Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 525TDS e39 pompa wtryskowa. Regulacja po czyszczeniu.

Lysy19 16 Mar 2010 18:16 19299 27
  • #1 16 Mar 2010 18:16
    Lysy19
    Poziom 2  

    Mój problem polega na dość dziwnie zachowujących się obrotach silnika po czyszczeniu pompy wtryskowej. Opisze krótko moje problemy:
    -pedał gazu jest bardzo czuły i po wciśnięciu lekko silnik wchodzi w obroty okolo
    2 tys
    -po puszczeniu pedału gazu obroty spadają, a w pewnym momencie zatrzymują sie na okolo 1500 obr. i lekko spadają do okolo 1000 obr. zatrzymując się na pewną chwilę i powoli spadają falując do wcześniej ustawionych
    -przed naciśnięciem na pedał gazu obroty silnika są dość równe, ale gdy przegazuje się silnik, gdy obroty już spadną silnik znowy zaczyna falować.
    Jak ktoś spotkał się już z takim problemem to prosze o jaką krótką instrukcje regulacji tak aby pompa pracowała normalnie.

    1 27
  • #2 16 Mar 2010 21:40
    Mirek.tok
    Poziom 19  

    podłącz pod tester i ustaw dawkę paliwa jak dobrze pamiętam to ok 6 ml na cykl.Po twoich objawach to za duża przesuń nastawnik do przodu pompy

    1
  • #3 18 Mar 2010 09:17
    Lysy19
    Poziom 2  

    A nie jest to przypadkiem przesunięta wskazówka na wałku?
    Co by się stało jak przesunąłbym wskazówkę na wałku np 2mm do góry od pierwotnego położenia?

    0
  • #4 10 Paź 2010 16:03
    sebol39
    Poziom 2  

    witamm mam problem z BMW E39 525tds ,a mianowicie auto wstawiłem na warsztat (uszczelnienie pompy paliwa) autko paliło przyzwoicie trasa 7.5l/100km (przy pretkosci 140 km/h a w miescie max do 9.5 lna 100km ,po uszczelnieniu pompy spalanie wzrosło z 7.5 l do 11.5 a w miescie do 13.0l!!!!!!!!poza tym auto jest mułowate dopiero po 2100obrotów auto jest zwawsze ,co jest przyczyn???Pomcy jak cos prosze o @ sebastianwrobel39(malpa)wp.pl Pozdrawiam

    0
  • #5 11 Paź 2010 00:22
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Osoba która uszczelniała pompę posiada komputer do poprawnego ustawienia nastawnika, czy to jakiś druciarz myślący że się uda.

    0
  • #6 11 Paź 2010 14:16
    sebol39
    Poziom 2  

    Witam ,na kopöøce znajduja sie cztery sruby jedna z nich jest inna ,mechanik powiedziaø zebym ja troszke otkreciø i bedzie dobze( ja teraz jestem w holandi i raczej do serwisu nie pojade bo jest drogo), czy jestes w stanie mi wytumaczys co z tym mam dokøadnie zrobic?? pompa byøa ustawiana na komputerze ,mechanik powiedziaø ze trzeba regulacjie zrobic na tej jednej srubie i bedzie wszystko graøo.Pozdrawiam

    1
  • #7 11 Paź 2010 21:51
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Albo źle zrozumiałeś mechanika, albo jest on chory, raczej to drugie bo nie służy ona do żadnej regulacji. Ta śruba specjalnie jest inna (trójkątna) aby nikt niepowołany nie odkręcił nastawnika i go nie przestawił. Bez specjalnego klucza nie odkręcisz jej.
    Nie wiem czy mogę napisać jakiego klucza można użyć do odkręcenia tej śruby bo Moderator robokop nie śpi, a zabawa nastawnikiem może mieć nieprzewidziane skutki.
    Przypuszczam że ten Twój mechanik niema pojęcia o ustawieniu nastawnika. W BMW masz ekonomizer i na podstawie jego wskazań można w dużym przybliżeniu to podregulować. Jakie zużycie pokazuje teraz przy stałej prędkości 90km/h

    ps. jeśli chcesz wiedzieć jak odkręcić trójkątną śrubę poproś moderatora o zgodę na ujawnienie wskazówek dotyczących specjalistycznego klucza.

    0
  • #8 25 Gru 2010 16:10
    adamm545
    Poziom 10  

    Witam, mam poważny problem, ciekła mi pompa tzn z uszczelki nastawnika a więc sam zadecydowałem że to zrobie, uszczelki wymienione założyłem nastawnik za pompę przykręciłem wszystko poskładałem próbuje odpalić i nic kręci kręci i nie odpala, poluzowałem przewody od wtrysków i nic ropa nie leci,tzn tam troche coś leci ale dosłownie minimalnie co może z tym być???POMOCY BŁAGAM

    0
  • #9 25 Gru 2010 22:48
    amm212
    Poziom 17  

    Zle włożony nastawnik do wałka ( co może skutkować jego uszkodzeniem ) a jesli udało Ci sie go dobrze włożyc to przestawiona dawka i kąt.

    0
  • #10 26 Gru 2010 09:41
    adamm545
    Poziom 10  

    Ale kąt to całej pompy się ustawia wydaje mi się a ja jej nie wykręcałem tylko sam nastawnik odkręciłem.a co do tej dawki to jak się ją reguluje

    0
  • #11 26 Gru 2010 12:19
    amm212
    Poziom 17  

    A kąt przestawic można też nastawnikiem kolegoi to nawet jak widzisz nie wiedząc o tym. Nastawnik przesuwa się w dwuch płaszcztznach przód tył dawka. Ale trzeba wiedzieć ile ma być i mieć czym to porównać z tym ile jest. Dawka optymalna to 5-6 mm na skok.

    0
  • #12 26 Gru 2010 13:46
    adamm545
    Poziom 10  

    ustawiłem mniej więcej nastawnik tak że odpala dobrze wchodzi na obroty ale jest kolejny zonk nie równo chodzi trzęsie całym samochodem i niewiem co z tym problemem zrobić, ma ktoś może jakiś sposób na to?

    0
  • #13 26 Gru 2010 13:53
    niuniu36

    Poziom 27  

    Dalej dawka do regulacji

    0
  • #14 26 Gru 2010 13:56
    adamm545
    Poziom 10  

    męczyłem się z tym chyba z 2godziny milimetr po milimetrze ale dalej jest to samo, a może trzeba ustawiać tym na samej górze nastawnika ale tam to precyzja zegarmistrza raczej

    0
  • #15 26 Gru 2010 14:38
    dizba
    Poziom 29  

    amm212 napisał:
    A kąt przestawic można też nastawnikiem

    Kąt wtrysku jest zależny tylko i wyłącznie od położenia tłoka w głowicy wtryskowej.

    Cytat:
    męczyłem się z tym chyba z 2godziny milimetr po milimetrze ale dalej jest to samo, a może trzeba ustawiać tym na samej górze nastawnika ale tam to precyzja zegarmistrza raczej

    Bez komputera ciężko to będzie ustawić.

    1
  • #16 26 Gru 2010 23:23
    v_grzes1
    Poziom 13  

    Nastawnik to bardzo czułe urządzenie, przesuwamy go nie milimetr po milimetrze a co 0,1 mm, ja kiedyś ustawiałem go chyba z pół dnia, ale się udało.

    0
  • #17 27 Gru 2010 08:23
    adamm545
    Poziom 10  

    i obyło się bez komputera?a jeżeli nie mam czasu na ustawianie to poprostu tylko komputer załatwi sprawę szybko

    0
  • #18 27 Gru 2010 11:08
    amm212
    Poziom 17  

    dizba napisał:
    amm212 napisał:
    A kąt przestawic można też nastawnikiem

    Kąt wtrysku jest zależny tylko i wyłącznie od położenia tłoka w głowicy wtryskowej.

    Cytat:
    męczyłem się z tym chyba z 2godziny milimetr po milimetrze ale dalej jest to samo, a może trzeba ustawiać tym na samej górze nastawnika ale tam to precyzja zegarmistrza raczej

    Bez komputera ciężko to będzie ustawić.


    Proponuje przesunąć nastawnik w prawo i w lewo odczytać wartości i zaobserwować zmiany , wyciągnąć wnioski i dodac komentarz oparty na własnym doświadczeniu a nie wyssany z forum.Ale bez komputera bedzie cięzko wręcz niemożliwie.

    0
  • #19 27 Gru 2010 21:36
    adamm545
    Poziom 10  

    Umówiłem się na czwartek z elektrykiem wiec postanowiłem że do czwartku będe jeździł, zrobiłem ok 10km a wskazówka od paliwa znacznie się opuściła tzn ok 2 grubości wskazówki opadły,i co tu jest tego przyczyną?czy komputerem idzie też ustawić spalanie?

    0
  • #20 22 Sty 2011 20:53
    kaszakowal
    Poziom 2  

    witam
    mam taki sam problem z tym nastawnikiem,
    było tak:
    auto paliło ok 10l na trasie z silnikiem 1.8 to ciut za dużo,byłem u mechanika najlepszego w mieście (ponoć)po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd nastawnika ,mechanior twierdzi że wystarczy przeczyścić i komputerowo ustawić dawkę i bedzie dobrze ale po naprawie jest gorzej,pali ponad 15l na sto na trasie,zamulony,brak mocy,po prostu muł,wróciłem do niego na reklamację a on mówi że trzeba wymienić nastawnik
    teraz czy ja mogę sam próbować ustawic ten nastawnik bo jak zrobił gorzej to chyba można to ustawić zeby było lepiej,tak na logikę biorę i czy to prawda że trzeba co 1mm przesuwać nastawnik i w którą stronę ? prosił bym o parę wskazówek

    0
  • #21 22 Sty 2011 21:10
    niuniu36

    Poziom 27  

    Bez podglądu wartości dawki racze będzie ciężko,ale próbować można

    0
  • #22 25 Sty 2011 19:57
    adamm545
    Poziom 10  

    O co chodzi z tym że mus być ok6mm na skok, jak byłem u mechanika to robił to przy mnie podłączył pod kompa i regulował nastawnik i tam coś było 5,5ale mg chyba a jak dodał gazu to wzrastało to jest ta dawka właśnie, bo dalej pali mi jak smok i nie wiem cozrobić

    0
  • #23 05 Lut 2011 12:06
    kaszakowal
    Poziom 2  

    witam
    a moze ktoś wie co jest z tym wyswietlaczem pokazuje mi PPP nawet jak kluczyki wyjmę ze stacyjki i czy to ma związek z układem paliwowym?
    tds kompact 97r

    1
  • #24 13 Kwi 2011 21:06
    kaszakowal
    Poziom 2  

    właśnie zabrałem auto od mechanika ,twierdzi że jest ustawiona dawka tak jak w książce pisze i robię 40 km na 5 litrach ropy juz nic nie czaje co jest zostały tylko wtryski do przeglądu,chyba ze ktoś coś podpowie....

    1
  • #25 07 Lis 2011 20:03
    v1ck
    Poziom 13  

    do poprawnego ustawienia dawki paliwa w nastawniku HDK należy zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny! Bez tego nie ma możliwości ustawienia dawki na "słuch" czy na wyczucie..
    Samo dokręcenie śrub mocujących nastawnik w pompie zmienia dawkę, nie mówiąc już o zmianie jego położenia o 0.1mm..
    Poprawna dawka mieści się w granicach 3,5 mg, przy zdrowej pompie i nowym nastawniku.
    Z własnego doświadczenia zauważyłem, że do 5 mg auto zachowuje się w miarę poprawnie.

    Zbyt duża dawka ( czyt. im mniejszy odczyt parametru ), może prowadzić do szarpania autem, auto może w ogóle nie schodzić z obrotów i podbijać samemu obroty jałowe.

    Zbyt mała dawka (czyt. im większy odczyt parametru ), będzie objawiać się zamuleniem, i niską dynamiką. Auto będzie reagowało z opóźnieniem na pedał gazu, a podczas ruszania może w padać w "dołek" co jest szczególnie uciążliwe, kiedy chcemy dynamicznie ruszyć. Auto może również więcej palić. za niska dawka potęguje efekt turbo dziury, która w 525tds była, jest i zawsze będzie, spowodowana konstrukcją samej turbiny.

    Kiedy ustawiamy dawkę, należy zacząć od 3,5mg, wybrać się na jazdę próbną i zaobserwować jak auto zachowuje się na 5 biegu przy delikatnym muskaniu pedału gazu w zakresie 1500-2200kRPM, jeżeli będzie szarpać, przesuwamy nastawnik w stronę chłodnicy, zmniejszając dawkę i próbujemy ponownie. Kiedy auto nie będzie już drżało przy schodzeniu z obrotów, sprawdzamy jak się zachowuję kiedy pozwolimy mu się toczyć na 1 i 2 biegu. Jeżeli będą drgania, wracamy do przestawienia dawki.

    Oczywiście musimy być pewni, że wszystkie inne elementy silnika tak jak wtryski, przepływomierz, EGR, turbina, wszelkie wężyki podciśnienia i nadciśnienia itp są sprawne.

    Uwaga!, ustawiając dawkę należy samochód rozgrzać do 90st, wyłączyć wszelkie odbiorniki prądu, światła, radio, klimatyzacje i nawiew itp!

    Nie jestem specjalistą w tej kwestii, wszelkie informacje tutaj podane wynikają z własnego doświadczenia jak i również dzięki pomocy innych, bardziej doświadczonych użytkowników tematycznego forum. Nie odpowiadam za wszelkie szkody wyrządzone złym interpretowaniem powyższych informacji.

    Do moderatora: Jeśli odkopuje stary wątek proszę o wyrozumiałość, chciałem po prostu podzielić się swoimi spostrzeżeniami na ten temat, a nóż, może komuś się przyda.

    Pozdrawiam

    1
  • #26 27 Kwi 2012 18:26
    Wyrobnik
    Poziom 2  

    Odebrałem dziś 325 TDS z warsztatu po wymianie nastawnika - wcześniej obroty strasznie falowały.

    Teraz auto zachowuje się idealnie - trzyma stabilnie obroty, nic nie szarpie, ładnie zachowuje się podczas jazdy, nie dymi z wydechu - wszystko jakby ideał, ale

    zauważyłem, że ekonomizer z lekka oszalał - pokazuje dużo wyższe spalanie od tego jakie było pierwotnie. Po rozpędzeniu się i zdjęciu nogi z gazu (automatyczna skrzynia) nie spada na zero !!
    Czy on na pewno teraz tyle pali, czy ekonomizer może pokazywać złe wyniki ?

    0
  • #27 29 Kwi 2012 17:36
    niuniu36

    Poziom 27  

    Dawka do regulacji

    0
  • #28 29 Kwi 2012 19:02
    Wyrobnik
    Poziom 2  

    OK, dzięki - podjadę do serwisu.

    Czy autko teraz faktycznie pali tak dużo jak wskazuje ?

    0