Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dym z prostownika do ładowania akumulatorów

bobson32 17 Mar 2010 14:32 4176 6
  • #1 17 Mar 2010 14:32
    bobson32
    Poziom 8  

Witam,
    Jestem totalnym laikiem lecz pożyczyłem od sąsiada prostownik podłączyłem odpowiednio czerwony do plusa czarny do minusa. Prostownik ładował lecz zamiast spadać mi strzałka na wyświetlaczu to stała cały czas na 10 A i później przesuwała się coraz wyżej zamiast niżej :(
    Po 6 godzinach ładowania wyskoczyły mi w domu korki :) zorientowałem się o co chodzi po zapachu, pobiegłem szybko do pomieszczenia gdzie ładowałem a tam leci dym z prostownika - szok, cała chata śmierdzi.
    Rozkręciłem transformator był ciepły i kable przy końcówka w transformatorze czarne razem z końcówkami transformatora :(. Spalił się czy przegrzał :) będzie działał jak go włączę za 5 godzin? Postaram się wkleić zdjęcie jak wygląda wnętrze prostownika.

Pozdrawiam,
    bobson32

0 6
  • #2 17 Mar 2010 14:57
    mayekk
    Poziom 23  

to wszystko zalezy od stanu uzwojenia. bezpiecznik byl w prostowniku ? jak tak to jaki ?

0
  • #3 17 Mar 2010 15:11
    slawussj
    Poziom 34  

Witam. Podłącz tylko transformator (przypuszczam, że ok. 120-150W) przez bezpiecznik 3,15-4A. ( przewody do diod ( mostka ) odłącz. Jeśli przepali się bezpiecznik, to trzeba przewijać. Jeśli nie przepali się od razu, to spróbuj bezpiecznik 1,6A i poczekaj 10-15min. Jeśli będzie zimny i na przewodach wyjściowych będzie napięcie, to chyba się uratował. Na sprawdzenie nie musisz czekać 5 godzin.

0
  • #4 17 Mar 2010 20:23
    romoo
    Użytkownik obserwowany

Pokaż co masz to podpowiemy.

0
  • #5 17 Mar 2010 21:37
    tragi
    Poziom 22  

A co to za akumulator miałeś? Bo jeśli prostownik się usmażył, to musi być przyczyna, a jeżeli amperomierz cały czas wskazywał 10A, to wina może leżeć po stronie uszkodzonego akumulatora.