Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brak ładowania na niskich obrotach opel combo B 2003r.1.7DTL

siemianek 17 Mar 2010 21:49 3400 10
  • #1 17 Mar 2010 21:49
    siemianek
    Poziom 15  

    Witam
    alternator hitachi a combo 2003r. 1.7DTL. bardzo interesujące są objawy, nigdzie takich nie znalazłem. A więc:
    Na zimnym silniku wszystko ok.
    Silnik rozgrzany włącza się kontrolka ładowania, ładowania brak na biegu jałowym, po dodaniu gazu i przystrzymaniu na 3000obr/min ładowanie jest w granicy 14V ale kontrolka się świeci, do tego trzeba dodać że przy tych wysokich obrotach kiedy ładowanie jest jak tylko cokolwiek włączę światła czy cokolwiek innego ładowania znowu nie ma :). Mostek prostowniczy wymieniany miesiąc temu, od tamtej pory wszystko było ok, teraz wymienilem aku bo przez brak ładowania się wysypał, czy ktoś się z czymś takim spotkał??? i jeszcze jedno przy tych wysokich obrotach kiedy jest ładowanie podłącze miernik pod przewód biało niebieski (złącze D+) nie ma na nim napięcia czy tak powinno być???? ja już zgłupiałem wygląda mi to na regulator napięcia ale nie chcę w kółko alternatora wyciągać.
    pozdrawiam i czekam na jakieś ciekawe odpowiedzi bo jak dotąd nigdy się z czymś takim nie spotkałem

    0 10
  • #2 17 Mar 2010 22:09
    brandy-p
    Poziom 31  

    Taki urok tego altka. wymieniasz->psuje się->znowu wymieniasz.
    Ja zazwyczaj wymieniam cały alternator. Naprawa starcza na dłużej.

    0
  • #3 18 Mar 2010 10:14
    siemianek
    Poziom 15  

    urok urokiem ale co mu dolega?? :)

    0
  • #4 18 Mar 2010 10:22
    brandy-p
    Poziom 31  

    A to taki problem rozebrać, sprawdzić szczotki, diody (osobno, nie zmostkowane) ,stojan itd.? Jak wszystko jest ok. to zostaje regulator. Tam żadnej filozofii nie ma.

    0
  • #5 18 Mar 2010 14:08
    siemianek
    Poziom 15  

    wszystko rozumiem tylko myślałem że może ktoś napisze jak miał taki problem, chyba forum do tego służy, procedurę napraw znam, tylko chodzi mi o te nietypowe objawy niegasnąca kontrolka podczas wysokich obrotów kiedy ładowanie wskazuje wg mnie na regulator. myślałem że ktoś się już spotkał z takim problemem
    pozdrawiam

    0
  • #6 18 Mar 2010 14:58
    viper555
    spec od auto-elektro

    Widocznie albo mostek źle zalutowany albo słabej jakości tam się nic innego nie psuje.P

    0
  • #7 25 Cze 2010 14:02
    siemianek
    Poziom 15  

    witam
    w moim przypadku źle polutowany mostek prostowniczy :)

    0
  • #8 25 Cze 2010 14:28
    Meteo33
    Poziom 17  

    Witam, ja miałem taki problem silnik 1,7DTL. Po wymianie mostka prostowniczego mineło 2 tyg. Później alternator wysiadał na gorącym silniku. Co ciekawe jak ostygł bylo ładowanie. Diody były ok, luty były poprawiane. Nie pomogło. Wymieniłem ponownie mostek wraz z regulatorem. MIneło 2 tyg i narazie wszystko jest ok. Na forum znalazłem, że przyczyną częstych uszkodzeń w tych alternatorach jest duży pobór prądu. Świece żarowe długo się grzeją i to go obciąża. Ale prawdą też jest iż mostki nie są zbyt dobrej jakości. Trzeba kupić dobrej jakośći mostek.

    1
  • #9 25 Cze 2010 23:50
    brandy-p
    Poziom 31  

    Apropos dużego poboru prądu: świece grzeją kiedy altek (i silnik) nie pracuje, więc nie widzę związku. Ale wspomaganie kierownicy(elektryczne), może mieć wpływ na żywotność altrnatora.

    0
  • #10 26 Cze 2010 00:25
    mansky
    Poziom 18  

    brandy-p napisał:
    Apropos dużego poboru prądu: świece grzeją kiedy altek (i silnik) nie pracuje, więc nie widzę związku. Ale wspomaganie kierownicy(elektryczne), może mieć wpływ na żywotność altrnatora.
    Po odpaleniu zimnego silnika świece załączają się na ok 4 minuty

    0
  • #11 26 Cze 2010 08:25
    Meteo33
    Poziom 17  

    Brandy-p - twoje stwierdzenie byłoby prawdziwe gdybyśmy mówili o starych dieslach. Teraz sprawa wygląda nieco inaczej. Czas jest sterowany elektronicznie i zależy zarówno od temperatury silnika jak i jego obrotów. 4 minuty? A zimą przy dużych mrozach jak odpalimy auto by nagrzać w środku? Lub ruszymy i staniemy w korkach.Może będzie znacznie więcej niż 4?

    0