Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T4 2.5B Dziwna praca silnika - przerywanie.

sewerynMiko 17 Mar 2010 22:51 3944 4
  • #1 17 Mar 2010 22:51
    sewerynMiko
    Poziom 10  

    Witam.
    Bardzo prosze was o porade w związku z heblem, którego niedawno zakupiłem
    Samochód VW T4 2,5 benzyna+lpg sekwencja rok 2000.

    Auto świeżo zakupione z teoretycznie drobną usterką-
    mianowicie silnik przerywa na zimnym (choć niezawsze ) -jakby chodził na 4 z 5 cylindrów. Przy zakupie poruszałem przewodami WN i jakoś pomogło.
    Całą drogę (500km) ciągle przerywał. Po przyjeżdzie okazało sie ze poprzedni właściciel zdemolował diode CHECK ENGINE:/. Chyba chciał sie pozbyć hebla...

    Na Vagu wyskakiwał bład:
    - podgrzewanie sondy, ale to zrobiłem bo ktoś dołożył dodatkową mase do obwodu podgrzewania -odłaczyłem i niewybija tego błędu (choć dalej mnie to trapi bo powinna tam być masa, a jest około 5V na plusie)
    - brak zapłonu na 2 cylindrze ( czasem na innych róznież ).

    Na gazie auto chodziło jak na benzynie a nawet czasem troche gorzej.
    Po podłączeniu kompa gazowego pod interfejs sprawdziłem sobie sonde -przebieg prawidłowy, czasy wtrysków na benzynie i na gazie OK.
    Potem odłączyłem całkowicie kable instalacji gazowej w razie jakiejś usterki sekwencji - dalej to samo.
    Następnie sprawdzone i wymienione wtryskiwacze (podejrzenie nadłamania delikatnych wtyczek).
    Podmieniona i sprawdzona :kopułka, palec, cewka WN (jakoś dziwnym trafem były w samochodzie) - bez efektów.
    Na kompie sprawdzana temperatura z czujnika temp. płynu chłodz.(na rurze pod chłodnicą) - poprawna
    Czujnik halla sprawdzany.
    Rozrząd sprawdzany (znaki na kole zamachowym, na kole wałka rozrządu, wałek, palec w rodzielaczu poprawnie na 1 cyl.)
    Podłączenie wtryskiwaczy do listwy wtryskowej - poprawne ( wg.kolejności cylindrów - niepomylone ).
    Generalnie na wolnych obrotach silnikiem lekko telepie, po przegazówce i zejściu na wolne telepie wyrażnie bardziej po czym po chwili sytuacja sie normuje do tej przed przegazówką.
    Sprawdzałem róznice pracy (obroty) przy odłączaniu kolejnym wtryskiwaczy.
    Na wolnych obrotach minimalna róznica przy odłaczniu 2 cylindra w porównaniu z innymi cylindrami, lecz po przegazówce i ponownym odlączaniu wtryskiwaczy zadnej róznicy przy odlączaniu 2 cylindra. Tak jakby po przegazówce lub pod obciązeniem 2 cylinder niepracował .
    Iskra na wszystkich cylindrach tak samo dobra, kompresja też równa -ponad 14 bar. Płynu chłodniczego nie ubywa.
    Na ciepłym silniku jakby problem ustaje choć głowy niedaje bo nierobiłem zadnych tras. A jak błąd wybije i nieskasuje go vagiem to ciągle chodzi przerywając.
    Ręce mi opadają juz choć jestem mechanikiem.

    Prosze was o porade, względnie jakieś podpowiedzi.
    Z góry dziękuje

    0 4
  • #3 18 Mar 2010 00:29
    sewerynMiko
    Poziom 10  

    kompresja też równa -ponad 14 bar

    0
  • #4 18 Mar 2010 00:43
    Mateusz
    Poziom 16  

    Usterka podobna jaką spotkałem w Golfie 2.0
    Przechodziłem podobną drogę. Finalnie pomogła wymiana świec, ale po drodze znalazłem jedną usterkę: na przewodzie podciśnienia (ten najcieńszy) jest zamocowany plastikowy trójnik z dwoma wyjściami, które są zaślepione. Jedna zaślepka była uszkodzona i dostawał lewe powietrze.
    Tak samo wymieniłem kable, poczyściłem kopułkę.
    Nie napisałeś nic o świecach, czy wymieniłeś?

    1
  • #5 18 Mar 2010 08:41
    sewerynMiko
    Poziom 10  

    Świece wymieniłem na nowe zgodne z katalogiem.
    Przy sprawdzaniu świec wydaje sie jakby świeca 2 była bardziej mokra.

    1.Czy jest mozliwe ze jakiś agent chciał wprowadzić jakieś pseudotuningowe zmiany w ECU -niewyszło mu i stąd te jaja?
    2.Czy jest możliwe że któryś z czujników (indukcyjny na wale lub Halla) dostawał fałszywe sygnały i wtryskiwacze dawały niepoprawną (różną) dawke paliwa? Czy to jest full group czy pełna sekwencja wtrysku ( pewnie to drugie).
    3.Czy jak komp wpadnie w tryb awaryjny (np. z powodu błędu halla albo indukcyjnego albo złej ich synchronizacji) czy przeskoczy z sekwencji na full group?
    4.Czy w Vagu w blokach danych pod 4 pozyjcą są temperatury płynu chłodzącego i temp zasysanego powietrza?
    5.Dlaczego u mnie czujnik w temp. płynu chłodzącego(zielony/4piny) jest na rurze pod chłodnicą jak w reszcie T4 jest przy bloku(niebieski/2 piny) obok drugiego zielonego z 4 pinami? Od czego jest u mnie ten niebieski na 2 piny?

    Z góry dziękuje

    1