ustawiona dawka tak jak w książce pisze i robię 40 km na 5 litrach ropy juz nic nie czaje co jest zostały tylko wtryski do przeglądu,chyba ze ktoś coś podpowie....
  • #25
    v1ck
    Level 13  
    do poprawnego ustawienia dawki paliwa w nastawniku HDK należy zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny! Bez tego nie ma możliwości ustawienia dawki na "słuch" czy na wyczucie..
    Samo dokręcenie śrub mocujących nastawnik w pompie zmienia dawkę, nie mówiąc już o zmianie jego położenia o 0.1mm..
    Poprawna dawka mieści się w granicach 3,5 mg, przy zdrowej pompie i nowym nastawniku.
    Z własnego doświadczenia zauważyłem, że do 5 mg auto zachowuje się w miarę poprawnie.

    Zbyt duża dawka ( czyt. im mniejszy odczyt parametru ), może prowadzić do szarpania autem, auto może w ogóle nie schodzić z obrotów i podbijać samemu obroty jałowe.

    Zbyt mała dawka (czyt. im większy odczyt parametru ), będzie objawiać się zamuleniem, i niską dynamiką. Auto będzie reagowało z opóźnieniem na pedał gazu, a podczas ruszania może w padać w "dołek" co jest szczególnie uciążliwe, kiedy chcemy dynamicznie ruszyć. Auto może również więcej palić. za niska dawka potęguje efekt turbo dziury, która w 525tds była, jest i zawsze będzie, spowodowana konstrukcją samej turbiny.

    Kiedy ustawiamy dawkę, należy zacząć od 3,5mg, wybrać się na jazdę próbną i zaobserwować jak auto zachowuje się na 5 biegu przy delikatnym muskaniu pedału gazu w zakresie 1500-2200kRPM, jeżeli będzie szarpać, przesuwamy nastawnik w stronę chłodnicy, zmniejszając dawkę i próbujemy ponownie. Kiedy auto nie będzie już drżało przy schodzeniu z obrotów, sprawdzamy jak się zachowuję kiedy pozwolimy mu się toczyć na 1 i 2 biegu. Jeżeli będą drgania, wracamy do przestawienia dawki.

    Oczywiście musimy być pewni, że wszystkie inne elementy silnika tak jak wtryski, przepływomierz, EGR, turbina, wszelkie wężyki podciśnienia i nadciśnienia itp są sprawne.

    Uwaga!, ustawiając dawkę należy samochód rozgrzać do 90st, wyłączyć wszelkie odbiorniki prądu, światła, radio, klimatyzacje i nawiew itp!

    Nie jestem specjalistą w tej kwestii, wszelkie informacje tutaj podane wynikają z własnego doświadczenia jak i również dzięki pomocy innych, bardziej doświadczonych użytkowników tematycznego forum. Nie odpowiadam za wszelkie szkody wyrządzone złym interpretowaniem powyższych informacji.

    Do moderatora: Jeśli odkopuje stary wątek proszę o wyrozumiałość, chciałem po prostu podzielić się swoimi spostrzeżeniami na ten temat, a nóż, może komuś się przyda.

    Pozdrawiam
  • #26
    Wyrobnik
    Level 10  
    Odebrałem dziś 325 TDS z warsztatu po wymianie nastawnika - wcześniej obroty strasznie falowały.

    Teraz auto zachowuje się idealnie - trzyma stabilnie obroty, nic nie szarpie, ładnie zachowuje się podczas jazdy, nie dymi z wydechu - wszystko jakby ideał, ale

    zauważyłem, że ekonomizer z lekka oszalał - pokazuje dużo wyższe spalanie od tego jakie było pierwotnie. Po rozpędzeniu się i zdjęciu nogi z gazu (automatyczna skrzynia) nie spada na zero !!
    Czy on na pewno teraz tyle pali, czy ekonomizer może pokazywać złe wyniki ?
  • #28
    Wyrobnik
    Level 10  
    OK, dzięki - podjadę do serwisu.

    Czy autko teraz faktycznie pali tak dużo jak wskazuje ?