Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zwarcie na linii ADSL. Jest internet ale nie ma telefonu.

777dyzio 18 Mar 2010 22:17 8886 35
  • #1
    777dyzio
    Level 11  
    Witam.
    Mam mały problem z linią adsl na łączu orangefreedom(linia TP).Łącze przez dwa lata pracowało OK ale od kilku dni modem bardzo długo łączył się z internetem a wczoraj po pół godziny czekania nie połączył się w ogóle.Przed trójnikiem który rozdziela sygnał na modem i telefon mam połączenie lutowane przewodu postanowiłem je sprawdzić i po rozłączeniu jednej z dwóch żył kabla modem nawiązał połączenie.Teraz internet jest ale nie ma telefonu.Gdy złącze pozostałe żyły telefon działa ale połączenie od razu się zrywa.Przy odłączonym telefonie i mikrofiltrze jest to samo.Miał może ktoś podobny problem?Z góry dzięki za podpowiedzi.
  • #2
    ciastex
    Level 24  
    kiedy linia ma przerwę, może działać neostrada po 1 żyle, ale proponuję zadzwonić z komorki i poprosić o sprawdzenie linii, być może masz uszkodzenie linii na zewnątrz, albo zwarcie w mieszkaniu na kablach
  • #3
    darek_wp
    Level 28  
    Rozłącz całkiem to lutowane połączenie i podepnij do niego (na obie żyły) telefon - sprawdzisz czy jest sygnał a później modem - sprawdzisz czy działa net. Będzie wiadomo czy uszkodzenie jest w instalacji wewnętrznej czy na linii. Zdarzyło mi się, że za podobne uszkodzenia kilkaukrotnie odpowiedzialny był trójnik a raz czy dwa konieczna była wymiana filtra.
  • #4
    Kozienik
    Level 10  
    Witam,
    Mam identyczny problem. Serwis co przyjedzie to mowi ze mam zwarcie w modemie. Wymieniałem modemy, routery a problem jak byl i tak sie pojawia. Lampka ADSL miga, czasami zalacza sie automatycznie a czasami po poniesieniu sluchawki od tel i wykreceniu jakiegos nr slychac trzaski w sluchawce i ADSL sie zalacza. Sytuacja jest strasznie demotywujaca bo powtarza sie to kilka razy w ciagu godz. Serwis nie moze pomoc. Wymieniałam przewody od rutera do gniazda telefonicznego i nic. TP twierdzi ze u nich jest wszystko OK. Dodam ze mam internet orangefreedom na laczach TP. Moze rozwiazaliscie ten problem?Bede wdzieczny za info
  • #5
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Co się dziej jak odłączysz telefon od linii? Możliwe że problem jest z twoim aparatem telefonicznym.
  • #6
    Kozienik
    Level 10  
    Odłączenie tel od linii nic nie daje.Teraz mi zalapal dlatego ze podnioslem sluchawke i wykrecilem swoj nr.
  • #7
    Kozienik
    Level 10  
    Dodatkowo robilismy test wczoraj i jak ktos zadzwoni na domowy po podniesieniu sluchawki internet dziala.
  • #8
    TyPeczek
    Level 23  
    To i ja się podłączę pod ten post. Otóż kiedyś miałem problem z netem, przyjechali z TP, udali, że naprawili i pojechali. Problem wrócił, no i sam doszedłem do tego, że uszkodzony jest przewód i do wymiany. Wymieniłem sam, bo miałem stary. Jak to się ma do umowy z nimi? Czy zrobiłem coś niezgodnego z prawem i umową?
  • #9
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Jeżeli zrobiłeś to na terenie swojego domu/mieszkania to nie ma żadnego problemu.
  • #10
    Kozienik
    Level 10  
    Ktory przewod wymieniles?Ten od modemu/routera do gniazdka tel?Probowałem i nic. Dodam ze sytuacja wyglad u mnie nastepujaca. Router mam podlaczony bezposrednio do gniazdka tel. Nastpenie to gniazdo laczy sie z kolejnym gniazdkiem do ktorego podlaczony jest tel przez filtr. Wczesniej bylo identycznie i intenet chodzil a teraz nie.
  • #11
    TyPeczek
    Level 23  
    Kozienik wrote:
    Ktory przewod wymieniles?

    Jeśli to pytanie było do mnie, to wymieniałem przewód od gniazdka do puszki na ścianie domu, a raczej jego część (nie chciałem im grzebać w puszcze). Dodam jeszcze, że u mnie objawiało się to tak, że telefon był a nie było internetu.
  • #12
    Kozienik
    Level 10  
    Spróbuje coś pomajstrować. Dodam nie jestem specjalista w tych sprawach, wiec zapytam, czy wymaga to specjalnych narzedzi i umiejetnosci typu lutownica itp?Poki co nie mam mozliwosci do zajrzenia w gniazdko jak wroce do domu to zerkne.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Wlasnie dostalem wiadomośc do z domu ze byli technicy z TPsy i co. stwierdzili ze to wina routera.Rece mi opadaja. Juz 3 modem/router i wszystkie zle.Chyba nie ma az takiego prawdopodobienstwa, ze akurat 3 urzadzenia sa wadliwe. Obecnie mam podpiety router TP Linka (nowy) nie najzwyzszych lotow moze ale na skromne domowe uzytkowanie aby odebrqac poczte i poczytac sport na onecie chyba wystarczy, jednak wg serwisanta jest slabej jakosci. Krew mnie juz zalewa...
  • #13
    Anonymous
    Level 1  
  • #14
    Kozienik
    Level 10  
    I jak sobie dales rade?Wymieniles router?
  • #15
    Anonymous
    Level 1  
  • #16
    ajanek9
    Level 29  
    Quote:
    Lampka ADSL miga, czasami zalacza sie automatycznie a czasami po poniesieniu sluchawki od tel i wykreceniu jakiegos nr slychac trzaski w sluchawce i ADSL sie zalacza.

    Dlaczego nie zgłosisz trzasków w telefonie, z twojego opisu wygląda na to, że robi się przerwa na linii. To co możesz sprawdzić to czy trzaski nie powstają w instalacji w mieszkaniu oraz czy masz wszystko dobrze podłączone, ale zakładam, że tak.
  • #17
    TyPeczek
    Level 23  
    Z tego co widzę, to wszędzię monterzy TPSA ze swoim niezawodnym sprzętem są tacy zawodni. Kolego Koziennik, masz podobny problem jak u mnie, czyli duże prawdopodobieństwo uszkodzenia linii.
  • #18
    Kozienik
    Level 10  
    TP twierdzi, ze u nich na linii jest wszystko w porzadku. Jak najbardziej moze tak byc i bezposrednio odemnie nie chca przyjac zgloszenia. Przyszli tylko dlatego ze orange wystapilo z reklamacja do nich. Wczoraj podlaczylem juz kolejny ruter chyba to bedzie 4 urzadzenie, ktore tez sie nie synchronizuje. Oczywiscie wczoraj stwierdzili ze to wina rutera(przed podlaczeniem tego kolejnego juz bylem im w stanie uwierzyc ale wieczorem jednak wyszlo ze kolejny ruter tez nie dziala). Mysle osobiscie ze jest gdzies uszkodzona instalacja w mieszkaniu. Tylko pytanie, gdzie, bo jest to dom jednorodzinny, dwa poziomy plus dodatkowo tel na tej samej linii w budynku na podworku wiec wymiana calej instalacji nie bardzo mi sie podoba. Moze TPsa nie odpowiada za instalacje wewnetrzna ale niech oni chociaz wskaza gdzie jest uszkodzenie. Jak nie oni to kto to moze zrobic? Oni sie uczepili tylko jednego ruter i ruter, wczoraj jak byli (nie bylo mnie w domu), nie chceili sluchac zadnych argumentow twierdzili ze nie ma sensu tutaj wogole przyjezdzac.Jedynie Pani z orange wykazuje sie kompetencja i zglasza reklamacje za reklamacja do TP. Bedzie to juz kolejne zgloszenie, wiec wg orange urasta to znacznie wyzszego poziomu reklamacji. A co najgorsze zawsze przyjazdzaja ci sami monterzy, wiec z nimi nie ma rozmowy i w dodatku gdy jestem w pracy.
    Z pania z infolini z orange robilismy taki test:
    Dzwonila do mnie na tel stacjonarny.Po odebraniu tel i ok 15 minutach trwania polaczenia ADSL sie zalaczl i wytrzymwyal kilkanasie min po zakonczeniu polaczenia wiec wg niej i wg mnie usterka jest gdzies na lini tylko te gamonie z TPsy sa tak skuteczni i znaja sie chyba troche wiecej ode mnie. Mysle ze rozwiazanie problemu jest tuz tuz tylko niech oni wskaza gdzie jest ta usterka w domu.
  • #19
    TyPeczek
    Level 23  
    W tym rzecz, że oni nie widzą różnicy między sygnałem cyfrowym a analogowym. Sygnał analogowy przy stykającym druciku może przejść bez problemu, nawet bez trzasków. Modulowany cyfrowo będzie już gubił bity, a w takim wypadku modem się rozłączy. Jak podejrzewam ten ich miernik jest analogowy (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę), więc nic nie wykaże.
    Spróbuj może jeśli masz laptopa podłączyć modem bezpośrednio do gniazdka głównego, wtedy będziesz już wiedział, czy problem jest za gniazdkiem czy przed.
  • #20
    darek_wp
    Level 28  
    Kolego Kozienik - najprostszy test polaga na podłączeniu ewjścia routera bezpośrednio do linii TP w miejscu gdzie wchodzi ona do budynku - rozłącza się zaciski łaczące linię należącą TP z instalacją wewnętrzną i w to miejsce wpina się router. Będzie 100% pewności po czyjej stronie jest uszkodzenie.
    Odnośnie sprawdzenia instalacji wewnętrznej - jak słusznie zauważyłeś TP nie odpowiada za tą część instalacji więc monterzy nie mogą w nią służbowo ingerować. Zawsze natomiast możesz z nimi porozmawiać i umówić się na prywatną wizytę po godzinach pracy za stosowne wynagrodzenie. Jednak taki ruch należy do Ciebie i nie miej pretensji do ludzi, jeżeli nie będą chcieli podjąć tematu bo to nie należy do ich obowiązków.
  • #21
    ajanek9
    Level 29  
    Quote:
    Zawsze natomiast możesz z nimi porozmawiać i umówić się na prywatną wizytę po godzinach pracy za stosowne wynagrodzenie. Jednak taki ruch należy do Ciebie i nie miej pretensji do ludzi, jeżeli nie będą chcieli podjąć tematu bo to nie należy do ich obowiązków.


    Hehehehe, takie rzeczy i to na forum piszesz. Już kilku poleciało z wilczym biletem za to co sugerujesz, zwłaszcza gdy teraz każdy ma telefon z aparatem i dyktafonem. Normalnie strach się bać. Sam nie podjąłbym się takiej fuchy, niewiele możesz zyskać, a dużo stracić, ale co zrobić takie czasy.
    Najlepiej znaleźć jakiegoś znajomego, który sprawdzi i oceni stan instalacji, a ewentualnie wymieni. Na techników raczej bym nie liczył, że zrobią coś "na lewo" i wcale się nie dziwię.
    Quote:
    Mysle osobiscie ze jest gdzies uszkodzona instalacja w mieszkaniu. Tylko pytanie, gdzie, bo jest to dom jednorodzinny, dwa poziomy plus dodatkowo tel na tej samej linii w budynku na podworku wiec wymiana calej instalacji nie bardzo mi sie podoba.

    Na początek zrób to co proponuje darek_wp, tzn. podłącz tylko router w miejscu pierwszego łączenia, odłącz całą instalację.
    Nie ma nic gorszego jak krótkie odczepy na linii na szerokie pasmo.
    I jeszcze jedno, nie wiem, ale technicy chyba sprawdzają na własnym sprzęcie poprawność działania usługi stwierdzając, że uszkodzony jest router.
    Szkoda, że nie załączyłeś zrzutu parametrów zapiętego routera, bo może parametry są na granicy i nic nie pomoże tylko zmniejszenie prędkości. Gorzej jeśli masz 512 kb/s i nie da rady bardziej obniżyć.
  • #22
    promil25
    Level 15  
    Kozienik wrote:
    Witam,
    Mam identyczny problem. Serwis co przyjedzie to mowi ze mam zwarcie w modemie. Wymieniałem modemy, routery a problem jak byl i tak sie pojawia. Lampka ADSL miga, czasami zalacza sie automatycznie a czasami po poniesieniu sluchawki od tel i wykreceniu jakiegos nr slychac trzaski w sluchawce i ADSL sie zalacza. Sytuacja jest strasznie demotywujaca bo powtarza sie to kilka razy w ciagu godz. Serwis nie moze pomoc. Wymieniałam przewody od rutera do gniazda telefonicznego i nic. TP twierdzi ze u nich jest wszystko OK. Dodam ze mam internet orangefreedom na laczach TP. Moze rozwiazaliscie ten problem?Bede wdzieczny za info


    W takich sytuacjach jest kilka przypadków najczęściej zaniżona izolacja lub tak jak w twoim przypadku słaby styk na linii. Tu masz prosty sposób na uszkodzenie zgłoś uszkodzenie telefonu na trzaski. Jak nie naprawią zgłaszaj do bólu. Jeżeli robi to twoja instalacja wew. wykonana przez Ciebie powinni ją odłączyć i udowodnić, że jest to wina u Ciebie w mieszkaniu nie na linii.
  • #23
    dipol
    Level 34  
    To jest temat na 5minut podłączamy do gniazdka Sharka i wszystko wiadomo.Ale dzisiaj o ludzi co czują temat coraz trudniej a wiadomo kogo zatrudniają w firmach zewnętrznych.Innym słowem pomroczność jasna ma się coraz lepiej hihi.
    Mają ci przyjechać i pomierzyć stosownym miernikiem służby techniczne mają takie.
    Ostatnio dostaliśmy miernik do pomiaru VDSL2/ADSL2+, AXS 200/635 tester miedzi (jeszcze sprytniejszy od Sharka).Ale co po mierniku jak "specjaliści " nie maja bladego pojęcia co to jest S/N,rezystancji nie odróżniają od impedancji,co to jest tłumienność ,WFS....i tak można długo jeszcze pisać.A dzieci internetu zapatrzone na pomiary z modemu z których nie wiele wynika.
    Młodzieży zamiast grać za to dałbym wam doktoraty trzeba się deko pouczyć jak działa telefon, co to ADSL, VDSL i POĆWICZYĆ-POMIARY!!!.
    Parametry linii też w innej konfiguracji pomiaru tez wyświetli miernik
    Pismo obrazkowe najłatwiej dociera pomiar przed i po naprawie wszystko napisane i wyświetlone tylko trzeba zinterpretować wyniki pomiarów. Z 2Mb skoczyło na ponad 9Mb i proszę popatrzeć na S/N
    Zwarcie na linii ADSL. Jest internet ale nie ma telefonu.Zwarcie na linii ADSL. Jest internet ale nie ma telefonu.
    Pozdrawiam !! 73!
  • #24
    andk1eltd
    Level 36  
    Wszystko fajnie, tylko żeby jeszcze Shark napisał: pomiędzy czwartym a piątym słupem za kablowym są dwie złączki w przelocie, w krzakach:D Pomiary modemem w ogromnej większości przypadków są wystarczające do zdefiniowania nie/sprawności linii. Dalej bez wiedzy, doświadczenia i znajomości geografii ani rusz. W trudniejszych przypadkach także odpowiedniego sprzętu. Nie takie to proste.
  • #25
    Kozienik
    Level 10  
    Czekam na serwisanta, ma sie pojawic dzisiaj lub jutro, mam nadzieje. Zobaczymy, ktory tym razem specjalista sie zjawi i z jakim sprzetem. Dzieki za podpowiedzi, jak sprawa sie wyjasni napewno dam znac.
  • #26
    ajanek9
    Level 29  
    Quote:
    Wszystko fajnie, tylko żeby jeszcze Shark napisał: pomiędzy czwartym a piątym słupem za kablowym są dwie złączki w przelocie, w krzakach

    Cable-Shark nie napisze, że coś się dzieje na złączkach pomiędzy 4 i 5 słupem, ale wbudowany reflektometr wskaże metry do takiej złączki.
    Jednak całkowicie się z tobą zgodzę, że bez znajomości geografii ani rusz. Co z tego że namierzysz w 5 minut uszkodzenie jeśli nie wiesz gdzie skrzynia, skrzynka czy puszka. Stracisz pół dnia i w końcu ustalisz przebieg.
    Quote:
    Ale dzisiaj o ludzi co czują temat coraz trudniej a wiadomo kogo zatrudniają w firmach zewnętrznych.Innym słowem pomroczność jasna ma się coraz lepiej hihi.
    Jest źle, a będzie jeszcze gorzej, jeszcze kilka lat i powoli wykruszą się ci co znają temat. Młodzież, która zna temat nie garnie się do pracy za trochę więcej niż najniższa krajowa i nie ma się co dziwić, a ochotnicy z łapanki być może mają zapał, ale chyba nic poza tym. Ucierpią na tym klienci, którzy będą płakać, płacić i wkurzać się że internet w dalszym ciągu nie działa.
  • #27
    TyPeczek
    Level 23  
    ajanek9 wrote:
    est źle, a będzie jeszcze gorzej, jeszcze kilka lat i powoli wykruszą się ci co znają temat. Młodzież, która zna temat nie garnie się do pracy za trochę więcej niż najniższa krajowa i nie ma się co dziwić, a ochotnicy z łapanki być może mają zapał, ale chyba nic poza tym. Ucierpią na tym klienci, którzy będą płakać, płacić i wkurzać się że internet w dalszym ciągu nie działa.

    Być może i tak jest, ale ja kiedyś złożyłem papiery do Enionu w mniejszej miejscowości. Studia kierunkowe, jakieś tam doświadczenie miałem. Żadnej odpowiedzi. Po prostu przyjmują swoich: młynarzy, piekarzy, murarzy no i jakichś po zawodówce, którzy nie umieją a i uczyć się nie lubią. A monopolista TP nie musi dbać za bardzo o klienta.
  • #28
    ajanek9
    Level 29  
    Quote:
    Być może i tak jest, ale ja kiedyś złożyłem papiery do Enionu w mniejszej miejscowości. Studia kierunkowe, jakieś tam doświadczenie miałem. Żadnej odpowiedzi. Po prostu przyjmują swoich: młynarzy, piekarzy, murarzy no i jakichś po zawodówce, którzy nie umieją a i uczyć się nie lubią. A monopolista TP nie musi dbać za bardzo o klienta.


    Może bardziej rozwiń temat, bo z tym Enionem, po drodze z kilkoma zawodami i monopolistą TP to szczerze mówiąc nie rozumiem co miałeś na myśli pisząc post. Bardziej rozwiń temat i oświeć tych wszystkich, którzy nie bardzo rozumieją o co chodzi, a takich jest więcej nie tylko ja.
  • #29
    TyPeczek
    Level 23  
    Patrzę na to jeszcze raz i nie wiem, co może być niejasnego.
    Może tak:
    Czemu uważam, że nie szukają ludzi po studiach?
    - bo nie przyjęli mnie.
    Czemu uważam, że przyjmują swoich?
    - bo skoro pracują tam młynarze, piekarze, murarze (a wiem, że pracują), to czemu dostali pracę?
    Czemu uważam, że ci po zawodówce nie lubią się uczyć?
    - bo zawsze jak się rozmawia z takim, czemu nie poszedł do liceum, technikum czy na studia, to odpowiada: "Nigdy mnie nie ciągnęło do książek".
    Pewnie pojawi się argument, że wiele rzeczy można nauczyć się bez książek, ale prawda jest taka, że bez podstaw teoretycznych jest to o niebo trudniejsze. I oczywiście wyżej pisałem, nie tylko o ZE, ale także o TP.
  • #30
    Kozienik
    Level 10  
    Wracam po krótkiej nieobecności. Otóż w dalszym ciągu brak rozwiązania problemu. Przyjechał monter z TP. Podpioł swój modem (zwykły Sagem z Neostrady a ja mam intenet orange reedom), no ale mniejsza z tym. Oczywiwcie jego modem działa, moj router nie. Pogrzebał torche wewnatrz budynku w instalacji i router zaczal chodzic. Kilka prób, kilkanasśie minut, włączanie wyłaczanie routerea i chodzi. Myślałem sobie problem w końcu rozwiązany, no ale cóż nadzieja matką głupich. Po 15 min jak pojechal przestał chodzic. Myśle dobra może te 3 urządzenia sa rzeczywiście wadliwe. Sprawdziłem i kolegi, który mieszka 300 m dalej na tej samej ulic. Router zalacza sie blyskawicznie wszystko chodzi. Wiec mozna wykluczyc wine routera.
    Postanowilem odlączyć wszysktkie gniazdka, które są w domu i bezrpośrednio się podłączyłem do tego pierwszego, ktore wchodzi do domu z dworu, niestety sytuacja bez zmian.( router sie nie załacza)
    Sytuacja jest taka, ze akurat na naszej posesji wypada słupek, z ktorego przebiega przewód do wspomnianego pierwszego gniazdka w domu. No ale oczywiscie zaden z szanownych monterów nie poszukał probemu u żródeł. Dzisiaj dzwonił, kolejny. Sprawdził wszystko jest oczywiscie ok. Nie mam o tym oczywiscie zielonego pojecia o instalacjach itd. ale to ja musiałem mu podsunąc pomysł, że moze by wymienic ten kael ze słupka na dworze do domu. nikt do tej pory na to nie wpadł z zasznownych montertów. Wydjae mi sie, ze poki co narazie można sprawidzic na sztuke, tzn podpiac pod krotki przewód i zobaczyc czy to chodzi.
    Aha dodatkowo pani z orange wczoraj miala jakies odczyty, i stwierdzila ze cos nie tak jest z tlumieniem. Gorna granic to 50 db a u mnie wychodzi 56 db.
    W kazdym badz razie cos tu nie gra w dalszym ciag. Zobaczymy co sie bedzie dzialo po dzisiejszej zmienie.
    Dodam, ze internet mam 512 wiec tutaj akurat nie ma co szalec...