Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Landi Renzo Omegas i wtrysk typu Full Group.

lamator 17 Mar 2010 22:00 4976 4
  • #1 17 Mar 2010 22:00
    lamator
    Poziom 12  

    Witam,
    po wielu miesiącach udręk z instalacją gazową, za którą zapłaciłem prawie 3000zł, gazownikom udało się ustawić mniej-więcej prawidłowo moje auto.

    Posiadam Rovera 214SI - Silnik 1.4 104KM(74kW) z wtryskiem full group.
    Wtryskiwacze MED Zielone, reduktor IG1.

    Niestety jeszcze nie wszystko jest do końca tak, jak być powinno. Gazownik powiedział mi, że ustawiono instalację w tryb pół-sekwencyjny, czyli jak mniemam trochę to nie pasuje do Full Group ;). Uzbroiłem się w program Landi Renzo 2.4.3I oraz interfejs, który jest w drodze do mnie. Nie chcę codziennie jeździć do gazowników i prosić się o ustawianie, dlatego postanowiłem, że po ówczesnym Backupie ustawień, sam pobawie się tą instalacją.

    Chciałem zapytać się na czym dokładnie polega ustawienie instalacji w trybie sekwencja, pół-sekwencja, full-group w programie Landi Renzo? Czy zwiększa się tylko czas wtrysku gazu? Czy to prawda, że wtrysku full-group nie da się do końca ustawić poprawnie - wysokie obroty kosztem niskich i odwrotnie. Bardzo dziękuje za porady i jakieś informacje. Pozdrawiam.

    0 4
  • #2 18 Mar 2010 19:05
    bassman
    Poziom 12  

    Witam
    Ja mam już 4 lata inst. Omegas z reduktorem LI02. Po roku wymieniane były wtryskiwacze z czarnych na zielone MED-y. W moim Lanosie 1,5 8V jest jednak pół-sekwencja (wtryski benzynowe pracują parami). Z racji tego, że moją "sekwencję" wygrałem w konkursie TVN Turbo, to przy montażu i przekazaniu był obecny technik i Dyrektorem L-R Polska. Montaż oczywiście nadzorowany przez wspomnianego technika L-R Polska w autoryzowanym serwisie więc sytuacja wymarzona. Jednak nigdy nie było idealnie. A to falowanie na jałowym - zdarzało się się gaśnięcie "pod światłami", a to poszarpywanie... . Tłumaczono się, że Omegasa trudno idealnie ustawić na systemach innych niż pełna sekwencja. Zastanawiam się czy jest w programie L-R opcja ustawień dla półsekw. lub full group?


    Landi Renzo Omegas i wtrysk typu Full Group.

    0
  • #3 18 Mar 2010 22:43
    lamator
    Poziom 12  

    No właśnie też się nad tym zastanawiam. Instalacja uchodzi za jedną z najlepszych na rynku, więc dziwi mnie fakt, że nie można by jej ustawić w trybie pracy półsekwencji czy full group. Z tego, co wyczytałem, to wnioskuje, że full group i półsekwencja są prostszymi algorytmami wtrysku niż pełna sekwencja. Chyba jedyny warunek, to szybsze wtryskiwacze, ale myślę, że MEDy powinny sobie poradzić. Z tego, co słyszałem, to STAG posiada opcję współpracy w full group.


    W sumie teraz troszkę żałuje, że wybrałem komputer Landi Renzo, bo program jest strasznie brzydki. Widziałem program do STAGa i o wiele ładniej się prezentuje. No ale nie o tym.

    Czy ktoś w ogóle ustawił jakoś znośnie full group na komputerze Landi Renzo? Które ustawieni są najbardziej newralgiczne i których czepiać się na początek?

    0
  • #4 07 Paź 2011 09:37
    bbartolini
    Poziom 9  

    Cześć

    Drodzy, szczęśliwi posiadacze OMEGASa, wszystkie ustawienia pt. FullGroup lub pół sekwencji są czysto elektronicznymi procedurami służącymi do adaptacji "słabych" pseudo wtryskiwaczy do bardzo wymagających systemów wtrysku.
    Pół sekwencja i fullgroup są owszem uprszczonym układem stosowanym w starszych autach ale dla instalacji wtrysku gazu stawiają bardzo duże wymagania i na rynku jest tylko kilka wtryskiwaczy które pozwalają je prawidłowo obsłużyć ( m.in. MED)
    W systemie OMEGAS nie ma żadnych procedur oszukujących bo są wogóle nie potrzbne.
    co innego regulacja autka z OMEGASEM i Fullgroupą to już wyższ szkoła jazdy.
    OMEGAS nie jest w żaden sposób porównywalny z innymi instalacjami ( no może z PRINSem ) i wymaga doświadczonego i inteligentnego diagnosty do regulacji (wiem że to utopia) ale tylko tak można osiągnąć pełną satysfakcje z oszczędzania na LPG.

    0
  • #5 07 Paź 2011 09:55
    manio123
    Poziom 34  

    Opcje półsekwencja i full group służą jak napisano wcześniej do zaadaptowania słabszych ( wolnych o czasach stabilnej pracy >3ms) wtryskiwaczy , tak aby mogły pracować na dłuższych czasach. Na czym polega problem? Sterowanie full grupowe polaga na tym że wtrysk następuje do wszystkich cylindrów jednocześnie - czyli 4 x częściej niż w instalacji sekwencyjnej. Skutkiem czego są oczywiście bardzo krótkie czasy wtrysku. Wybranie sterowania półsekwencyjnego dla silnika fulgrupowego spowoduje, że na gazie będzie sterowanie półsekwencyjne, czyli czasy wtrysku w przybliżeniu 2 x dłuższe niż na benzynie. Jeśli wtryski są szybkie ( a medy są doskonałe) nie ma takiej potrzeby i można wybrać sterowanie sekwencyjne - i tu wbrew nazwie , gaz będzie sterowany jak benzyna . To rozwiązanie najlepsze, szczególnie że np. w lanosie są sytuacje gdy sterowanie zmienia się z pół sekwencji na ful grupę . Najlepiej silnik pracuje na gazie sterowany identycznie jak na benzynie , warunek jeden : szybkie i precyzyjne wtryski lpg.
    Ustawienie instalacji omegas wcale nie jest takie skomplikowane , choć faktycznie interfejs użytkownika nie jest przyjazny. Algorytm jest na tyle doskonały ,że przy minimum doświadczenia nie powinno być problemów nawet z lanosem czy roverem - choć to najtrudniejsze przypadki do zagazowania .

    0