Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 807 2,2 HDI problem z elektroniką

sowik 18 Mar 2010 11:51 8602 20
  • #1 18 Mar 2010 11:51
    sowik
    Poziom 9  

    Witam , mam duży problem ze swoim Peugeotem 807 2,2 HDI. Rano jak silnik zimny auto odpala normalnie , wszystko jest jak należy , jak się tylko rozgrzeje to traci moc (nie pracuje turbina), obrotów większych niż 3,500 nie może auto osiągnąć , prędkość nie większa niż 90 km/h zapala się lampka katalizatora i memo "anomalie antipollution". Ponadto jak wyłączę silnik i chcę zapalić ponownie to owszem auto odpala ale zaraz gaśnie , dopiero jak zupełnie ostygnie mogę silnik uruchomić ponownie.
    Byłem z autem kilka razy na diagnostyce , wszystko wychodzi ok , wszystkie kable podłączone dobrze. Nikt nie może znaleźć przyczyny.
    Może ktoś mógłby mi pomóc?

    0 20
  • #2 18 Mar 2010 12:11
    autoas
    Poziom 42  

    [quote="sowik"]
    Byłem z autem kilka razy na diagnostyce , wszystko wychodzi ok , wszystkie kable podłączone dobrze. Nikt nie może znaleźć przyczyny.
    quote]
    To jest nie możliwe, nie ma takiej opcji

    0
  • #3 18 Mar 2010 12:27
    sowik
    Poziom 9  

    Jak widać , jest taka opcja :(

    Jedyne co mi zaproponowano to zakup nowej pamięci i kodowanie auta na nowo , stwierdzono , że to może tylko pomóc.

    Gdzie jest ten błąd i czy da się go wyeliminować nie inwestując w nową pamięc? Czy wymienione przez mnie objawy są na tyle jasne , że wskazują na usterkę?

    0
  • #4 18 Mar 2010 12:41
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 18 Mar 2010 13:11
    kortyleski
    Poziom 41  

    Jak kolega wyżej napisał na odległośc sie nie da. Niemniej szukałbym usterki mechanicznej, na przykład zacierajacej się kierownicy turbiny. Czy jak silnik szaleje to zapala sie kontrolka sterownika?

    0
  • #6 18 Mar 2010 14:23
    sowik
    Poziom 9  

    Jedyna kontrolka jaka się zapala to kontrolka katalizatora i pokazuje się memo "anomalie antipollution". Dzieje się tak jednak tylko gdy silnik sie rozgrzeje. Nie ma mocy , nie działa turbina. Jak auto wyłączę i chcę odpalić ponownie to odpala i gaśnie. Muszę odczekać i po około godzinie odpala normalnie i znów wszystko działa jak należy.
    Mam wrażenie , że albo jakiś kabel albo złaczka się przegrzewają i nie wysyłany jest odpowiedni sygnał .
    W serwisie peugeota nie mogą się doszukac błędu.
    Sugerują zakup nowej pamięci i nowe kodowanie auta.

    -1
  • #7 18 Mar 2010 14:35
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 18 Mar 2010 15:05
    autoas
    Poziom 42  

    No to przepraszam pomyliłem się

    0
  • #9 18 Mar 2010 15:16
    sowik
    Poziom 9  

    Nie jestem biegły w elektronice czy mechanice samochodowej , problem opisuję jak potrafię.
    Auto przejechało pół świata. Jakbym był w Polsce to pewnie problemu by nie było ale nie jestem.
    Napisałem na forum bo może własnie ktoś tutaj jakoś mnie pokieruje i pomoże wyłapać błąd bo tutejsi mechanicy i serwisy to poradzić sobie nie mogą choć auta francuskie sa tutaj najpopularniejsze.
    Jak nie doprowadze tego auta do jakiegoś w miare stanu to chyba sie bedę musiał tutaj osiedlić.
    Podłączano auto do komputera , w 2 różnych miejscach i nikt nie podał mi numeru błedu.

    Właśnie odebrałem auto od mechanika który stwierdził , że uszkodzona jest pompa wtryskowa a konkretnie ta część elektroniczna.

    0
  • #10 21 Mar 2010 12:15
    gdjspider
    Uczeń

    witam przecież ciśnienie pompy wyświetla program po podłączeniu do planeta a jak stan filtra fap może tu problem za tak skąd jesteś

    0
  • #11 21 Mar 2010 12:23
    sowik
    Poziom 9  

    Niestety , to nie pompa.
    Dalej z autem to samo , raz zapala raz nie , raz ma przyspieszenie raz nie ma, zapala i zaraz gaśnie.

    Dzisiaj jadę podpiąć się w ponoć "najlepszy komputer" w okolicy.
    Siedzę w Tunezji , auto przejechało pół świata i nic sie nie działo , sprawowowało się znakomicie.
    Już mi rece opadają.

    0
  • #12 21 Mar 2010 12:39
    tomek.kopiec
    Poziom 18  

    Jak koledzy piszą wyżej,do dupy diagnoza a okaże się że olej w silniku nie dawno wymieniony i nie zgodny z normą dla fap , styl jazdy doprowadził wiadomo do czego!A teraz jest na tyle źle że kalkulatorek wpada w notlauf żeby autka nie skopcić.Będziesz na diagnozie to poproś o numer błędu.

    0
  • #13 02 Kwi 2010 20:01
    ola.g
    Poziom 2  

    Mam ten sam problem w zime! mam peugeota 206 s ( 2l silnik, 140 koni) i jak od razu nie wrzucę wysokich obrotów to się zamula i jedzie baaardzo wolno na niskich obrotach. Błąd się wyłącza po pewnym czasie i po jakiejś godzinie można odpaić go normalnie). Przy wyższych temperaturach mi sie to nie zdarza.
    Innym problemem jest to że zdarza mu sie w czasie jazdy zgasnąć i po chwili odpalić - jeszcze w czasie jazdy, po paru sekundach (pojawiają się komunikaty : błąd abs, deaktywacja poduszki powierznej itd). nie wiem czy to ma coś wspólnego ze sobą. Jestem laikiem samochodowym, a będę wdzięczna za każdą podpowiedz. Samochód jest serwisowany w autoryzowanym serwisie peugeota. Nie znaleźli tam przyczyny, a błedy pojawiają sie sporadycznie. Pozdrawiam :)

    1
  • #14 03 Kwi 2010 17:22
    vauer6
    Poziom 17  

    Ludzie piszcie z jakich miast jestescie to moze uda sie pomoc osobiscie,to nie forum wrozek.Co sie da pomoc to da a niestety to maly procent napraw przez internet.
    Pozdrawiam.

    0
  • #15 20 Kwi 2017 19:30
    buna80
    Poziom 8  

    Witam..wiem ze minelo troche czasu ale mam tez problem z moim 407 2.2 hdi..bylem juz u 3 mech.i w ASO PEUGEOT wszyscy rozkladaja rece...od 4 mies.mecze sie z pewnym zjawiskiem..podczas jazdy wyswielta sie kontrolka silnika,antypollution def.i auto gasnie..probuje je odpalic kilka razy ale po chwili gasnie...po odczekaniu ok 30 min.zapala ale kiedy sie zagrzeje znowu gasnie..2 pierwszych mech.u ktorych bylem wymienili kolejno:akumulator,filtr paliwa,czujnik cisnienia paliwa..tak wskazywal komputer..Problem pozostal..sprawdzali wiec wtryskiwacze,czujnik cisnienia turbiny...auto pojechalo wkoncu do Aso Peugeot..tam po podlaczeniu pod komputer pokazuje sie.....23 bledy....za kazdym razem po skasowaniu..nie wiedza co to moze byc...czy ktos ma jakis pomysl??mieszkam w Szwajcarii i jest to dla mnie szok ze w takim kraju nie daja rady znalezc rozwiazania..dziekuje za pomoc.Krzysiek

    Dodano po 19 [minuty]:

    Jeszcze male sprostowanie..to nie byl czujnik cisnienia turbiny tylko elektrozawor turbiny...

    1
  • #16 20 Kwi 2017 20:56
    kortyleski
    Poziom 41  

    Kody błędów i ich opisy?

    2
  • #17 20 Kwi 2017 22:15
    buna80
    Poziom 8  

    Poprosilem zeby mi podali liste bledow.jutro jade odebrac auto to podam i powiem dokladnie co i jak..dziekuje za odpowiedz.Krzysztof

    0
  • #18 20 Kwi 2017 22:23
    Megawe
    Poziom 30  

    Duża ilość błędów może powodować problem z linią 5V.
    Czujnik położenia wału po nagrzaniu potrafi dawać mylne sygnały.

    0
  • #19 21 Kwi 2017 08:15
    buna80
    Poziom 8  

    Moglbys sprecyzowac o co chodzi z ta linia 5v?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Moglbys sprecyzowac o co chodzi z ta linia 5v??

    0
  • #20 21 Kwi 2017 11:55
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 21 Kwi 2017 12:56
    buna80
    Poziom 8  

    W sumie to chcialem wiedziec co jest i ile mnie to bedzie kosztowac..Mieli sprawdzic,pojezdzic nim troche zeby wiedziec co jest z tym autem...wiec chyba chodzilo im o jazde z rejestratorem..przynajmniej mam taka nadzieje
    ...musze ci przyznac ze masz racje..to rozsadne szukanie przyczyn..walcze z ta usterka juz ok.4 miesiace i uwierz mi ze mam dosyc..chxialbym poprostu wiedziec czarno na bialym co trzeba naprawic i w jakich kosztach.kazdy mech.wymienia cos innego a dalej jest problem.chce uniknac wymiany polowy silnika zanim znajde wlasciwa czesc do naprawy..dzisiaj powinienem miec wiecej informacji to napisze co dalej.dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

    0